Godtvondt - Noen som kjenner den følelsen?

F5 syken herjer...

Whooho. Snart i hus.:mrgreen:

Fedex_2.jpg

Husk å gå over til å søke på posten.no når pakken er kommet til Gardermoen ;)

Hmm... Har en pakke som er under tollbehandling på Gardemoen. Den er blitt midlertidig lagret fordi tollen/posten trenger fødselsnummer eller organisasjons nummer.

Nå har jeg fått en del pakker fra utlandet som har gått gjennom tollvesenet på Gardemoen, men har aldri opplevd at de trenger fødselsnummer for å godkjenne fortollingen.

Ringte inn for å høre hva det går i. Joda, de måtte ha fødselsnummer for å verifisere mottaker. Ok? Når ble dette standard prosedyre?

Jaja... nå skal pakken være på vei til neste ledd i den omfattende og evigvarende fortollingsprossessen. Regner med å få pakken i slutten av neste uke :p

Ringte inn for å høre hva det går i. Joda, de måtte ha fødselsnummer for å verifisere mottaker. Ok? Når ble dette standard prosedyre?

Kanskje pakken var merket "gave" og de trengte dokumentasjon for å se om det var fødselsdagen din. :p

Spøk til side, så er det ingenting som forundrer meg når det kommer til post og tollbehandling i Norge. Best av alt var den opprigningen jeg fikk da de hadde åpnet og funnet faktura og mente at den måtte være helt feil da hun som hadde åpnet ikke kunne forstå at noen kunne betale så mye som 25.000 kroner for en klokke.

En annen gang stoppet det opp fordi noen hadde scannet shippingdokumentene opp ned.

Best av alt var den opprigningen jeg fikk da de hadde åpnet og funnet faktura og mente at den måtte være helt feil da hun som hadde åpnet ikke kunne forstå at noen kunne betale så mye som 25.000 kroner for en klokke.

Ho ho. Det er vel da du kan svare at; joda det er helt feil. Det er kr. 250,- jeg skal momse inn.:p

Verifisere mottaker?? Er det en pakke med anthrax du venter på:p Nei den var ny,
akkurat som det bare skulle komme en pakke som er sendt til "ingen"

Verifisere mottaker?? Er det en pakke med anthrax du venter på:p Nei den var ny,
akkurat som det bare skulle komme en pakke som er sendt til "ingen"

Dette har skjedd med meg også, når de skal fortolle noe så får du jo en faktura, regner med at de trenger fødselsnummeret ditt for å bekrefte at de skriver fakturaen til en "ekte" person.

Siste status

Sendingen er sendt fra avsenderland

09.08.2011 12:59, ISC NEW YORK NY (USPS) , USA

Se detaljer

Løfter denne tråden opp mens man venter.....:D

Mitt bidrag:

Data Ora Stato della spedizione Luogo
10-08-2011 08:30 ARRIVO DESTINAZIONE Norvegia
10-08-2011 08:30 LETTURA IMPORT Norvegia
10-08-2011 08:26 ARRIVO DESTINAZIONE Norvegia
10-08-2011 08:26 LETTURA IMPORT Norvegia
10-08-2011 07:11 ARRIVO DESTINAZIONE Norvegia
10-08-2011 00:44 RICEVUTO FILIALE Germania
10-08-2011 00:43 RICEVUTO FILIALE Germania
09-08-2011 22:12 LETTURA EXPORT Italia
09-08-2011 18:13 PARTENZA DAL GATEWAY INTERNAZIONALE ORIGINE Italia
09-08-2011 13:23 ARRIVO AL GATEWAY Roma Gateway
08-08-2011 16:10 SMISTATA DAL CENTRO DI MECCANIZZAZIONE POSTALE Pescara
05-08-2011 19:37 USCITA DALL'UFFICIO POSTALE Chieti
05-08-2011 18:13 ACCETTAZIONE UFFICIO POSTALE Chieti

Gikk raskt når den først kom seg ut fra Italia.

"Gentlemen,

Swiss factories are now resuming work, following the Swiss National day (August 1st) and the traditional "Watchmaking Holidays".
We are now entering the phase of assembly and control of your watch. If everything goes according to plan, everyone should have received their watch within 2 weeks from now".

Min har ikke engang forlatt fabrikken :(

"Gentlemen,

Swiss factories are now resuming work, following the Swiss National day (August 1st) and the traditional "Watchmaking Holidays".
We are now entering the phase of assembly and control of your watch. If everything goes according to plan, everyone should have received their watch within 2 weeks from now".

Min har ikke engang forlatt fabrikken :(

Forsendelsetiden til posten tatt i betraktning burde vel denne vært sendt etter hvert. ;)

Sitter her hjemme med hentelappen som brenner i lommen....kommer meg først avgårde til posten 18.30..deretter rett på tennis, men det blir vel en unboxing i bilen tipper jeg :D

Oppdatering.

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
Årsak: Avgifter beregnes før utlevering / videresending

11.08.2011 13:47, 2061 GARDERMOEN

Å der blir den sikkert liggende til langt uti neste uke...:mad:
Jeg reiser på jobb på mandag og blir borte i 2 uker... :mad:Typisk det...:D

Siste oppdatering :

Detailed Results:

Customs Clearance, August 11, 2011, 1:47 pm, NORWAY
Customs Clearance, August 11, 2011, 1:31 pm, NORWAY
Processed Through Sort Facility, August 11, 2011, 1:31 pm, NORWAY
Processed Through Sort Facility, August 09, 2011, 12:55 pm, ISC NEW YORK NY(USPS)
Arrived at Sort Facility, August 09, 2011, 12:54 pm, ISC NEW YORK NY(USPS)
Processed through Sort Facility, August 08, 2011, 9:25 pm, HARTFORD, CT 06199
Shipment Accepted, August 08, 2011, 4:07 pm, COLCHESTER, CT 06415
Electronic Shipping Info Received, August 08, 2011

Vente vente vente vente.....:p

Siste nytt :

Sendingen er fortollet

12.08.2011 08:40, 2061 GARDERMOEN

Kansje jeg får den i morgen:confused::p?

Håper på det. :)

Siste nytt :

Sendingen er fortollet

12.08.2011 08:40, 2061 GARDERMOEN

Kansje jeg får den i morgen:confused::p?

Håper på det. :)

USPS... Da er det vel posten som leverer. Ofte tar det en dag eller to fra pakken går fra sentral-lageret (eller hva de kaller det) og ut til ditt postkontor. Jeg ville ha tatt en telefon til posten og hørt om de kunne kjørt den ut i dag, eller om det er noe sted du kan hente den i kveld / i morgen.

Lucky bastards!
Dere kan i det minste følge utviklingen og fremdriften med deres "precious ones".:D

Her sitter man og bare må vente.......
- på en telefonoppringning.

Kjipt - men, men; - better days ahead....;)

Lucky bastards!
Dere kan i det minste følge utviklingen og fremdriften med deres "precious ones".:D

Her sitter man og bare må vente.......
- på en telefonoppringning.

Kjipt - men, men; - better days ahead....;)

Da er vi to Moore, selvom jeg har fått et estimat på 14 dager venter jeg fremdeles på telefonen som bekrefter at klokken har kommet fra Sveits.