Jeg har ingenting i mot Seiko, men jeg kom over dette hos " The Watch Snob" :
Question from a Watch Knob
You rarely mention Seiko, yet it makes its own movements, and the Grand Seiko line is right up there with the top Swiss watches and it has pioneered many innovations. Why doesn't it get love from the Snob?
Because it popularised not only the quartz watch but also the concept of the disposable cheap watch. No Grand Seiko, no matter how well made it is, can erase those sins.
Haha, det er vel ikke meningen å ta Watch Snob for seriøst.
Når Seiko kom med sin quartz 25 des. 1969, så manglet det ikke på elektriske/elektroniske løsninger hos andre produsenter. Quartz var alt en kjent teknologi, men ingen andre var i nærheten av å få den så liten at den fikk plass i et armbåndsur. Hadde ikke Seiko vært først, så hadde det blitt noen andre noen år seinere.
Konseptet med ei bruk og kast klokke i plast som ikke kunne åpnes for reperasjoner ble utviklet av forsvaret i USA og var mye brukt under bl.a Vietnam krigen.
Jeg tror du har rett.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=60465761&searchclickthrough=true&searchQuery=seiko
Inget om modellnr, men er dette en SBGX061?
Takk for svarJeg tror du har rett.
Kjøpte svaret dyrt selv.Hvordan er lenkene til GS?
Flere hakk opp ifht Prospex lenkene?
Eller er det samme?
Mvh
Oddemannn
Snowflake er RÅ. Og utrolig digg på håndleddet. Merker den jo ikkje pga ekstremt comfy og lav vekt! Gratulerer mr @S10an ! (Nb. Var særs nær å «plukke» denne selv.)
Takk takk og ja, den er helt rå! Tok på en SM300 Spectre i dag, oppleves som fryktelig tung etter Snowflake i én uke. Siste GS er ikke kjøpt! Litt lysten på en SBDB008. Alltid likt Tuna, og med Spring Drive er det jo innertier!Snowflake er RÅ. Og utrolig digg på håndleddet. Merker den jo ikkje pga ekstremt comfy og lav vekt! Gratulerer mr @S10an ! (Nb. Var særs nær å «plukke» denne selv.)