Grand Seiko-tråden

Litt GS-aritmetikk:

- Timemarkørene kl. 1 til 11: 8 flater pr. markør. 10 markører gir 80 flater
- 12-Markøren kl. 12: 14 flater
- Timeviseren: 5 flater (undersiden er ikke tatt med)
- Minuttviseren: 5 flater (undersiden er ikke tatt med)
-. Sekundviseren: Enkelt tolket som 1 flate (undersiden er ikke tatt med)
- Sentercap: 1 flate
- Ramme rundt dato: 8 flater

Så oppsummert gir dette 114 høykvalitetsbehandlede polerte/børstede flater der alle er produsert for hånd.

Så kommer urkassen i tillegg. ;)

grand-seiko-Spring-Drive-Blue-Snowflake-SBGA407-3.jpg

Utrolig kul GS på finn!

292_2024176076.jpg

Her gjelder det å holde hodet kaldt og å fortsette å vente til det blir SBGN027. Jeg har tydeligvis tålmodigheten til en femåring...! :mrgreen:

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Tunacan og Todda
Hørte om dette i høst, og er ganske skeptisk. Er Norge et stort nok marked til at Pariserne vil bry seg om enhver lokalforretning? Håper de ansetter en salgssjef for Norge, ikke bare én for Skandinavia.

Velger å ikke være skeptisk, men ha trua og være positiv. All endring må ikke være til det verre.

Anyway - i påvente av april 2023 er det først nyttår og deretter OWG-mars 2023. Nyttår med ny slipsnål og OWG-mars 2023 trolig med samme klokka brukt i fjor i 31 dager straight.

gave-1-jpg.2218529

gave-2-jpg.2218530

gave-3-jpg.2218532

gave-4-jpg.2218533

Der fikk du den, ja! Gratulerer! Den er flott. Kjøpte du den hos Grøtteland?

Der fikk du den, ja! Gratulerer! Den er flott. Kjøpte du den hos Grøtteland?
Tusen takk! Ja, det gjorde jeg. Fantastiske folk som driver der, som du sikkert vet!

I går hadde jeg en utrolig hyggelig nyttårsfeiring med gode venner. Som en konsekvens av dette har de våkne timene så langt i dag bestått av klokkebeskuing og tanker rundt dette.

Denne klokka føles veldig som min klokke. Overrasket over brunskjæret i skiven. Mange kjekke detaljer, mon tro om den indre GMT-ringen er alu?
Liker veldig godt hvordan det glitrer av de polerte flatene på skiven. Gleder meg til å se denne i sommersol.
Den føles ikke veldig luksuriøs. Den føles mer som noe jeg tør gå med.
Herlige dimensjoner. Sitter som støpt på mitt håndledd.

Krone kl. 4 er ikke for alle, og det er greit. Men, det er tilfeldigvis helt fantastisk for meg!

Lenka har jeg lite å si om. Det er ei lenke. Endeleddene sitter til og med litt løst. Men, den fungerer og ser skikkelig riktig ut. Gleder meg til å prøve ut både skinn og nato!

P.S.: Hvis noen har 19mm NATO som tar for mye plass i skuffen, gi lyd!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og Todda
Tusen takk! Ja, det gjorde jeg. Fantastiske folk som driver der, som du sikkert vet!

I går hadde jeg en utrolig hyggelig nyttårsfeiring med gode venner. Som en konsekvens av dette har de våkne timene så langt i dag bestått av klokkebeskuing og tanker rundt dette.

Denne klokka føles veldig som min klokke. Overrasket over brunskjæret i skiven. Mange kjekke detaljer, mon tro om den indre GMT-ringen er alu?
Liker veldig godt hvordan det glitrer av de polerte flatene på skiven. Gleder meg til å se denne i sommersol.
Den føles ikke veldig luksuriøs. Den føles mer som noe jeg tør gå med.
Herlige dimensjoner. Sitter som støpt på mitt håndledd.

Krone kl. 4 er ikke for alle, og det er greit. Men, det er tilfeldigvis helt fantastisk for meg!

Lenka har jeg lite å si om. Det er ei lenke. Endeleddene sitter til og med litt løst. Men, den fungerer og ser skikkelig riktig ut. Gleder meg til å prøve ut både skinn og nato!

P.S.: Hvis noen har 19mm NATO som tar for mye plass i skuffen, gi lyd!

Veldig kjekke folk og alltid god service hos Grøtteland, ja.

Jeg har halvbroren til klokka di. Veldig glad i den.
20221227_111653-01.jpeg

• Elsker
Reaksjoner: mr.quick
Veldig kjekke folk og alltid god service hos Grøtteland, ja.

Jeg har halvbroren til klokka di. Veldig glad i den.Vis vedlegg 316442
Det var faktisk denne jeg hadde bestemt meg for! De nye modellene kom litt ut av det blå, men alle endringene er ting som tilfeldigvis falt meg i smak. Misunner at flere markører luminerer da, det er jo bare gøy!

Et godt (?) supplement til klokkeinteressen - Grand Seiko, kamisori og japansk slipestein.

Knivene fra Iwasaki er skikkelig bra - jeg kjøpte 50mm varianten for 10 år siden for å prøve ut japansk kniv og så meg aldri tilbake - den lever dog en ganske avslappet tilværelse for tiden siden jeg stort sett har helskjegg, men den gjør nå i alle fall en utmerket jobb med å holde drøvelregionen hårfri ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Urugle
Knivene fra Iwasaki er skikkelig bra - jeg kjøpte 50mm varianten for 10 år siden for å prøve ut japansk kniv og så meg aldri tilbake - den lever dog en ganske avslappet tilværelse for tiden siden jeg stort sett har helskjegg, men den gjør nå i alle fall en utmerket jobb med å holde drøvelregionen hårfri ;)

Ja, jeg er enig i at Iwasaki lager god kvalitet :) Heller ikke min er brukt mye, men henter den frem av og til. Liker best mine "vanlige" barberkniver fra Japan da de er litt enklere å håndtere (og slipe).

Klokka er en SBGY009 - synes denne er utrolig fin! Og det manulle urverket gir en spesiell følelse :)

• Liker
Reaksjoner: Bjarnetv