Høstdepresjon

12096510_10153040651770124_8038330843121380426_n.jpg

Oh´Lord! Gi meg styrke!!
http://www.hodinkee.com/articles/FP-Journe-38mm-Steel-Set

Sennepsgul klokke treffer ikke helt hos meg heller. Men en viss sjarm har de likevel..

Absolutt enig.
Den du har er vesentlig flottere @Edzilla

Angrer ikke ett gram fett på at jeg kjøpte meg Chronomètre Bleu @The Player
Men tror kanskje madamen angrer siden dette er en besettelse.
Nå driver jeg å dagdrømmer, om å eie en F.P.Journe Octa Reserve De Marche. Helst av den tidligste serien der verket er i messing, å kassen er i 38mm platina. Mmmm

fpjtimetapestry06.jpg

fpjtimetapestry02.jpg

fpjtimetapestry00.jpg

fpjtimetapestry05.jpg

fpjtimetapestry03.jpg

fpjtimetapestry04.jpg

fpjtimetapestry07.jpg

Skjønner fascinasjonen. Synes imidlertid den blå er innertier. Sikkert fordi det er noe med fargen blå.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Its nice to read some of the comments at HODINKEE @Edzilla...

With only 900 watches a year and an entry price of $24k, the FPJ is truly poetry in motion. The Chronometre Blue's dial is one of the most beautiful and alluring dials in the market...truly intoxicating. More so than my beloved Nautilus- there I said it.
I think the CB comes in around $20.5k, no?

Depends on currency exchange and originating country. My point is...FPJ CB is a lot of watch for the money.

Hi @sunshine
I think the total package with the Chronométre Bleu is unbeatable :cool:
The retail price for the FPJ CB was 24.000 euro May this year (price from the F.P. Journe Boutique Paris inc. tax ) . I don´t know the retail price in the USA.

disse klokkene er noe av de peneste jeg har sett @Edzilla , fikk se og til og med prøve på ca 10 stk i Barcelona i sommer, helt absurd for en som sporter en sub B-) En ting jeg lurer på, hvordan utales F.P Journe? denne tråden er blitt en av de jeg leser mest på ts, artig!

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
disse klokkene er noe av de peneste jeg har sett @Edzilla , fikk se og til og med prøve på ca 10 stk i Barcelona i sommer, helt absurd for en som sporter en sub B-) En ting jeg lurer på, hvordan utales F.P Journe? denne tråden er blitt en av de jeg leser mest på ts, artig!

For de som har forstått F.P. Journe; så er det en livsstil :cool:

Tikket inn en melding på instagram for noen timer siden. Min F.P. Journe pusher har nettopp fått inn "The F.P. Journe Limited Edition Steel Set". OH´LORD sier jeg bare!

På engelsk uttalles det vel følgende: EFF PEE JÅÅRN @Lynch
http://www.chronometrie.com/watchsounds/sounds/new/fpjourne.wav

Hyggelig at du setter pris på denne tråden @Lynch. Den var i sin tid ment som selvterapi....
Men nå har det kanskje blitt en selvbiografi o_O

Redigert: