Grand Seiko-tråden

En SBGH273 kunne også kledd en månefase. "GRAIL". Ville foretrukket månefase i "gull" fremfor "stål/sølv", men ser at sistnevnte gir en estetisk flott balanse.

_1230230-srgb-png.17174228

_1230230-mp-mk.png

Redigert:
Fin, men litt håpløst med tanke på «Limited» SLGA007

Finne klokker begge to, men liker SLGA021 best - fordi mindre fargesprell gjør at den fremstår litt mer nøytral, clean eller klassisk (vanskelig å sette ord på :ROFLMAO:). SLGA007 blir litt mer spesiell. Således mer naturlig at SLGA007 er limited og ikke SLGA021:rolleyes:

Redigert:
Drømmen: at Grand Seiko lanserer en ny diver med kasse på maks 40mm, mindre enn 48mm lug to lug, og under 14mm tykkelse (mekanisk eller Spring Drive). Da hadde det tvert blitt salg av en "keeper" eller to i boksen min for å finansiere tror jeg...

• Liker
Reaksjoner: KentOve og DrDoppler
Veldig enig:p Ville kanskje avgrenset til Spring Drive og automatisk «ikke Hi-Beat».

Av en eller annen grunn fått det for meg at Hi-Beat ikke er riktig match med en diver eller en litt røffere bruksklokke. Er jeg helt på jordet her? Blir nesten litt glad hvis noen kan arrestere meg her:ROFLMAO:

Drømmen: at Grand Seiko lanserer en ny diver med kasse på maks 40mm, mindre enn 48mm lug to lug, og under 14mm tykkelse (mekanisk eller Spring Drive). Da hadde det tvert blitt salg av en "keeper" eller to i boksen min for å finansiere tror jeg...

En diskret og ujålete diver. En forfinet versjon av MM300. Det hadde vært noe.

Det jeg egentlig konkret ønsker er vel Grand Seiko-oppgradering av denne:

1674810489849.png

Denne med mer rafinnert kasseform, GS-urverk, GS-finishing og GS-skive (en sånn typ "morgengry over fjellet utenfor Seiko-studioet") pluss mikrojustering i spenna på toppen av det hele? Det hadde vært SLAM DUNK...

Redigert:
Den innfridde! :)

Jeg gjør den absolutt ikke rettferdighet med mine bilder men det er jo det vi har @Loevhagen til, hehe.

Mest smørbløte opptrekket jeg har opplevd på noen klokke jeg har håndtert så langt.

Det morsomme er at jeg antagelig hadde sett rett forbi denne da jeg datt ned i hobbyen for 6-7 år siden. "For kjedelig!"

As if. Den bare oser kvalitet.

PXL_20230127_194535879.jpg

Redigert:
Den innfridde! :)

Jeg gjør den absolutt ikke rettferdighet med mine bilder men det er jo det vi har @Loevhagen til, hehe.

Mest smørbløte opptrekket jeg har opplevd på noen klokke jeg har håndtert så langt.

Det morsomme er at jeg antagelig hadde sett rett forbi denne da jeg datt ned i hobbyen for 6-7 år siden. "For kjedelig!"

As if. Den bare oser kvalitet.

Vis vedlegg 319666

Spurte madammen hvilken farge hun mente urskiven på SBGW231 har - og hun svarte "Tja...vanilje". Spot on både med tanke på fargen og opptrekket egentlig. Gratulerer med flott GS. :)

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Samme her, relativt kjekt når man først har manuelt opptrekk.

Har du allerede byttet reim, eller var det denne som fulgte med? Min hadde svart croco…

Men uansett, gratulerer med meget flott klokke!

Skiftet rem ja, til den nette sum av 100,- fra https://cnswatchbands.com :) Den originale remmen var ganske hard, og svart blir litt tung kontrast til den myke vaniljeskiva. Så da blir det en behagelig myk svensk billig-rem istedet!

Redigert:
Skiftet rem ja, til en til den nette sum av 100,- fra https://cnswatchbands.com :) Den originale remmen var ganske hard, og svart blir litt tung kontrast til den mye vaniljeskiva. Så da blir det en behagelig myk svensk billig-rem istedet!
Artig. Min opplevelse er at originalreima på SBGW231 er mykere enn mange andre reimer jeg har hatt. Ordet "subtle" på engelsk er egentlig 100% beskrivelse av originalreimen, men det kan jo ha endret seg de siste ukene.

Anyway - ser smashing ut - og flott med den brunspettede reimen på bildet over. :)

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas