Rolex er forbeholdt de som ønsker å flashe flus på kontoen..Breitling derimot.
MINUTE_REPEATER skrev:Jeg kan være med på at noen ikke liker Rolex....Men at noen nesten føler seg direkte truet og avstår fra hyggelige klokke-treff grunnet Rolex syntes jeg blir for drøyt. Jeg skal ihvertfall aldri bære en Rolex på et NURK møte igjen.
Helt enig @Kremmerhuset . Rolex er for påfugler, men Breitling derimot... Breitling føler jeg er for den diskret, men stilfulle kommandosoldat som kun vil ha det beste. Den kan brukes i fritt fall bak fiendens linjer etter å ha skutt seg ut av cockpiten i jagerflyet, eller til å diskret signalisere manndom til potensielle partnere og underdanige menn. Den signaliserer at dette er en mann med håndledd og andre ekstremiteter store nok til å bære ur på 50mm!
p.s. dette er praktisk talt OEM-tilleggsutstyr med en slik klokke.
Hvem sa noe om igjen??
Hva er så spesielt med pinnekjøtt på juleaften?
Hvem er disse menneskene som legger merke til urene deres? Hadde det ikke vært for at venner og kolleger vet at jeg er en entusiast, og dermed tidvis spør høflig om jeg har noe morsomt på hånda, tror jeg ingen noensinne hadde kommentert klokkevalg. Med unntak av andre spesielt interesserte, og de behøver man neppe forsvare hverken Rolex eller Patek for ...
Og om noen skulle komme med en "storkar"-fleip?
Synes ikke Rolex er kjedelige. Gjerne forklar meg hvorfor en Submariner, Daytona, Sea-Dweller, GMT-master er kjedelige klokker?
Dette er godt sagt, veldig få ganger jeg har fått kommentar for klokken jeg har på armen av andre enn andre klokkenerds.
Men jeg merker når jeg for det så digger jeg det, isen er brutt å praten er igang. Jeg er derfor rask på labben til å kommentere andres klokker, nettop for å få en interessant klokkeprat.
Men jeg kommenterer sjeldent hvis noen har en Rolex, for da kikker de bare dumt på meg. Med mindre det er en vintage, da er paraten igang. Jeg har altså sluttet å gi komplimenter for Vanlige Rolexer for erfaringen er at eierne ikke bryr seg om det de har på armen. Det er bare et status symbol.
Det spesielle med Rolex er tydeligvis at det engasjerer. De som liker Rolex - og paradoksalt nok også de som ikke liker Rolex. Jeg kunne ikke engasjert meg i å diskutere et gitt klokkemerke hvis jeg ikke likte det. Jeg konsentrerer meg om det jeg liker, så kan andre kanskje fokusere mer på det de liker.
Jeg skjønner at mange har forskjellige meninger (personlig nøytral i denne), men å si at det er paradoksalt å bli engasjert av noe man ikke liker er feil.
Hvis du leser hele innlegget så skjønner du hva jeg mente.
Dette er godt sagt, veldig få ganger jeg har fått kommentar for klokken jeg har på armen av andre enn andre klokkenerds.
Men jeg merker når jeg for det så digger jeg det, isen er brutt å praten er igang. Jeg er derfor rask på labben til å kommentere andres klokker, nettop for å få en interessant klokkeprat.
Men jeg kommenterer sjeldent hvis noen har en Rolex, for da kikker de bare dumt på meg. Med mindre det er en vintage, da er paraten igang. Jeg har altså sluttet å gi komplimenter for Vanlige Rolexer for erfaringen er at eierne ikke bryr seg om det de har på armen. Det er bare et status symbol.
...Skifta mainspring på min SD ved sist service (februar 2015). NOK 148,-.