"Hammerfjords" (aka ditt) savn fra Rolex?

Medlem
6. des. 2013
@Hammerfjord er en kunnskapsrik person, og hans tilstedeværelse her på forumet er gull verdt. Imidlertid, så er ingen perfekt. Mao. ingen kan alt - men alle kan noe. @Hammerfjord har en flott breddekunnskap - selv om jeg mener han på visse arenaer er smalsporet. Men, la oss la det ligge.

Her er en tråd om hva Rolex burde allerede lansert.

Jeg begynner.

Har eid et par klokker det siste året, og jeg synes egentlig det å ha lume i bezel insert burde vært klart for Rolex allerede nå.

Er det andre forslag?

10963760_922665624441031_270094413_n.jpg

Redigert av en moderator:
Jeg var mer ute etter hva Rolex BURDE lansert p.t. Ikke hva dem IKKE burde lansert...

- lume i bezel insert burde de hatt allerede
- ?

De kan reintrodusere Daytona Panda i stål med valg mellom sort eller hvit skive.

I tillegg kan de legge til glidelock og gi F*** i PCL :cool:

/TF

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Malte markører og matte skiver i en moderne innpakning. Gilt-skiver hadde jeg heller ikke kimset av og så selvsagt en retur av ”honeycomb” mønsteret på datejust, det hadde blitt så lekkert det..

Kanskje de bør bli litt eksperimentelle? Ikke kun selge drit kjedelige klokker som alle har.

Tenker du da på disse kjedelige:

cellini_dual_time_m50525-0004_0003_840x10701427617443446v76

cellini_prince_m5440-8-0001_0001_840x77014279150522476NOX

cellini_prince_movement_0001_1680x10701427915054591246i

SKY-DWELLER_04.jpg

Eller - tenkte du på kjøperne av klokkene?

I så fall bør nok kritikken rettes et annet sted; "kjøperne"...

Redigert:
Jeg tenkte faktisk på at det ville komme innlegg i form av Cellini, men why change a winning team?

Personlig synes jeg det er litt rart at Rolex er så populært på Sonen. Jeg tenker litt som at når en person som ikke er klokkeinteressert skal kjøpe seg en klokke, så kjøper vedkommende seg en Rolex. Rolex er synonymt med dyre klokker for hvermansen.
Men her er det mennesker som kan masse om klokker og urmakeri og som nesten ikke bryr seg om annet enn Rolex (det ser man i dagens klokke), selv om det finnes bøttevis av interessante manufakturer og produsenter der ute. Langt mer enn kjedelige Rolex.

Hvorfor er det så mange her inne som kjøper Rolex? Er det fordi man ikke vil tape penger på kjøpene sine? Eller er det bare ikke jeg som har skjønt Rolex-koden ennå?

Eller - tenkte du på kjøperne av klokkene?
Ja, si det. Egentlig begge deler.

Redigert:
Jeg sa for rett over / mer enn 1 år siden at jeg ikke skulle kjøpe Rolex.

Nå har det gått 14 måneder, og jeg har kjøpt og eier 7 stykker. Hvorfor?

Andre klokker jeg har eid (Steinhart, Seiko, Armida, Orient) - så er det tross alt slik i dag at de enten er solgt eller jeg ikke føler noe glede med å bære dem på håndleddet. Hva skyldes det?

Kan det skyldes "popularitetsindex" her på TS - som enkelte hevder? Nope. Den "index" fantes for 14 måneder siden også - og det trigget meg ikke. Jeg prøvde et par Rolexer hos Askeland i Stavanger og de ga meg nada.

Hvorfor eier jeg 7 stk. i dag?

Etterhvert som tiden går - så erkjenner jeg at jeg i likhet med mange andre (muligens) har et defekt gen som kalles "konformgenet".

Andre klokker med fancy stuff appellerer ikke til meg. Er jeg da et horologisk unter menschen?

Nei - jeg håper da ikke det

Skal jeg da allikevel måtte gå rundt med ei gul stjerne som viser at jeg tiltrekkes kun av det overflatiske med ei klokke - og ikke er genuint interessert i den indre kjernen? Det høres for ekstremt ut, ikke sant? Jeg samler Rolex i dag - uten en stor horologisk begrunnelse. :) Jeg håper dermed jeg er tilgitt.

Hilsen
Shallow Sam

Redigert:
Svaret er jo åpenbart, det er fordi du kun hadde billig ræl for du tok til fornuft. ;)

Kanskje det er bra at vi er forskjellige?

Det er åpenbart at det er bra at man er forskjellige. Det skaper bare et bredere interesseeplan.

Å si at jeg før "kun hadde billig ræl" (Steinhart, Seiko, Armida, Orient) betyr muligens at du er litt cocky - eller misforstått morsom. Hva som er fasit; aner ikke. :)

Neida, tror ikke jeg er cocky. Prøver iallefall ikke å være det.

Du får ha en riktig god kveld. Nå er det natta her da jeg må på jobb i morgen tidlig klokken 07.