Hopalongs ur 05.09.14

Gratulerer så mye Hopalong, hadde en mistanke om at det var noe rødt på vei inn siden du la ut 1680en din for salg.

Longshot: om du bestemmer deg for å selge den nye gamle røde, så er jeg definitivt interessert :)

Gratulerer @Hopalong! Flott eksemplar. Har lenge lurt på om jeg skal ut på den veien der selv, men lever godt med en enkel 5513 foreløpig. Kanskje seiler det en forbi en dag som setter fornuften til side?

Redigert av en moderator:
F99AE99D-87A4-416D-A90B-FB8075C4980E-6326-000003DAFF0D4D81.jpg

Gratulerer! Den patinaen der sparker virkelig rumpe. :cool:

Gratulerer med de nye!

Redsub, Oransje Omega PO og VC er lekkenbiskener hver for seg, og samlet utgjør de en utsøkt bukett.

Ser ellers at det kan glippe litt for noen enhver en sen aften... Helson er nok bang for the bucks, men tror jeg strekker meg til "spennende valg" når det gjelder din variant ;)

Fin samling du har her hopalong, og mange fine du har hatt! ;) Må si jeg likte VCen utpreget godt, spennende klokke. Har ikke sett gjennom alle sidene, men her er det mye spennende å lese. Du skriver meget bra, sitter å humrer for meg selv. Gleder meg til videre lesning!

Grattis Hopalong, med utsøkte tilskudd til samlingen!
Flott å se at du fikk kloa i et slikt velholdt eksemplar av en Red.
Nyt de gode klokketider!
:cool:

Som vanlig i romjulen prøver jeg å bli ferdig med alt jeg hadde lovet meg selv å gjøre i år, og inser at det ikke er mulig. I det minste kan jeg oppdatere denne tråden slik at 2014 begynner med beskrivelse av en samling som er korrekt.

Altså: Siden sist er Helsonen solgt og VC ble byttet med, overraskelse!, en gammel submariner. Etter at jeg solgte min godt patinerte 5513 i fjor har jeg angret som en hund, og spesielt etter at jeg fikk vite at den ble stjålet fra sin siste TS-eier og dermed nå trolig henger på håndleddet til et plass-sløsende utslett av en mann på andre siden av kloden. Selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for rent salg av VC´en var det derfor vanskelig å si nei da en meget pen 5513 kom opp som bytteforslag.

Denne er nyere enn min forrige, har ikke "meters first", men er betraktelig mindre slitt. Et nydelig eksemplar av Rolex`lengst produserte modell og antakelig det mest ikoniske sportsur noensinne. Jeg har forgjeves forsøkt å finne hvordan man starter de mer spennende tilleggsfunksjonene, men det er antakelig en slags idiotsperre montert.

[video]http://www.watchguru.com/Video-Bond-Short.aspx[/video]

Her med et annet nytt familiemedlem denne høsten:

Det er mye man kan være uenig om i klokkeverdenen, heldigvis, men én ting er det lite kontroversielt å påstå: Enhver klokkesamler bør eie eller i det minste ha eid en Speedmaster. Jeg har alltid vært begeistret for disse, selv lenge før jeg syntes sportsur var noe å ha, og har eid fem eller seks av dem. Ingen av dem har blitt hos meg særlig lenge. Det har intet å gjøre med klokkene, men hver gang har timingen vært litt feil: Like etter kjøpet har det dukket opp en klokke jeg hadde mer lyst på, og Speedyen forsvunnet i salg eller bytte. Sett i ettertid var det ikke alltid så lurt. Mange år etterpå kan jeg fremdeles miste nattesøvnen av tanken på at jeg byttet bort min 69-modell Speedmaster, perfekt patinert og kjøpt av den opprinnelige eieren. Enda verre er at det var min irriterende bror @<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=367" target="_blank">morini</a> jeg byttet med. Én ting er å bli lurt av en fremmed, noe helt annet å bli det av et familiemedlem som i egenskap av lillebror i utgangspunktet er utstyrt med litt lite håndbagasje. Han pleier gni det inn ekstra ved å ondskapsfullt uskyldsrent bære nettopp denne klokken hver gang han er på besøk.

For at ikke vårt søskenforhold skulle ende opp med at Herren påsatte meg Kainsmerke har jeg derfor for lenge siden bestemt at jeg igjen skulle kjøpe en tilsvarende Speedmaster. Dessverre dukker de ikke opp altfor ofte, men like før jul lå det en på KS. Det ble min julepresang til meg selv.
0478DCD3-A23C-4C9C-B0B6-D4C32786B078.jpg

Modellen er vel kjent for de fleste. Klokken er i god stand, viserne er skiftet, men ellers virker det meste originalt. Lenke mangler, så mens jeg leter etter tidsriktig ny henger den på velcrorem. Klokkeboksen inneholder igjen en fødeårs-Speedmaster, og denne gang har jeg lært at slike ikke skal selges igjen.

7A19C45A-B9BF-4334-B8F9-9D040A67784D.jpg

Edit 050914: Det ble en kortvarig lærepenge: Speedyen er solgt.

Redigert:
Gratulerer! De to mest ikoniske. Nuff said.

Dette er fortsatt TS' beste tråd, evt gledeligste for dere som hadde møbler hjemme ;)

Håper å få knadd litt i boksen din (sic!) og hilst på ved neste korsvei.

Fortsatt gledelig jul, og kos deg i boden/garasjen/ loftet i morgen :) ;)

Fantastisk tråd og gratulerer igjen! Man lærer så lenge man lever, sies det... :D

Nok et velartikulert vers i TS sin morsomste saga:)

Det er bare å ta av seg hatten både for ordlegging og ur. Gratulerer med to klassikere og gledelig jul:)

Redigert:
Utruleg kva ein gjer for å unngå Guds vrede og merka han delar ut.
Gratulera med flotte tilskot til ei allereie imponerande samling:)

Gratulerer med utsøkte tilskudd til en utsøkt samling, Hopalong!

I den grad man bruker uttrykket "It´s coming home", .....så må det da være på sin plass å ta det i bruk nå.
Klassikere som de begge er.
En eier mer dedikert enn noen andre.
Fortreffelig kombinasjon.

Vakkert!
:cool:

Nå har jeg lest hele tråden din og har lært så utrolig mye samtidig som måten du formidler på er helt fantastisk:)

Takk for at du deler, denne tråden gjør TS helt perfekt. Godt nyttår!

Takker Hopalong for denne reise i Horologien igjen ;) alltid en gledje å se en oppdatering. Thanks!