Høstdepresjon

Litt stille siden sist. Men noe har skjedd.
Har fått booket rom på "stamhotellet" Metropolitan til madamens store glede. Er vi helige så får vi det samme rommet som sist med formidabel utsikt over Hyde Park. Fikk så ordnet bord på Nobu som holder til i samme bygg. Så da blir det Black Cod med miso til lunsj på lørdagen. Mmmm. Lunsj på fredag blir ved baren til Wright BrothersOld Spitalfields Market. Å middagen på fredag blir nok ved bardisken hos The Palomar. Mellom slagene skal jeg innom Marcus, William & Son og Burlington Arcade.
Et hypotetisk spørsmål som jeg har tenkt på flere ganger. Å det er sikkert noen som kan gi meg et enkelt og greit svar.
Si at jeg tar med meg en norskkjøpt Rolex til verdi av 100k Tar denne med meg til London å bytter den inn i en klokke til verdi av 150k. Mellomlegget blir da 50k. Er det disse 50k jeg skal betale mva av?
Klarte ikke å vente på svar så jeg ringte så like godt tollvesenet på tlf. 22 86 03 12.
De var klinkene klar i deres svar. Å det var nei. Men man kan søke om å få refundert mva på varen som skal ut av landet . Altså ta klokken på eksport. Men dette innen varen er 12. mnd.er gammel. Så hvis man så kjøper én klokke på Bjerke å vil flippe den i London, så kan man søke om å få refundert mva på denne klokka (innen 12. mnd.er har gått fra kjøpsdato). Sette seg på flyet til London å flippe den hos en av pusherene på Burlington Arcade. Ta med seg sin nye klokke med hjem. Stoppe på rødt å betale norsk mva på sin nye F.P.Journe Octa Reserve de Marche.
2u8cyer.jpg
 
Usikker på hvordan du får refundert norsk MVA. (Hvorfor gjør ikke "alle" dette for å så fly hjem igjen med samme klokke). Angående beløpet du skal betale MVA inn i Norge er dette kjøpssummen og ikke differansen. Tollvesenet interesserer seg ikke i hvordan du har betalt for varen, kun verdien på varen.

Angående refusjon av MVA tror jeg 10 dager er i minste laget før du drar. Jeg brukte noen måneder på å få tilbake moms på to jakker jeg måtte returnere til Tyskland for noen år siden.

Er det så mye å tjene på å flippe klokken i London kontra Norge? Mente du hadde prøvd dette en gang før med en Rolex Datejust(?) og fant ut at prisen ble for dårlig.

Lykke til, håper det løser seg :)
 
Usikker på hvordan du får refundert norsk MVA. (Hvorfor gjør ikke "alle" dette for å så fly hjem igjen med samme klokke). Angående beløpet du skal betale MVA inn i Norge er dette kjøpssummen og ikke differansen. Tollvesenet interesserer seg ikke i hvordan du har betalt for varen, kun verdien på varen.

Angående refusjon av MVA tror jeg 10 dager er i minste laget før du drar. Jeg brukte noen måneder på å få tilbake moms på to jakker jeg måtte returnere til Tyskland for noen år siden.

Er det så mye å tjene på å flippe klokken i London kontra Norge? Mente du hadde prøvd dette en gang før med en Rolex Datejust(?) og fant ut at prisen ble for dårlig.

Lykke til, håper det løser seg :)

I følge boka www.toll.no så er det bare å fylle ut blankett RD 0032

Tanken var å flippe min "nye" Norskkjøpte 116618LB i en F.P. Journe eller noe annet i London. Ser at man får bedre betalt for den i UK en her hjemme. Å markedet for brukte F.P. Journe er ikke eksisterende her i landet.
 
Gjelder ikke det skjemaet bare om du ikker er bosatt i Norge?

I følge damen på tollkontoret skulle man bruke dette skjemaet.
Men dette er ikke aktuelt for meg uasnett. Jeg har jo en klokke som er fra 2012. Å har ikke mulighet til å kreve refusjon for norsk mva.
 
Er det så mye å tjene på å flippe klokken i London kontra Norge? Mente du hadde prøvd dette en gang før med en Rolex Datejust(?) og fant ut at prisen ble for dårlig.
:)

Fikk tilbud om å selge Air-King´en jeg hadde i Burlington Arcade. Prisen de var villig til å gi meg cash var om trent det samme som den ble solgt for her hjemme. Med dagens valutakurs hadde det vært en bra del for meg.
Men det som er sykt er at de ganger den prisen med ca 3 når de legger den i vinuet for salg.
 
Men hva vil du få i innbytte der?

Det vet jeg ikke før jeg har spurt. Men det forrige gullsub´n min (116618LN Serial:
M84XXXX) fikk jeg vel 12.5000 britiske pund i cash ved rent salg hvis jeg husker rett.
Men det var heller byttehandelen som var syk.

Sakset fra tidligere i tråden:


....................
Tittet så i vinudet til David Duggan i Burlington Arcade. Å der så jeg den. F.P. Journe Tourbillon Souverain à seconde morte. OMFG!!!

2ev55xc.jpg


fo0t9w.jpg


16bwqb8.jpg


Nyprisen på F.P. Journe Tourbillon Souverain à seconde morte ligger på over 103k britiske pund. Denne her var ekstremt lite brukt, å de priset den til 70k
505g14.jpg

Spurte av ren nysgjerrighet på hva den ville kostet meg med min gullsub i innbytte. Fikk så en lapp med dette.
w8td82.jpg
 
Det vet jeg ikke før jeg har spurt. Men det forrige gullsub´n min (116618LN Serial:
M84XXXX) fikk jeg vel 12.5000 britiske pund i cash ved rent salg hvis jeg husker rett.
Men det var heller byttehandelen som var syk.

Sakset fra tidligere i tråden:


....................
Tittet så i vinudet til David Duggan i Burlington Arcade. Å der så jeg den. F.P. Journe Tourbillon Souverain à seconde morte. OMFG!!!

2ev55xc.jpg


fo0t9w.jpg


16bwqb8.jpg


Nyprisen på F.P. Journe Tourbillon Souverain à seconde morte ligger på over 103k britiske pund. Denne her var ekstremt lite brukt, å de priset den til 70k
505g14.jpg

Spurte av ren nysgjerrighet på hva den ville kostet meg med min gullsub i innbytte. Fikk så en lapp med dette.
w8td82.jpg
Legger du til Chronomtre bleu, så hjelper det..
 
Hvis de ville gi £ 29K i innbytte for en gammal gullsub, gjetter jeg det ville vært rom for rimelig frisk pruting ved et rent kontantsalg. Men det er jo kanskje ikke så rart i den prisklassen der.
 
Hvis de ville gi £ 29K i innbytte for en gammal gullsub, gjetter jeg det ville vært rom for rimelig frisk pruting ved et rent kontantsalg. Men det er jo kanskje ikke så rart i den prisklassen der.

Var nok heller at de var gira på en rask handel, enn at de ville gi 29k britiske pund for gullsub´en.