Høstdepresjon

Aaah, det fargespillet! Den og beater. Mer trenger du ikke. Jesus Kristus, for et ur!

Sier som Ludwig Mies van der Rohe: God is in the details.
Ingenting er tilfeldig med noe av det som kommer fra François-Paul Journe.

..The watch is exactly like the man. It's reflection of his karakter. It's a watch that's have certain appeal to some people, and no appeal to others
Sitat av Talking Watches med William Massena

I dag har jeg vært eier av min lille blå i 232 dager. Hver dag har jeg gledet meg til å trekke opp klokka mens jeg studerer detaljene på verket: Main plate som er i grain d’orge (barleycorn) guillochage, broen som er i gull med Geneva stripene og de sykte lekre og polerte "bevelled" hjørnene. Blir aldri lei av å studere dette verket!

FP-Journe-Chronometre-Bleu-review-price-2.jpg


FP-Journe-Chronometre-Bleu-review-price-1.jpg
 
Redigert:
Må innerømme at jeg liker tanken bak F.P. Journe: Gull inne og annet (Tantalum) utenpå. Det er jo det indre som teller... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Bruker du noen annen klokke enn FPJen, @Edzilla? Ser for meg at rotasjon kan bli vanskelig med en Chronomètre Bleu i samlingen;)

Etter at Chronomètre Bleu ble levert på døra den 19. mai 2015 så har jeg nesten slitet litt med å bruke andre klokker.
De dagene noe annet har vært på armen. Har jeg gledet meg til å komme hjem, å få satt på FPJ´n. Men siden FPJ aldri kommer til å lage en badeklokke med skrukrone så er man nødt til å bruke noe annet når man er i bassenget eller på stranda @Horgen
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket og Horgen
Jøsses, reiser en connoisseur som deg selv med Ryan Air? Det var litt overraskende.

Det er tre ting som er avgjørende for at jeg reiser med Ryanair (eller Die in Air som noen kaller selskapet).
  1. Det tar meg 10-12 min med taxi til Moss Lufthav Rygge
    Til Gardermoen tar det meg minst 1t 13min med bil og toget bruker 1t 33min med overgang.
  2. Ryanair har den mest moderne flyparken med rundt 300 Boeing 737-800-maskiner med en snittalder på 5.5 år.
    SAS sin flypark er i snitt 11.6 år. Mens deres Boing 737 Next Gen fly er i snitt 13.1 år. Altså nesten vintage.
  3. Ryanair flyr fra Moss Lufthavn Rygge til Stansted på 1t 55min - 2t (som ofte flyr de på under 1t 40m)
    SAS Flyr Gardermoen til Heathrow på 2t 20min - 2t 30min
Hva ville du valgt @Charliefoxtrot :cool:
Screen Shot 2016-01-07 at 11.12.34.png


Screen Shot 2016-01-07 at 11.13.54.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher