Hva er din "grail"?

Skal vi inn på vintage-sporet så åpner det seg opp for noen helt andre grailer. En Tudor Monte Carlo i en stand som under er nok ganske uoppnåelig, i alle fall til en pris jeg kan betale.

7735420800_619a9ba220_z.jpg

Jeg tror dette er det nærmeste jeg kommer en grail. En standard klokke normalt innenfor budsjett, men som med et par enkle grep har blitt selve drømmen, og med en pris som gjør den helt uaktuell. Explorer Hillary Edition. Fullstendig børstet i fabrikkutførelse, med en liten sexy rød detalj på skiven.

hillary-tenzing-rolex-explorer-gear-patrol.jpg

Jeg kan selvsagt kjøpe en vanlig og børste selv, samt kjøpe en aftermarked skive, men det blir liksom ikke det samme..............

The new edition is limited to just 88 pieces in three different versions with each watch being offered at $39,000

Såvidt jeg forstod det på nettsiden så er prisen for "The Hillary Tenzington Edition Package" 28.800€, som da inneholder 3 ltd edition Rolexklokker. Til den prisen føler jeg ikke at det er så ille. :)

watches.jpg

Bra tråd!

Jeg tenker grailen er den jeg solgte og som jeg angrer på; Rolex Explorer, 14270. Alternativt 114279 .
Eller rett og slett 1016.

På lenke er den det fullkomne uret.

Ettersom man enda skal leve studenttilværelsen noen år til får jeg bidra med noen litt mer jordnære ”grails”

orig.jpg

Alltid ment at GMT ”Rootbeer” til tross for en enorm hallikfaktor er et ubeskrivelig flott ur, så dette er vell det nærmeste jeg kommer en grail.

Andre kandidater er vell: Vintage Speedy, en vintage SM300, en 5513, Heuer Bund…..

Denne hobbyen vil jo ingen enda ta…:rolleyes:

Grail ja. Jeg tror (?) min grail er en Rolex Explorer I. Det hadde ei skadet om det var en "Hillary Tenzington Edition". Disse er tøffe. Når det er sagt, så må jeg ærlig innrømme at jeg er svak for røde detaljer.

Med en Explorer og en G-Shock trenger jeg ikke flere klokker :)

Favorittene er nok Graham Silverstone Turbilliograph Gold:

GrahamSilverstoneTurbilliographGold.jpg

...JLC Navy SEALs :

Jaeger-LeCoultre-Navy-SEALS-Chronograph-4.jpg

...og Clerc Hydroscaph

CLERCHydroscaphCENTRALChronoLE01.jpg

Redigert:
En av mine største ønsker å ha i klokkeboksen..eeh! Mente bankboksen..:)

daniels_ww_460_zps50457f34.jpg

18k-yellow-gold-chronograph-with-daniels-independent-double-wheel-escapement-_1__zpscb5dc2e5.jpg

George Daniels London

Redigert:
Tror jeg sterkt ville vurdert å bytte ut og oppgradert min Jaeger-LeCoultre Master Eight Days Perpetual i Rose Gold, med samme uret i 950 Platinum.
Om muligheten dukket opp.

Den er til alt overmål en Limited Edition i 200 eksemplarer. En ekte Antoine LeCoultre. The one and only.
Joda, det er nok en slags "grail".

(Men jeg må jo bare si; - for øyeblikket dekker min i Rose Gold mer enn nok både Jaeger-LeCoultre-behovet og Rose Gold-behovet).

image_zps51fb7834.jpg

Fy søren den var lekker! De blå hendene var smukke:cool:

Jeg er en stor fan av Rolex GMT-Master. En 1675 eller en 16750 fra fødselsåret hadde ikke vært å forakte :)

1675.jpg

Beklager at jeg bumper denne tråden, men når jeg sjekket instagram igår, og så bildet "whatchs" hadde lagt ut, hoppet denne farlig høyt opp på grail-listen min! En slik skal jeg ha. Nå begynner sparingen ;)

26320or.oo.1220or.01.jpg