Gullkorn fra Finn.no

1723729430701.png


Du får ingen informasjon og vet heller ikke når du får kjøpe klokken.
 
Måtte le litt når jeg fant dette i butikken.


THE OSLO CONCEPT
Oslo is about recognizing those who value the elegance of simplicity. Without being simplistic. Who know that less is always more and that modern design is eternal design.

SCANDINAVIAN DESIGN - ICON OF AVENUE AND GOOD TASTE.
Recognized for its distinctive style, neutral colors, clean lines and high quality, this is Scandinavian design.

THE OSLO BRAND
The Oslo brand is produced in the Manaus Free Trade Zone by the company Orient Relógios da Amazônia. Synonymous with quality and service, which attest to the product.

1723763959137.png
 
Pent brukt, i god stand:sneaky:
IMG_5835.jpeg


Jeg kjøpte en Longines Heritage 1967 fra en kar som mente den var 9/10 kosmetisk, men i realiteten var 4/10 på auksjon noen år tilbake. Hadde jeg ikke visst bedre kunne den blitt tolket som den originale versjonen fra 60 tallet..

Mye av selgerene i dag virker som de tar på seg sveisebriller før de setter seg ned for å beskrive tilstanden på klokkene sine.

IMO
 
Pent brukt, i god stand:sneaky:
Vis vedlegg 377425

Jeg kjøpte en Longines Heritage 1967 fra en kar som mente den var 9/10 kosmetisk, men i realiteten var 4/10 på auksjon noen år tilbake. Hadde jeg ikke visst bedre kunne den blitt tolket som den originale versjonen fra 60 tallet..

Mye av selgerene i dag virker som de tar på seg sveisebriller før de setter seg ned for å beskrive tilstanden på klokkene sine.

IMO
paneraien grenser til mishandlet - eller på engelsk: mishandled. ville aldri kjøpt noe som helst fra person som “pynter” slik på virkeligheten. hvis utsiden er slik, full av juling, da forventer jeg at innmaten tilsvarer shaken baby syndrom (n)
 
Uten at jeg forholder meg til tekst i annonse : er det noe som helst ut fra bildene som tilsier annet enn at denne klokken er brukt som en ,, klokke ? Jeg klarer ikke se noe som helst som skulle tilsi at denne klokken er brukt som en hammer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og TomB
Uten at jeg forholder meg til tekst i annonse : er det noe som helst ut fra bildene som tilsier annet enn at denne klokken er brukt som en ,, klokke ? Jeg klarer ikke se noe som helst som skulle tilsi at denne klokken er brukt som en hammer.
Nei, den er brukt som den skal brukes. Og selger skal ha skryt for ærlige bilder. En polering på denne så ser den ny ut igjen. Det noen som glemmer at klokker skal brukes og ikke være til utstilling. Til info har jeg bare sett på bildene og ikke lest teksten i annonsen.
 
…teksten står dårlig i samsvar med bildene, men hvis så mange synes det er helt innafor så mer påvver til dere - da blir jo straks utvalget av aktuelle klokker på annenhåndsmarkedet vesentlig større.

fikk en gang på 1980-tallet inn et privateid kjedelig men sjeldent landskapsmaleri av den norske 1800-talls maleren xxxx til restaurering. det hadde omfattende skader: bildet hadde falt ned fra veggen, 2 x schæfer hadde hjemme-alene-fest og i gledesrus hoppet opp og ned på det dystre kunstverket og klørne hadde gjennomboret det over 200 ganger. like etter utført arbeid ble det solgt til tidligere nasjonalgalleriet for noen hundretusener. restaureringen ble aldri nevnt, og henger oppe på nye nasjonalmuseet den dag i dag. det ser fremdeles bedre ut enn før skaden, og er nå verdt millioner, men er i virkeligheten en vellykket lipstick on a pig.

den aktuelle panerai er bare pig så alle kan se det, og prisen er kanskje gunstig, men vi har alle forskjellige krav.
 
…teksten står dårlig i samsvar med bildene, men hvis så mange synes det er helt innafor så mer påvver til dere - da blir jo straks utvalget av aktuelle klokker på annenhåndsmarkedet vesentlig større.

fikk en gang på 1980-tallet inn et privateid kjedelig men sjeldent landskapsmaleri av den norske 1800-talls maleren xxxx til restaurering. det hadde omfattende skader: bildet hadde falt ned fra veggen, 2 x schæfer hadde hjemme-alene-fest og i gledesrus hoppet opp og ned på det dystre kunstverket og klørne hadde gjennomboret det over 200 ganger. like etter utført arbeid ble det solgt til tidligere nasjonalgalleriet for noen hundretusener. restaureringen ble aldri nevnt, og henger oppe på nye nasjonalmuseet den dag i dag. det ser fremdeles bedre ut enn før skaden, og er nå verdt millioner, men er i virkeligheten en vellykket lipstick on a pig.

den aktuelle panerai er bare pig så alle kan se det, og prisen er kanskje gunstig, men vi har alle forskjellige krav.
Ser poenget ditt, men det er jo en vesentlig forskjell på en bruksgjenstand som skal tåle å brukes hardt og et verdifullt kunstverk som i alle hovedsak skal behandles stikk motsatt - med største forsiktighet.

En piece unique fra Patek med ørten komplikasjoner i platina ville nok smertet mer å se i en sånn tilstand enn en toolwatch.
 
Hvordan slipper han her unna med det? Har rapportert annonsen drøssevis av ganger. Markedsfører varen som seiko mod og har bilde av det på første bilde, men er jo åpenbart fake AP han selger.
 
Nei, den er brukt som den skal brukes. Og selger skal ha skryt for ærlige bilder. En polering på denne så ser den ny ut igjen. Det noen som glemmer at klokker skal brukes og ikke være til utstilling. Til info har jeg bare sett på bildene og ikke lest teksten i annonsen.

En polering på denne så ser den nedslitt og enda verre ut

 
  • Liker
Reaksjoner: holmby

Skaper dette flere interessenter? Bare å scrolle seg gjennom bildene..
Haha :LOL: Ja det kan det fort gjøre. Den ble jo delt her, sikkert pga bildene. Jeg som bor på Østlandet klikket på den og så gjennom bildene. Den kan være at jeg nå viser annonsen under morgenkaffen i morgen på jobb (neida, tror ikke det). Og så ruller snøballen videre. All PR er god PR osv osv…

Edit: Ser @GrimReaper i Telemark også røyk på et klikk. Kanskje han prater videre om den også :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald