Høstdepresjon

Mens jeg har dere her gutter, det passer kanskje bedre i en annen tråd, men here goes: Skal til London med en åtteåring - far og sønn-tur - og trenger tips til kule spisesteder som passer for barn.

I sakens anledning kan jeg tillegge at jeg har vært i London uttallige ganger, og er godt kjent, men har aldri reist dit med barn før.

Har ikke reist med barna til London enda. Mine to er hhv. seks og syv år. Men mulig jeg skal ta med meg Junior neste høst.

Har hørt at rainforest cafe, 20 Shaftesbury Ave, Rett ved Piccadilly Circus skal være en favoritt blant barna.
Ellers som nevnt er Pizza Express tipp topp for både voksne og små, Yo! Sushi, Wagamama og
Sticky Fingers som ligger i 1 a Phillimore Gardens. Skikkelig amerikansk inspirert burger-bar. Å for å ikke glemme Electric Dinner i 191 Portobello Rd. som jeg tidligere har nevnt. Kombiner det gjerne med en film i en av Londons eldste bevarte kinoer. Electric Cinnema som ligger i samme bygg.
Er han interessert i fotball finnes det mange fotballpub´er som er også fungerer for de minste fansa.
London Zoo og London Aquarium er verdt å ta en tur innom.
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123 og Oscr
Flott tråd. :) Jeg utbringer herved en

toast1.jpg


og håper tråden fortsatt fylles med gode tips og skildringer i 2016.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Har ikke reist med barna til London enda. Mine to er hhv. seks og syv år. Men mulig jeg skal ta med meg Junior neste høst.

Har hørt at rainforest cafe, 20 Shaftesbury Ave, Rett ved Piccadilly Circus skal være en favoritt blant barna.
Ellers som nevnt er Pizza Express tipp topp for både voksne og små, Yo! Sushi, Wagamama og
Sticky Fingers som ligger i 1 a Phillimore Gardens. Skikkelig amerikansk inspirert burger-bar. Å for å ikke glemme Electric Dinner i 191 Portobello Rd. som jeg tidligere har nevnt. Kombiner det gjerne med en film i en av Londons eldste bevarte kinoer. Electric Cinnema som ligger i samme bygg.
Er han interessert i fotball finnes det mange fotballpub´er som er også fungerer for de minste fansa.
London Zoo og London Aquarium er verdt å ta en tur innom.


Mange takk for tipsene Edzilla.
 
Mine gutter (og jeg) var veldig godt fornøyd med burger på Kua ´Aina ved Carnaby Street. Travelt men vennlig sted. Midt i smørøyet for far også. http://kua-aina.co.uk/. Hvis du ser en hyperenergisk liten og rund servitør med skjegg er det "Pallanders" (Pål Anders). Tar du med snus til ham har du en venn for livet;):)
Pizza Express fikk også mer enn godkjent fra gutta. http://www.pizzaexpress.com/


Herlig tips Stratocaster, skal sjekke kua....:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Stratocaster
Flott tråd. :) Jeg utbringer herved en

toast1.jpg


og håper tråden fortsatt fylles med gode tips og skildringer i 2016.

Det skåles tilbake!

Så lenge dere fortsatt setter pris på "depresjonen", å at den leses så fortsetter jeg å dele.
2016 blir også et år med mye reising. Fem helgeturer til London ink. én langhelg og påsketur samt tre uker i hus på stranda i Marbella. Så jeg har nok å skrive og dele..


0Nu0MGg.jpg
 
Har ikke reist med barna til London enda. Mine to er hhv. seks og syv år. Men mulig jeg skal ta med meg Junior neste høst.

Har hørt at rainforest cafe, 20 Shaftesbury Ave, Rett ved Piccadilly Circus skal være en favoritt blant barna.
Ellers som nevnt er Pizza Express tipp topp for både voksne og små, Yo! Sushi, Wagamama og
Sticky Fingers som ligger i 1 a Phillimore Gardens. Skikkelig amerikansk inspirert burger-bar. Å for å ikke glemme Electric Dinner i 191 Portobello Rd. som jeg tidligere har nevnt. Kombiner det gjerne med en film i en av Londons eldste bevarte kinoer. Electric Cinnema som ligger i samme bygg.
Er han interessert i fotball finnes det mange fotballpub´er som er også fungerer for de minste fansa.
London Zoo og London Aquarium er verdt å ta en tur innom.

