Rimelig sikker på at dette er MooreMoore er dømt for MVA-juks, og har ikke initialene som brukes i annonsen.
Og jeg tror begge nevnte herremenn har samme fornavn....
Rimelig sikker på at dette er Moore
Det er nok en riktig vurderingTviler ikke, men initialene hans er TS.
Kanskje ikke helt unaturlig at han forsøker å opptre inkognito på Finn med den historikken han har; diverse presseoppslag rundt utfordringer med både ny og gammel arbeidsgiver, og ikke minst dommen han fikk
Begge to er dømt ifm. kjøp/salg/import av klokker.
Begge dommene er "offentlig" tilgjengelig gjennom de riktige kanalene. Ikke så veldig spennende lesning.
Synd, er kunnskapsrike og hyggelige karer.
Betyr det at denne klokken nå er deklarert via dom (gitt at den var en del av saken)? Den er tydeligvis ikke inndratt.
Fiffig dokumentasjon når den skal forsikres
Jeg høyner med denne. Om ikke denne er ladet med gullkorn, så vet ikke jegFaktisk......
Det er som er enda mer interessant/skremmende er at over 70 stk har lagret annonsen...
Jeg kan ingenting om Universal Geneve, hva er feil her?
Det jan være verdt å nevne at den aktuelle dommen ikke handlet om smugling, eller at det ikke var betalt mva på klokkene i utgangspunktet, og heller ikke var en straffesak. Han hadde gått til sak mot staten for å få et MVA-vedtak i skatteklagenemda/Skatt Sør ugyldig. Han tapte, og måtte betale i tråd med vedtaket. Usikker på hva summen var, men det ble neppe billig.Han «forsvant» før min tid på TS, og jeg har bare hørt rykter. Liker ikke å viderebringe rykter, så hver og en får gjøre seg opp sin mening om storstilt salg av klokker med utenlandsk opphav...
Edit;
Det foreligger en rettskraftig dom fra lagmannsretten vedrørende Mogens, og til skrekk og advarsel kan det være verdt å merke seg at det er snakk om svært store beløp; "beregningsgrunnlaget for merverdiavgiften etter § 4-1 er altså vederlaget fra klokkesalget, som ved skjønn er fastsatt til i underkant av 9,2 millioner kroner .
Det jan være verdt å nevne at den aktuelle dommen ikke handlet om smugling, eller at det ikke var betalt mva på klokkene i utgangspunktet, og heller ikke var en straffesak. Han hadde gått til sak mot staten for å få et MVA-vedtak i skatteklagenemda/Skatt Sør ugyldig. Han tapte, og måtte betale i tråd med vedtaket. Usikker på hva summen var, men det ble neppe billig.