Det var så dårlig respons her at jeg kommer med en liten kommentar selv om jeg kan svært lite om trådløse systemer. Jeg har en del erfaring med stereoanlegg, men ikke trådløst. Selv har jeg også en streameboks koblet til anlegget mitt, men den brukes bare til å sjekke ut ny musikk, forberede konserter og den slags. Og så bruker jeg den når jeg sitter på hjemmekontor!
Jeg vil vel kanskje tro at dette med kabling i hovedsak er et problem fra datamaskin til anlegget? Kabler mellom forsterker og høyttalere er vel ikke et problem?
Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg beholdt det anlegget du har og bare lagt til en eller annen streameboks. Når du sitter og arbeider så er det forhåpentligvis ikke musikken du konsentrerer deg om. Her er det vel heller snakk om bakgrunnsmusikk. Da ville i hvert fall jeg sagt det er viktigere med musikkutvalg og brukergrensesnitt fremfor lossless og lydkvalitet. Spotify er til dette bruk helt gull, f.eks. sammen med en Sonos boks (men det finnes selvsagt bedre bokser der ute). Da kan du styre alt gjennom Spotify appen på enten datamaskin eller mobil. Forsterkeren din har vel innebygget DAC også (?), så da kan du f.eks. bruke optisk kabel mellom Sonos og forsterker og la forsterkeren ta seg av konverteringen.
For å være helt ærlig tror jeg kanskje ikke du vil høre veldig stor forskjell på lossless eller Spotify med høy kvalitet på et slikt anlegg uansett, men det kan jo selvsagt hende at du har bedre ører enn meg. Til bakgrunnsmusikk har det i hvert fall ingen ting å si.
Jeg vet ikke hvor stor leiligheten din er, men ettersom du snakker om hjemmekontor har jeg antatt et separat rom til dette formål. Jeg vil anta at du er opptatt av musikk og kanskje også lyd, og at du da har et annet anlegg i stua eller annet sted i leiligheten. Legg heller pengene i dette!
Du får ta det med en klype salt. Jeg vet jo ingen ting om deg eller dine kunnskaper, krav, forventninger, økonomi etc... Men ettersom du eier en Panerai så kunne jeg jo ikke la spørsmålet ditt stå ubesvart!