Høstdepresjon

Kort prosess!

Unboxing av Zillas nye penklokke!
photo_2018-02-19_15-29-17 (2).jpg

Modellen heter Classique 5277. Måler hele 38 mm uten krone, og er nette 8 mm tykk.
Verket er manuelt med hele 96 timer power reserve.
Skikkelig lekkerbisk som skal få være med på mye morro.
Har også nå fylt ut skjemaet. Så nå er Zilla i det gode selskap med både Napoleon og Tsar Alexander 1 av Russland.
Takker så mye til Herman hos Urmaker Bjerke i Nedre Slottsgate for formidabel service. Alltid like hyggelig å komme innom de.
photo_2018-02-19_19-29-02.jpg
photo_2018-02-19_19-29-03.jpg

Gratulerer så mye. Utrolig flott klokke fra et noe undervurdert merke føler jeg. Har tittet på de i London flere ganger og blir alltid superimponert over hva de får til med de klassiske materialene og metodene.
Dette tror jeg er en klokke som bare vil føles bedre og bedre som tiden går.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Gratulerer så mye. Utrolig flott klokke fra et noe undervurdert merke føler jeg. Har tittet på de i London flere ganger og blir alltid superimponert over hva de får til med de klassiske materialene og metodene.
Dette tror jeg er en klokke som bare vil føles bedre og bedre som tiden går.

Har lenge siklet på Breguet. Men er først nå jeg virkelig fikk gjennomført handelen. Passformen og følelsen av å bære dette smykke er på høyde med min F.P. Journe Chronomètre Bleu. Kanskje hakket mer behagelig :oops: 8 mm tykkelse og de frekke lugsene gjør også at den glir rett under trange mansjetter. Hva mer kan man ønske?
Spillet i skiva, og de klassiske Breguet detaljene gjør dette til den perfekte penklokka for meg. Men den går også fint med mer casual clothing.
photo_2018-02-20_10-37-43.jpg
photo_2018-02-20_10-39-05.jpg
photo_2018-02-20_10-39-07.jpg
photo_2018-02-20_10-39-10.jpg

Rått! Ja tror Breguet er et merke som man må ta,føle og ikke minst få på hånden for virkelig å sette pris på det som ligger bak.

• Liker
Rått! Ja tror Breguet er et merke som man må ta,føle og ikke minst få på hånden for virkelig å sette pris på det som ligger bak.

Tror også at det hjelper å lese seg litt opp på historien til Breguet.
Noen av Breguets viktigste oppfinnelser er blant annet:
1780, The "Perpétuelle" watch, automatisk urverk
1785, Equation of Time
1795, Invention of the Breguet balance spring
1795, The Perpetual calendar
1801, Tourbillon
1810, The first wristwatch
1820, Chronograph

2006, Escape-wheel and lever in silicon

• Liker
Reaksjoner: Vegard
Titta nettopp på den Breguet'en live, bildene gjør den ikke helt rettferdighet. Nydelig ur. Gratulerer :) Noen ur må nesten sees live for å "forstås".

• Liker
Titta nettopp på den Breguet'en live, bildene gjør den ikke helt rettferdighet. Nydelig ur. Gratulerer :) Noen ur må nesten sees live for å "forstås".

Det meste som er vakkert, er enda vakrere med egne øyne.
Angrer ikke ett sekund at jeg kjøpte Breguet 5277. Nå skal jeg bestille en ny bespoke rem til den også.
Satser på noe i ekstra frekk farge.

• Liker
Reaksjoner: HenrikS
Nettopp kommet hjem fra fire dager i London. Herlig tur med nydelig føre.
Nå sitter jeg å beundrer min nye rem til Bleu. Atelier Jean Rousseau kan virkelig lage remmer etter kundens ønsker.
Denne er litt annerledes enn den grønne i britisk racing green. Tykkere oppe ved lugsa, og slankere ved c-spenna. Fargen jeg falt på, matcher min burgunder Baracuta jakke.
Legger ved noen bilder så dere kan bedømme selv.
photo_2018-02-25_18-22-24.jpg
photo_2018-02-25_18-22-31.jpg
photo_2018-02-25_18-22-34.jpg
photo_2018-02-25_18-22-39.jpg

Noen som sa Atelier Jean Rousseau?

IMG_0065(1).jpg
IMG_0066(1).jpg
IMG_0067(1).jpg

Nailed it.

Sto med veldig mange samples i hånda når jeg var der i januar. Ville ha noe i tan men samtidig også noe med litt 'struktur' i fargen. Denne har litt cognac i seg som jeg syntes er heftig.

Han som banket inn hullene når jeg plukket den opp gjorde det skeivt som jeg syntes er passe skit gitt hvor mye disse koster, men tenkte ikke noe over dette før et par timer etter. Blir standardhull slik som Zilla over neste gang. Syntes heldigvis kun når den ligger flatt på bordet og ikke på armen. :)

Har brukte en liten del av helgen til å se den helt nye serien "Ugly Delicious" på Netflix. Om noen her inne har sett The Mind of a Chef så minner den litt om det. David Chang leder programmet. Hver episode har et eget tema.

Redigert:
Noen som sa Atelier Jean Rousseau?

Vis vedlegg 81229 Vis vedlegg 81230 Vis vedlegg 81231
Nailed it.

Sto med veldig mange samples i hånda når jeg var der i januar. Ville ha noe i tan men samtidig også noe med litt 'struktur' i fargen. Denne har litt cognac i seg som jeg syntes er heftig.

Han som banket inn hullene når jeg plukket den opp gjorde det skeivt som jeg syntes er passe skit gitt hvor mye disse koster, men tenkte ikke noe over dette før et par timer etter. Blir standardhull slik som Zilla over neste gang. Syntes heldigvis kun når den ligger flatt på bordet og ikke på armen. :)

Har brukte en liten del av helgen til å se den helt nye serien "Ugly Delicious" på Netflix. Om noen her inne har sett The Mind of a Chef så minner den litt om det. David Chang leder programmet. Hver episode har et eget tema.

Synes fargen passer Speedmasteren din perfekt. Synd med hullet. Men tror du kommer til å leve fint med det. Blir jo greit kjørt inn når klokken skal av og på minst én gang i døgnet.
Sitter klokken veldig løst på håndleddet, eller er det bare bildet som lyver?

Synes fargen passer Speedmasteren din perfekt. Synd med hullet. Men tror du kommer til å leve fint med det. Blir jo greit kjørt inn når klokken skal av og på minst én gang i døgnet.
Sitter klokken veldig løst på håndleddet, eller er det bare bildet som lyver?

Bildet lyver litt samt reimen er ganske stiv enda. Veldig fornøyd.

• Liker