Høstdepresjon

Å kanskje min favroitt for tiden.
Link: F.P. Journe Chronomètre à Résonance
Link: F.P. Journe Chronomètre à RésonanceOwner's Review

dsc_6280.jpg

Glimrende! Da kommer den blå snart på billigsalg! ;)
 
I dage er det nøyaktig to uker siden jeg ble F.P. Journe eier!
Å dette skal feires som hør og bør:cool:
34ec5cp.png


Av alle de klokkene jeg har eid er det Chronomètre Bleu som har fått mest oppmerksomhet.
Å da på en positiv måte :) som en Rolex aldri kan matche.
2aiihyt.png


Så til noe som er helt sinnsykt. Å det er hvor presist klokken går. Har nå testet den med appen Twixt Time
2n9yyo8.jpg

wrzzhh.png
 
Flybilletter til paris er booket (18 til 21 juli), men mangler sted å bo.
Noen som har tips til hvor man bør bo. @Julien

Har tidligere bodd i: Latin Quarter, ved Louvre og Notre Dame.
 
Var i Paris for to uker siden og bodde i 9. arondissement. Skulle gjerne bodd på sørsiden av Seinen, men metroen er jo forholdsvis enkel, så det gikk greit. Hotellet lå i en sidegate til Rue la Fayette, området rundt var fint. Kan jo være en idé å bo rundt Place Vendôme/Rue Saint Honoré, ettersom du da er nært mange klokkebutikker og mye annet fint.
 
Var i Paris for to uker siden og bodde i 9. arondissement. Skulle gjerne bodd på sørsiden av Seinen, men metroen er jo forholdsvis enkel, så det gikk greit. Hotellet lå i en sidegate til Rue la Fayette, området rundt var fint. Kan jo være en idé å bo rundt Place Vendôme/Rue Saint Honoré, ettersom du da er nært mange klokkebutikker og mye annet fint.

Tenkte kanskje å få booket et hotellrom på Le Bristol Paris i 8th arrondissement.
241l5z5.png

Men er i grunn enig i at det er flott på den andre siden av elven. Å tror også fruen setter mer pris på det, enn at vi bor ved siden av F.P. Journe boutiquen.
 
Redigert:
Aiaiai, 75 meter fra F.P. Journe ja. Høres ut som det kan ende med å bli særdeles dyrt:D

Det var veldig fint rundt den sørlige enden av Luxembourghagen, men da er man jo igjen litt langt unna klokkemekka. Litt vel langt å gå, men det er jo muligheter for motorisert transport, så et stort problem ville jeg ikke tenkt at det blir. Nå var jeg jo vitterlig bare rundt omkring der en kort stund, men inntrykket jeg fikk var godt i hvert fall.

Kjenner at jeg gjerne skulle dratt tilbake selv, mye morsommere å være der enn å være i regnfylte Bergen for å lese til eksamen i all fall. Det "viktigste" tipset jeg fikk, var at ingen gode franske restauranter åpner før kl 19, da jeg sendte melding til far om at vi spiste middag klokken 18;)
 
Takker for tips @fettstykket og @Julien
Mat, og godt drikke er livsviktig for oss :D Så jeg sitter nå med en liten liste over hvor vi ønsker å spise.
Noen flere anbefalinger?

Shortlist:
Epicure (lunch) 75 meter fra F.P. Journe Boutique :cool:
Passage 53 (lunch)
L'Ambroisie (lunch)
L'Atelier De Joël Robuchon - St-Germain (middag)
L'Atelier De Joël Robuchon - Étoile (lunch)
Jean-François Piège (lunch/middag)
Gordon Ramsay Au Trianon (middag)
Carré Des Feuillants (lunch/middag)
 
@Edzilla da blir det ikke mye penger igjen for klokker i hvertfall! Tror ikke du orker så mange fine restaurant på kort tid, til og med en ekslusiv måltid i den klasse om dagen kan være mye for sansene. Joel Robuchon og la Tour d'Argent må du sikkert bestille allerede nå om du i det hele tatt skal ha sjans.

Fruen som tar av seg booking. Så det skal nok ordne seg (det pleier det i alle fall...). Men vi skal begrense oss til tre, fire måltider (fordelt på lunch og middag) i denne klassen. Jöel Robuchon i St. Germain håper jeg vi får bord på.
 
Skal få booket Hotellrom og spisesteder senest i morgen. Må bare gå igjennom litt med fruen.
 
Mitt mest minneverdige hotellopphold i Paris var på "Le Meurice". Hadde nok sammenheng med at det var på bryllupsreisen vår også, men hvis man noen gang har lyst til å oppleve noe i "overdådig"-luksus-kategorien, så er det å anbefale. Vi hadde bestilt et vanlig rom, men fordi det var en bryllupsreise, så ble vi oppgradert til en 80m2 suite med utsikt mot Eifeltårnet og Tuileries-parken.

Det er jo noen år siden, men det er ikke verre stilt på hotellet enn at Jay-Z namedropper det i "Niggas in Paris" og skryter av at han bodde der i 6 dager.

Så det kan være verd et besøk, særlig hvis du påstår at dere akkurat har giftet dere, eller at du er en amerikansk rap-mogul.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Mitt mest minneverdige hotellopphold i Paris var på "Le Meurice". Hadde nok sammenheng med at det var på bryllupsreisen vår også, men hvis man noen gang har lyst til å oppleve noe i "overdådig"-luksus-kategorien, så er det å anbefale. Vi hadde bestilt et vanlig rom, men fordi det var en bryllupsreise, så ble vi oppgradert til en 80m2 suite med utsikt mot Eifeltårnet og Tuileries-parken.

Det er jo noen år siden, men det er ikke verre stilt på hotellet enn at Jay-Z namedropper det i "Niggas in Paris" og skryter av at han bodde der i 6 dager.

Så det kan være verd et besøk, særlig hvis du påstår at dere akkurat har giftet dere, eller at du er en amerikansk rap-mogul.

Kan jo få fruen til å booke rom å si at vi har bryllupsdag denne helgen. Å det er ikke mange dager fra sannheten heller.