Høstdepresjon

Påsken er i gang for familien. Men i år blir den feiret her hjemme, pluss ei litta tur til Danmark.
Men det jeg mest gleder meg til, er å fortsette dypdykket inn i historien til Breguet.
Fikk nettopp levert boken: The Art of Breguet, som ble gitt ut av Hapsburg Fine Art Auctioneers for The Antiquorum auction sin katalog, 14 April 1991. 479 sider som skal nøye studeres.
IMG_7426.JPG
IMG_7427.JPG
IMG_7428.JPG
IMG_7429.JPG
IMG_7430.JPG
IMG_7432.JPG
IMG_7433.JPG

@Edzilla!

Furen og jeg skal til London snart. Har du noen hotelltips bedre enn The Cavendish London mht. beliggenhet optimal for klokketitting, skoshopping og spising for under 7 lapper for tre netter?

Men ikke opplagt at noen av forslagene dine banker The Cavendish (hvor vi også har vært før) når jeg skjeler til tripadvisor og hotels.com sine brukervurderinger. ?

Har ikke bodd på The Cavendish. Men Le Méridien Piccadilly ligger jo enda nærmere Old Bond St. og Regent Street. Oppgraderer dere til Club Room eller suite. Så har dere tilgang til hotellets egen Club som serverer snitter, fri flyt av vin, drinker, øl og annet snacks. Men om det er innenfor budsjett vet jeg ikke. Prisene endres etter tilgang, sesong og tid når dere booker. Hilton i Green Park gir mye for penga. Bra beliggenhet har de også. Men i en annen klasse en Le Méridien Piccadilly.

Nå har jeg lest meg gjennom 142 sider med vidunderlige beskrivelser av mat, drikke,livsstil og klokker. En fantastisk tråd, og det eneste jeg kan klage på er at det ikke er Like mange sider igjen å lese.

• Liker
Reaksjoner: powker
Nå har jeg lest meg gjennom 142 sider med vidunderlige beskrivelser av mat, drikke,livsstil og klokker. En fantastisk tråd, og det eneste jeg kan klage på er at det ikke er Like mange sider igjen å lese.

Veldig hyggelig at du liker tråden @Tubbs
Kan melde at @Auto og jeg skal på studietur til Genève neste uke.
Vi har fått ordnet med omvisning på F.P. Journe fabrikken, ANDERSEN Genève fabrikken/studioet of Patek Philippe Museet. Takker til Herman og Joakim hos Urmakwe Bjerke for det siste.
Ellers så blir det hard prioritering på hvilke forhandlere og boutiques som skal besøkes.
BE168AA7-CBF2-4FBC-B223-2C3E92ABB7A4.png
3EE13F04-6FE8-4182-BF5D-9546AE190D6E.png

Sjømaten på Lipp er bra! Hvis dere liker fondue, så er Brasserie hotel de ville i gamlebyen et artig sted. Kort vei derfra til MB&F M.A.D. gallery om dere i humør for den slags :)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Auto
Men ikke opplagt at noen av forslagene dine banker The Cavendish (hvor vi også har vært før) når jeg skjeler til tripadvisor og hotels.com sine brukervurderinger. ?

Alle direktørene i firmaet mitt ble 'losjet' der til vårt sales kick-off i fjor, så antar at The Cavendish er bra. Ser flott ut i resepsjonen i hvert fall.

Har ikke bodd på The Cavendish. Men Le Méridien Piccadilly ligger jo enda nærmere Old Bond St. og Regent Street. Oppgraderer dere til Club Room eller suite. Så har dere tilgang til hotellets egen Club som serverer snitter, fri flyt av vin, drinker, øl og annet snacks. Men om det er innenfor budsjett vet jeg ikke. Prisene endres etter tilgang, sesong og tid når dere booker. Hilton i Green Park gir mye for penga. Bra beliggenhet har de også. Men i en annen klasse en Le Méridien Piccadilly.

Har noen forslag til spennede/hyggelig/bra drikke- og spisesteder (både lunsj og middag) i området Mayfair og St. James´s da, som ikke er for grisedyre?

Har noen forslag til spennede/hyggelig/bra drikke- og spisesteder (både lunsj og middag) i området Mayfair og St. James´s da, som ikke er for grisedyre?

Hva slags mat liker dere?

Restaurant og vinbaren Antidote i Carnaby er et fast stoppested. Nydelige viner og hyggelige priser på både mat og drikke.

The Palomar er jo en sikker vinner. Husk å book bord ved kjøkkenbaren til første servering som er klokken fem. Ligger i Chinatown.
Alternativt så er Evelyn’s Table som ligger i kjelleren på The Blue Post (20-30 meter lengre nedi gata for The Palomar) verdt et besøk. Samme folkene som står bak The Palomar og The Barbary. Husk også å book bord. Er vel bare åtte-ti plasser. https://theblueposts.co.uk/

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva slags mat liker dere?

Restaurant og vinbaren Antidote i Carnaby er et fast stoppested. Nydelige viner og hyggelige priser på både mat og drikke.