Jeg syntes personlig at London Zoo var kjipt i forhold til andre zoo jeg har vært på. Måtte jeg velge mellom de to attraksjonene måtte det blitt aquarium. Når det kommer til maten vet jeg ikke om jeg kan anbefale noen av mine gjengangere til folk med barn siden de kanskje er litt mer 'voksne' steder uten noe morsomt for barn å se på eller spise. Duck & Waffle kunne kanskje vært spennende, med sin fantastiske utsikt? Pizza Pilgrims hadde god pizza når jeg var der. Er ikke noe spennende å se på men pizzaen kom veldig fort. Jeg skyr større kjeder. Shotgun hadde veldig god bbq når jeg var der sist. Til hovedretten fikk man 4 miniflasker med forskjellige typer bbq-saus, som var en orginal ide. Går i ribs, kylling. Kan også bestilles en combotallerken for alle. Har aldri spist der, men hørt at det er bra burgere på Honest Burgers, som har lokasjoner flere steder rundtom i byen. Jeg går alltid på Patty & Bun men det er kanskje et sted for folk i 20-30 årene basert på den relativt høye musikken og at det ikke kan bestilles bord. Meatliquor er i samme sjangeren. Er litt som TGI på steroider, bare det spilles musikk og det er forholdsvis mørkt der. Little Social er et lite sted på motsatt side av gaten til hovedrestauranten til Jason Atherton - Pollen Street Social - (han eier begge). Fransk-inspirert mat med god service. Er sikkert mye annet også men kommer på ikke på noe akkurat nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123 og Edzilla
Ønsker dere alle en fredfull jul, og et godt nytt år!

Håper 2016 blir et år med like lite flipping, og fortsatt en sterk interesse for horologi.
Ser også frem til et nytt år med mange nye bekjentskap, nye vennskap og en fortsettelse på våre mini-GTG'er!

Beste ønsker fra meg til dere!

q5cwuWH.jpg
 
Redigert:
@ahpadt Sliter litt med å finne noen nye bra og hyggelige frokoststeder i London. Har notert med Bar Italia i Soho. Men har du noen flere tips? Helst innenfor Mayfair, Soho, og St James. Lite hjelp å finne i litteraturen dessverre.
Er bare 35 dager til første tur til London i 2016.
Planen for bespisning er pt.
Frokost: Bar Italia Soho (ikke booking. Så i døra å vente på ledig bord)
Lunsj på: Harwood Arms, Lima Fitzrovia, Barrafina (har ikke booking på Barrafina. Så her er det bare å stå i dåra å vente på ledig bord)
Middager blir hos: The Palomar ved kjøkkenbaren (første i døra ved åpning av kjøkkenet for kvelden), Gymkhana, og The Garrison (bord nr. 4 eller 5 som er rett ved det åpne kjøkkenet).
 
Jeg begynte på min surkål i September. Ekte sauerkraut. :p Var ment som et prosjekt vi skulle spise relativt fort, men ble bare én middag ut av det så da blir det sauerkraut til ribba i morgen. :rolleyes:

@Edzilla Har hørt at The Wolseley (rett ved Green Park) skal være bra. Frokostmenyen ser ut til å ha potensiale... Kan evt prøve en av St. John-restaurantene.
 
Jeg begynte på min surkål i September. Ekte sauerkraut. :p Var ment som et prosjekt vi skulle spise relativt fort, men ble bare én middag ut av det så da blir det sauerkraut til ribba i morgen. :rolleyes:

@Edzilla Har hørt at The Wolseley (rett ved Green Park) skal være bra. Frokostmenyen ser ut til å ha potensiale... Kan evt prøve en av St. John-restaurantene.

Herlig å se at det dukker opp flere og flere foodies her på TS @ahpadt !
Klar for avreise nå. Ble begge slag i år etter ønske fra vertskapets gjester.
kwzw2uT.jpg

Green Park er perfekt. Vi pleier å bo på The Metropolitan og nå også The
Athenaeum og InterContinental i Park Lane. Begge stedene er notert å skal testet. Takker!