Den har samme snr mellom lugsa samt 1550SG.
Hmm hvor mange har det på sine ? Jeg får ikke sjekket nå men det er jeg ganske sikker at mitt eksemplar IKKE har
Den har samme snr mellom lugsa samt 1550SG.
Det har jeg dessverre ikke noe godt svar på, men min fra 74 har samme snr på lokket og mellom lugsa.Hmm hvor mange har det på sine ? Jeg får ikke sjekket nå men det er jeg ganske sikker at mitt eksemplar IKKE har
Det har jeg dessverre ikke noe godt svar på, men min fra 74 har samme snr på lokket og mellom lugsa.
Hmm hvor mange har det på sine ? Jeg får ikke sjekket nå men det er jeg ganske sikker at mitt eksemplar IKKE har
Det er vanskelig å si noe sikkert om dette slik jeg har forstått det.
Jeg må søke det opp, men på MWR hadde man en lengre tråd som diskuterte akkurat dette med 1550SG og serienummer mellom lugsa, i hovedsak Bundeswehr-variantene. Det meste var spekulasjon og det nærmeste man kom en konklusjon var at kasse uten enten hadde fått det slitt bort eller at det var korrekte service-kasser. Det forutsatte at kassen stemte ellers, bl.a. med det ekstra kuttet der hvor pusheren kommer inn. Så de ble ikke sett på som mindre korrekte eller franken/fake av den grunn, siden den opprinnelige konfigurasjonen ikke kunne bevises. I tillegg hadde man mikset og trikset med disse da de var i militær eie som ytterligere gjorde det vanskelig å si noe om "opprinnelig" konfigurasjon. At Sinn kjøpte opp store NOS kvanta og solgte disse i markedet på 80- og 90-tallet har ikke akkurat gjort det enklere heller. Er det likt for LF? Tja. Klokkene ble jo kjøpt inn og brukt på samme måte som Bund så hvorfor ikke. De som utførte service har jeg en mistanke om ikke var urmakere, og "originalitet" var kanskje ikke akkurat det de tenkte mest på.
Min har ikke samme nr. mellom lugs og baklokk.
Any ideas ? thanks