Hva er din "grail"?

Hadde nok ikke hoppet i bassenget med en Nautilus heller.

Nautilusen vokser på meg, og jeg er usikker på om kontoen (i framtiden) trives med det....

:D

Hadde nok ikke hoppet i bassenget med en Nautilus heller.

Nautilusen vokser på meg, og jeg er usikker på om kontoen (i framtiden) trives med det....

:D

Nei hadde nok vært litt skeptisk selv for å være ærlig... :p

Derfor man har nautilus! Eller smurf :p

For meg har grail ingen ting med én klokke å gjøre. En grail skal heller ikke måtte slukke tørsten på noe vis. Hva er vitsen med det? En grail er den eller de klokkene som får deg til å oppføre deg som et barn, som ødelegger nattesøvnen din når du jakter på den, og som får deg til å føle deg som kong (Midas?) når du bruker den.

En grail trenger ikke å være dyr, men motsetning kan være at den er vanskelig å få tak i etc.

Jeg tror.... Moore samler på grails.

Hva mine grails er, forblir en privat sak. Hvertfall en stund til.

I øyeblikket:

Kawatchings 5980. Ikke nødvendigvis hans da, men dere skjønner. Et utrolig flott ur. Satt som et skudd på min arm, noe jeg tar som et tegn fra oven...

Rolex Explorer II med hvit skive er min grail, samt blå Submariner med stål lenke:D
Skal si meg meget fornøyd med en av de på armen, forhåpentligvis innen et par år's tid...

Rolex Explorer II med hvit skive er min grail, samt blå Submariner med stål lenke:D
Skal si meg meget fornøyd med en av de på armen, forhåpentligvis innen et par år's tid...

Blå sub er vanskelig å få i stål dessverre :). Enten gult gull, hvit gull eller delgull.

Jeg tror dette er det nærmeste jeg kommer en grail. En standard klokke normalt innenfor budsjett, men som med et par enkle grep har blitt selve drømmen, og med en pris som gjør den helt uaktuell. Explorer Hillary Edition. Fullstendig børstet i fabrikkutførelse, med en liten sexy rød detalj på skiven.

hillary-tenzing-rolex-explorer-gear-patrol.jpg

Jeg kan selvsagt kjøpe en vanlig og børste selv, samt kjøpe en aftermarked skive, men det blir liksom ikke det samme..............

Fullstendig børstet i fabrikkutførelse, med en liten sexy rød detalj på skiven.

Jeg kan selvsagt kjøpe en vanlig og børste selv, samt kjøpe en aftermarked skive, men det blir liksom ikke det samme..............

Nydelig klokke! Men et spm: er dette et eksemplar fra denne kindereggboksen? Hillary Tenzing Edition

Altså ikke et Rolex-initiativ, så om du børster en Explorer og maler rødt på skiva er det like originalt, men kanskje vanskelig å lage det like pent:p Hadde gjerne sett noen slike limiterte utgivelser fra Rolex innimellom! Men, samtidig, så har Rolex gjennom 105 år bevist at de er suverene på markedsføring, så kanskje ikke så lurt allikavel? Men, legg lurt tilside: jeg fikk sabla lyst på en red-explorer:)

Noen jeg ser på som grail nå. Jeg har flere ur på denne evige listen som skifter plassering, men her er noen.

JLC Deepsea Vintage Chronograph
Jaeger-LeCoultre_DeepSea_Vintage_Chronograph-1-thumb-570x840-14878.jpg

En sjelden fugl fra Omega:
DSC_0001-1.jpg

Breitling Superocean 2105 fra 1969:
SuperOcean_2105_collage-1.jpg

Altså ikke et Rolex-initiativ, så om du børster en Explorer og maler rødt på skiva er det like originalt, men kanskje vanskelig å lage det like pent:p

Neivel, da har jeg lest for fort mellom linjene! Jeg må bare innrømme at jeg etter snart 2 år med intens leting ikke har funnet klokken som sier "pang", drømmeklokken i fabrikkutgave - uansett prisklasse. Så da er det nok modding som skal til for å bli fornøyd. Jeg er ikke så bekymret for børstingen, men skiven får nok bli som den er. Men en frekk rød sekundviser fra en Yahtmaster hadde kansje gjort samme nytte? :) Og visere fra en Datejust, er ikke så glad i Mercedesviserene... Gjør meg ikke noe om selve klokken ikke blir original, men jeg ønsker å holde meg til originale deler. Hmmmm......