Gullkorn fra Finn.no

1. Skal kjøpe et minikjøleskap på Finn til kontoret.

2. Har gjort en avtale og skal hente i dag (500 kr)

3. Får melding om at en annen har bydd over, og lurer på hva jeg vil by

Argh!
Hvordan i huleste skal jeg vite om det er sant – og når ble Finn.no QXL? Jeg trakk meg. Lag evt en egen auksjons-Finn for folk som absolutt skal knuge ekstra hundrelapper hvis det er så viktig.

Endte opp med å kjøpe det samme kjøleskapet på Elkjøp for 1300,-, burde gjort det med en gang. Dette var forresten første også som svarte etter ørten henvendelser på andre skap. Finn er til tider maks irriterende.
Hm. Finn er ikke auksjon, og en avtale er rettslig sett en avtale også når den utføres på Finn.

Altså: Har du en avtale om kjøp til en gitt pris, er dette en rettslig bindende avtale. Selger har ikke lov til å selge til andre som senere byr høyere. Dermed hadde du rettslig sett krav mot selger tilsvarende den avtalen dere hadde. Det kravet kunne feks oppfylles ved at selger betaler differansen mellom 500, som dere avtalte, og 1300, som du endte opp med å betale … En avtale er altså en avtale, også på Finn.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky
Usikker på om denne hører hjemme her, eller i ting man ikke kan like-tråden... men skambud.

Jeg kan leve med godt begrunnede bud, men skambud uten noe mer irriterer meg grønn. Selv prøver jeg å selge en traktor og en plog for tiden, og det er ikke måte på henvendelser:

1725791120010.png


1725791143520.png
 
500 usd ny, er vel ikke akkurat hunger etter disse?

Skjønner ikke at Moser vanner ut merket sitt med en lignende modell :cry:
 
500 usd ny, er vel ikke akkurat hunger etter disse?

Skjønner ikke at Moser vanner ut merket sitt med en lignende modell :cry:
De går stort sett for under veiledende pris
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
500 usd ny, er vel ikke akkurat hunger etter disse?

Skjønner ikke at Moser vanner ut merket sitt med en lignende modell :cry:

Må nesten beundre frekkheten. Fullstendig klovnepris: «kun seriøse henvendelser»
 
500 usd ny, er vel ikke akkurat hunger etter disse?

Skjønner ikke at Moser vanner ut merket sitt med en lignende modell :cry:
Tja, er det ikke slik Moser gjør da, med tidligere blant annet «osteklokke» og «Applewatch» klokker. Synes det var morsomt jeg, med en klovneklokke med et rått Moser urverk.
 
Skjønner ikke at Moser vanner ut merket sitt med en lignende modell :cry:
Det synes jeg er helt nydelig. Moser er en ærverdig, tradisjonsrik sveitsisk produsent med masse cred som tør å være passe bananas innimellom, og de er flinke til å peke litt nese til pretensiøsiteten som har en lei tendens til å råde i bransjen.

Studio Underd0g er IMHO kule! De har en klart å lage seg en nisje med et supergjenkjennelig design som jeg liker veldig godt. De lager forholdsvis enkle ur som ikke bare er en hommage eller nok en tactical™ überdiver® med 6000m WR og serienummer med utelukkende prisdrivende formål, og har gjort et scoop med Moser-forbindelsen. Jeg synes riktignok 20k er en overoptimistisk overdrivelse, men jeg tror nok en slik kan selge for et sted mellom 5 og 10 - kanskje ikke i Norge, men du skal lete for å finne en under 10k på chrono24.
 
500 usd ny, er vel ikke akkurat hunger etter disse?

Skjønner ikke at Moser vanner ut merket sitt med en lignende modell :cry:
Kan det hende han har lagt på en null for mye ved uhell?
 
Vet ikke hva som er mest sjokkerende, at noen prøver å selge en pose til 100kr eller at noen tar seg tid til å legge ut noe til 100kr.
Vis vedlegg 379871
Iom at det kan se ut som at det eksisterer et marked for dust-bags så prøvde jeg selv å selge plastposer fra kolonial.no (før Oda og pappeskene) som nettopp det: dust-bags. Mine dust-bags fungerer nemlig ypperlig til både Louis Vuitton, Rolex, Hermes og Gucci, m.fl.

Men fikk ikke lov av Finn, som stoppet annonsen, til tross for mange treff.
IMG_9283.jpeg