Pål: Problemet er at ett ur sannsynligvis aldri vi dekke alle behov.. Og derfor vil de her inne med stor interesse ha en samling. Jeg tror faktisk at alle her inn kunne levd et like godt liv med en Seiko Quartz som med en dyr samling av automat ur. Det er jo kanskje nettopp jakten som er veien og målet.. En grail er kun grail til du har den, da vi samleren i oss, som menneske i et nøtteskall, bare ha mer og mer. Til slutt møter en seg kanskje i døra. Hva er det jeg driver med. Har 7 ur til 200k og fortsatt er jeg ikke fornøyd.. Jeg tror at en PP 5980 er det nærmeste jeg kommer en grail. Men en stålklokke til 341k, vil jeg bruke den til hverdags på jobb og i hagen.. Sannsynligvis nei, så da trengs en hverdagsklokke som kler litt bruksmerker. Hmm kanskje en Rolex 16600. Til fest da? Hmm da passer forsåvidt begge, men jeg vi ha noe edelt og med alligatorreim. Kanskje en Vacheron, eller en patek. For å tøye strikken, en PP 5270! Sånn, der har du mine 3 grails. Hvertfall for en skarve stund. Forresten vil jeg også ha en ikke så fin hverdagsklokke som pateken og en klokke med hvit skive, så da blir AP15300 med hvit skive også nødvendig.. Hmm