Gøy at dere endelig fikk tatt turen innom! Synd noen av rettene ikke nådde helt opp, men alt i alt ser det jo ut som at dere koste dere Og ut ifra bildene kan det se ut som at dere drakk '95; synd å kun være ett år unna kanonåret '94....
Håper du, fruen og deres gjester ble fornøyde!
Kan også forstå det du skriver om prisen, er dessverre ikke et av Londons billigere steder...
Neinei, oppfattes ikke som negativ, er jo en ærlig sak om ikke alle rettene når helt opp!Ble kanskje oppfattet litt negativt. Men jo; Vi storkoste oss. Ble også veldig godt vare på gjennom hele besøket. Til og med servicen på toalettet var en opplevelse i seg selv. Misforstå meg rett
Nå husker jeg ikke hvor mye maten kostet, og drikken. Men skal jeg tippe så drakk vi nok for 70% av regningen.
Neinei, oppfattes ikke som negativ, er jo en ærlig sak om ikke alle rettene når helt opp!
Haha, ja, det med toalettet er sant. Man føler seg på litt "hjelpesløs" når de skrur av og på vasken for deg og gir deg såpe i hånden... Selvfølgelig en gimmick, men gjør jo at man husker det
Ble det noe klokketitting denne turen, eller blir det neste gang?
Basert på din omtale så har jeg vel fått bekreftet for meg selv at det ikke er noe hast for meg å spise på den restauranten. Skal det være fancy og fransk må det bli Gavroche. Jeg spiste også på Dinner forholdsvis nylig selv. Sikkert en favoritt blant Michelin men jeg kan like gjerne spise hos Koffmanns rundt hjørnet, hvor ting føles mer hjemlig og ikke er overhypa.
Le Gavroche skal besøkes nå i september. Har enormt mye respekt for hva familien Roux har fått til i England. De var de første som fik én, to og tre stjerner i Michelinguiden. Siden 1993 har de hatt to stjerner.
Vårt besøk hos Koffmanns har du kanskje lest. Hvis ikke så kan du lese om det her
Synes du Dinner er overhypet @ahpadt ?
Det er selvfølgelig høy kvalitet av alt som kommer ut av kjøkkenet der, men utenom dessertene så syntes jeg maten ikke er så veeldig mye mer enn fancy bistronivå. Selvfølgelig skjønner jeg at det går mange timer på å utvikle Meat Fruit og Tafferty Tart (som jeg spiste der nå sist, ikke overrasket at den også serves på The Fat Duck), men mye av det andre er ikke så veldig "wow" som omtaler vil ha det til. Morsomt med nitro icecream trolley. Ganske heftige priser der, men det er jo på Mandarin Oriental tross alt. Jeg var der når de først åpnet for mange år siden (som jeg faktisk fikk inntrykk at servitøren visste om - det gir stort pluss i boka!) og så nå sist. Det har selvfølgelig vært en evolusjon med menyen, men det var ikke spess mye som hadde endret seg siden 2011, sammenlignet med Pollen St Social som jeg besøkte på samme dagen som Dinner i 2011, som har endret seg ganske mye siden de opprinnelig åpnet. PSS har i min mening sesongsbetonte problemer med grønnsaker, men det er kanskje et tema for en annen diskusjon.