Høstdepresjon

Forstår deg godt jeg @andres

Har nettopp fått tak i manualen til min nye daily beater. Å som jeg gleder meg til postmannen kommer på døra!

Sakset fra manualen:
Tantalum

Tantalum is a rare metal of dark grey colour with a blue shade. It is rarely used in the watch industry as it is extremely hard to work with due to a very high fusion temperature, 3’016°, and a density of 16.65. Its boiling point is 5'458°. Tantalum is also precious as it offers a prefect resistance to corrosion and wear.

This metal has been discovered in 1801 by the British chemist Charles Hatchett. In 1802, another Swedish scientist by the name of Anders Gustaf Ekeberg discovers an oxide very hard to dissolve and work with, which he baptised “tantale”, named after the Greek God Tántalos. Tantalum is finally isolated in 1820 by Jöns Jacob Berzélius.

At the beginning of the 1900’s, Tantalum finds its first application for electric bulbs’ incandescent filaments until the discovery of tungsten. In 1940, it is used to make condensers. Two years later, the first exploitation of colombo-tantalite in Belgian Congo sees the light of day.

Tantalum is also frequently used in medicine thanks to its total biocompatibility and also utilized in aeronautics
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Preacher
Breaking News fra Belgia!
2m7chnl.png
 
Tror det skal bli underholdende nok @Gin
I alle fall hvis de dukker opp utenfor huset i en av disse
29f3vop.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Herre min skaper, denne unboxingen gleder jeg meg mer til enn mine 3 siste til sammen :p Er det lov å gratulere på forskudd med det som utvilsomt er noe av, om ikke det absolutt råeste innen denne lille hobbyen vår? :D
 
Jo takk. Håper ikke jeg har tatt meg vann over hodet.
Måtte min første FPJ innfri din og deres andres forventninger @Lemen
 
  • Liker
Reaksjoner: mrkaizer170
Hver gang det er en oppdatering i denne tråden så håper jeg på bilder av klokken på lanken din @Edzilla men NEI DA.. Her snakker vi væpnede vakter og Ferrari budsjåfør... Haha galskap! Som @Lemen gleder jeg meg og vilt til denne unboxingen.
 
Nå som jeg har bestilt klokke fra Gino, så kan man kanskje håpe på å dukke opp på "veggen" hans på instagram
2hs27ag.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Fikk nettopp epost fra Ginotti om at crocoremmen ble shippet med FedEx grunnet (export reasons).
Så da fikk jeg trackingnummer på denne. Så nå er det hard konkurranse mellom Ferrari og FedEx. Hvem ankommer huset mitt først?
 
Tror det skal bli underholdende nok @Gin
I alle fall hvis de dukker opp utenfor huset i en av disse
29f3vop.png

Uten at jeg overhode har peiling på hva en FP Journe koster, annet enn at jeg forstår at de ikke er billig:
Snakker vi her feks "kjøpesum for klokka er 350K (inkl transport som utgjør 150K av summen)"?
 
Fikk nettopp epost fra Ginotti om at crocoremmen ble shippet med FedEx grunnet (export reasons).
Så da fikk jeg trackingnummer på denne. Så nå er det hard konkurranse mellom Ferrari og FedEx. Hvem ankommer huset mitt først?

Tipper remen, med mindre du har tollkredittkonto eller har forskuddsbetalt toll og mva?