The Palomar er jo en sikker vinner. Husk å book bord ved kjøkkenbaren til første servering som er klokken fem. Ligger i Chinatown.
Alternativt så er Evelyn’s Table som ligger i kjelleren på The Blue Post (20-30 meter lengre nedi gata for The Palomar) verdt et besøk. Samme folkene som står bak The Palomar og The Barbary. Husk også å book bord. Er vel bare åtte-ti plasser. https://theblueposts.co.uk/

Takk!

Matpreferanser? Tja, fruen og jeg havner fort på ymse asiatiske kneiper når vi er ute og spiser i Oslo. Ingen av oss har vekttall i gastronomi, men vi er åpen for det meste.

Takk!

Matpreferanser? Tja, fruen og jeg havner fort på ymse asiatiske kneiper når vi er ute og spiser i Oslo. Ingen av oss har vekttall i gastronomi, men vi er åpen for det meste.

Her er min lille shortlist for neste Londontur.
Bocca di lupo i SoHo
Jose Pizarro
Lunsj på Scotts i Mount St
Chotto matte SoHo
Ember Yard
J Sheekey, 28-32 St Martin's Ct (østersbar)
Polpo SoHo
The Wolseley, frokost, lunsj, afternoon thea.
Bar Italia i Soho, italiens café/bar.
Comptoir Libanais, Wigmore St. (billig og bra Libanesisk restaurant, like bak selfridges)
Barrafina i SoHo, tveldig bra tapasretaurant i soho med én stjerne i michelin guiden.
Umu, legendarisk sushirestaurant i Mayfair med to stjerner i michelin guiden
The Rajdoot, billig og veldig bra Indisk i Paddington
Tamarind. Dyrt og bra Indisk i Mayfair. Like ved The Metropolitan.
Le Relais de Venise L'Entrecôte, 120 Marylebone Ln, Skal vist ha den beste biffen i London.
The Ledbury, 127 Ledbury Rd. Brett Graham's inovative kjøkken, To stjerner!
Outlaw's at The Capital, Beste fiskerestauranten i London? Nathan Outlaw,
Ametsa, The Halkin by COMO, Spansk basque restaurant
Circo´s Pizza Pomodoro, knightbridge. Se og bli sett pizzasted. Poppis bland kjendiser.
Artesian Bar, verdens beste bar for fjerde år på rad.
http://www.worlds50bestbars.com
Hakkasan Hanway Place, Den orginale Hakkasan. Skal vis være bedre enn den i Mayfair.
L'Atelier De Joel Robuchon, Covent garden
ROKA Mayfair, og ROKA charlotte street, japanske retter fra Robatayaki´en.
Michel Roux jr. @ Le Gavroche. Nuff said
Hélène Darroze på The Connaught, haute cuisine av Hélène Darroze på det famøse Hotel The Connaught
Ceviche, Frith Street, Soho, London. Peruansk, Pisco bar
Goodman Steakhouse i Maddox st.
Donostia Regent's Park and Marylebone , Pintox bar, basque.
Shotgun Vaskekte bbq i SoHo

Liste over restauranter og vinbaren med bra vinkart.

Blanchette, D'Arblay Street, London, Storbritannia

The 10 Cases. 16 Endell Street, Covent Garden

Social Wine & Tapas, James Street, London, Storbritannia

Elliot's Cafe, Stoney Street, London, Storbritannia

The Ninth, Charlotte Street, London, Storbritannia

Taberna do Mercado, Commercial Street, London, Storbritannia (Old Spitalfields Market)

Donostia Restaurant, 10 Seymour Place, London, Storbritannia

The Winemakers Club, 41a Farringdon St, London

Andrew Edmunds Restaurant, Lexington Street, London, Storbritannia

Noble Rot Wine Bar & Restaurant, Lamb's Conduit Street, London, Storbritannia

The Remedy Wine Bar & Kitchen, Cleveland Street, London, Storbritannia

The Quality Chop House, Farringdon Road, London, Storbritannia

40 Maltby Street, Maltby Street, London, Storbritannia

Var på Hakkasan Hanway place i påsken - på en søndag faktisk. Vi kom litt tidligere enn planlagt (reservasjon 19:00 - og reservasjon er helt nødvendig). Vi satte oss i den særs stilige baren - bestiller drinker og får så vite av bartenderen at det er "Dim sum sunday" frem til 18:45. Vi fikk så informasjon om at vi for 70 pund per person fikk en forbannet god flaske champagne på deling samt to drinker per person samt fire retter inkludert et tonn dim sum. Ettersom vi akkurat hadde bestilt drinker som ikke var på listen over de man kunne få gjennom tilbudet endte vi opp med tre drinker per person og en halv flaske champagne.

Vi endte opp særs berusede, og ekstremt fornøyde. Vanvittig god service og vanvittig god mat.

Anbefaler Hakkasan på det sterkeste. Still going strong.

• Liker
Reaksjoner: Tubbs og Edzilla