Kan jo få fruen til å booke rom å si at vi har bryllupsdag denne helgen. Å det er ikke mange dager fra sannheten heller.
Litt i overkant av "budsjettet" vårt @Santos-Dumont
Dette er før evt. upgrade....
Kan jo få fruen til å booke rom å si at vi har bryllupsdag denne helgen. Å det er ikke mange dager fra sannheten heller.
Flybilletter til paris er booket (18 til 21 juli), men mangler sted å bo.
Noen som har tips til hvor man bør bo. @Julien
Har tidligere bodd i: Latin Quarter, ved Louvre og Notre Dame.
I 2006 tok jeg med fruen til Paris. Jeg er normalt ganske flink til å organisere reiser, men av og til skjærer ting seg. Bare synd at alt skar seg på en gang, da:
Reisetidspunkt
Tema for turen var lavbudsjett. Vi reiste derfor til Paris i februar, med dagens første Norwegian-fly. En fra før av morgengretten frue, var ekstra utilnærmelig denne fredagsmorgenen klokken 03:30. Humøret ble ikke noe bedre av at vi stod på P6 (ref: lavbudsjett) i 30 minutter i 19 minus og ventet på shuttlebuss.
Reisen
Flyet hold ca. fem grader, da det hadde stått hele natten uten oppvarming. Temperaturen ble levelig omtrent samtidig med at hjulene tok bakken. For å kompensere for den noe traurige starten bestemte jeg oss for at vi skulle droppe kollektiv, og heller ta drosje. Det er jo behagelig. Dessverre hadde jeg ikke tenkt på rushtrafikken. Turen til hotellet tok halvannen time.
Hotellet
Vi bodde i 18. arrondissement. Følte meg ganske trygg her, siden jeg hadde blitt tipset om et "dritbra" hotell av en bekjent. Viste seg at "dritbra" var et ettstjernes hotell, med en heis, som hadde plass til bagasjen og en voksen (dersom den voksne satt oppå bagasjen). Rommet var ca. 7 kvadrat. Sovedelen var glovarm, og badet var iskaldt. Praktisk bad forresten: man kunne både pusse tennene, dusje og gjøre sitt fornødne til én og samme tid.
Restauranter og turisme
Etter at den traurige starten ble til den ekstra traurige starten dro vi på McDonalds og trøstespiste. Blir jo neppe mer trashy enn det: reise til Paris for å spise Big Mac... Dessverre for oss satte dette mer eller mindre standarden for turen, og vi kom oss aldri inn på rett spor. Moulin Rouge, turistfelle ved Sacre Coeur og skitne kaféer på feil side av byen ble gjennomgangstonen. Vi fikk det bare ikke til. Paris er forresten iskald i februar. Lite turister, men det er jammen ikke rart!
Den endelige bekreftelsen på at reisen var en fiasko fikk vi da vi stod foran Eiffeltårnet, trakk på skuldrene og sa " det der gidder vi ikke". Aldri har to mennesker smilt bredere over å lande på Gardermoen med flyet fra Paris.
Moralen med historien? Egentlig ingenting. Vi klarte selv å drepe Paris som destinasjon, og det er vårt tap.
God tur, Edzilla!
Ser at folk allerede har kommet med tips, men tenkte jeg også måtte dele litt.
Prøver å få dratt til Paris 2-3 ganger i året, og da bor vi alltid i Latiner, som regel på Select Rive Gauche. Små men koselige rom, og prisen pleier ikke å være verst.
Vi pleier også alltid å spise en biffmiddag til kurante priser på Sacree Fleur i Montmartre.
Om dere ikke har vært i Paris før kan man spise på KONG, men mest for omgivelsene. Litt turiststed med helt grei mat (ihvertfall den ene gangen jeg var der).
Og om kontoen er tom på slutten av reisen kan jeg anbefale et måltid på latterlige billige Chartier. Stilig sted også
Ser ut som en herlig GTG med stor variasjon på klokkefronten, min personlige favoritt er en enkel PAM Toolwatch, en flott beater.Var på en micro-gtg i oslo i går.
Noen bilder av klokkene som møtte.
Hva blir ditt neste ur Edzilla? Kanskje en Patekke Minute Repeater?