Jeg er så drittlei av alle som "investerer" i klokker at jeg spyr snart...
Det som er vel så spyverdig er at alle på død og liv ved enhver anledning ser seg nødt til å kommentere investeringsfenomenet. Uansett hvilken tråd man går inn på, så er det en eller annen kommentar om galskapen som rår på annenhåndsmarkedet, gjerne da med nedsettende kommentarer om de som deltar i pengegaloppen. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette evige maset om penger, selv på et seriøst forum som Tidssonen, kun bidrar til å blåse boblen enda større.
Det hadde vært deilig å være lykkelig uvitende om pengejaget på bruktmarkedet og heller kunne fokusere på klokker som flotte og interessant objekter i seg selv. På Tidssonen burde dette være mulig å få til; det er ganske enkelt bare å la være å kommentere/"like" innlegg som omtaler dette fenomenet. Får man ingen likes eller svar på et innlegg, så dør interessen fort av seg selv.
Dessverre mistenker jeg at det er mange som har glede av å bruke begrepet invistor, så det kommer vel aldri til å skje.
(Jeg ser selvsagt det idiotiske i at jeg nå selv kommenterer dette, men jeg synes det må sies. Nå har jeg i hvert fall forsøkt! )