Ja, da er de første dagene med Geneva omme, og jeg er ikke veldig fornøyd. Lyden er det ikke noe i veien med, den spiller veldig godt! Bildet derimot, det er en annen historie.
Jeg koblet den opp torsdag kveld/natt, men fikk ikke bildet til å fungere. Get-boks og eple-tv er koblet til hver sin inngang, hdmi ut er koblet til riktig kanal på tv. Jeg har lyd i massevis, men null bilde. Det manglet også en gummiforing til den ene foten. Jeg ringte til Lyd&Bilde der jeg kjøpte den, de var forsåvidt hjelpsomme, men vi kom ikke til noen løsning over telefon.
Har i dag snakket direkte med importør, Neby A/S. Tilbakemeldingen var at det mest sannsynlig var en defekt modul.
Jeg ga tydelig beskjed om at jeg IKKE kom til å reise tilbake med Genevaen, da jeg hverken har bil, rygg eller tid til å levere den tilbake den jeg kjøpte den. Da fikk jeg beskjed om at "det fikk jeg bare gjøre". Ga ettertrykkelig beskjed om at det dessverre ikke kom på tale, og at de heller fikk sende en tekniker.
Dette ble "parert" med at jeg evt kunne skru ut denne modulen selv, for å levere den til service. Jeg sa meg delvis villig til dette, men jeg har ikke lyst pga garantibestemmelser osv. Ei heller vil jeg vente på at modulen blir reparert.
Etter enda en samtale med selger, ble vi enige om at han skulle skru ut modulen av en fungerende enhet som står i utstillingen, for så å komme hjem til meg og montere den. Da er det bare å vente og se hvor lang tid dette tar.
I mellomtiden kjører jeg HDMI-tilkoblinger direkte til TV, optisk lyd derfra.
Fungerer bra nok det, men jeg er ikke veldig imponert over kvalitetskontroll fra geneva, ei heller kundebehandlingen fra Neby. Lyd&Bilde har hvertfall taklet dette på en god måte, og prøver å rette opp i feilen så godt de kan