Hva er greia (fascinasjonen) med Rolex?

Jeg tror du hoppet over kontorbordet, jublet som en gal fotballspiller, og trodde klokkene dine skulle bli samlerobjekt over helgen.
Så heldig blir du ikke ;)
Vel, nok om det og tilbake til temaet...
-Hvorfor er Rolex så...Rolex?
Jeg hadde allerede booket fly til Syden 😅

Skal vi våge oss på å konkludere med at det med 99% sikkerhet er som statusobjekt? Og for å dra damer da selvfølgelig, men det sier seg selv 😉

• Liker
Reaksjoner: Edward
Husker jeg kjøpte en relativt fancy bil og fikk kommentarer om f****magnet. Det stemte ikke. Det var kun halvgamle menn og smågutter som snudde seg etter bilen. Det samme gjelder Rolex. De eneste kommentarene jeg har fått har kommet fra nerder som dere her inne. Jeg sklir ikke av meg buksa for å si det sånn!

Husker jeg kjøpte en relativt fancy bil og fikk kommentarer om f****magnet. Det stemte ikke. Det var kun halvgamle menn og smågutter som snudde seg etter bilen. Det samme gjelder Rolex. De eneste kommentarene jeg har fått har kommet fra nerder som dere her inne. Jeg sklir ikke av meg buksa for å si det sånn!
Damene du kroker med en Rolex, er av samme type du får når du åpner munnen og kaster en fransk aksent:sleep:
Det kan bli to på samme kveld, men det føles som du vant 100 kroner på lotto.
Og alle her vet at jeg har aldri vært å vandre rundt med en Rolex...

Faktisk vil jeg påstå at de fleste stigmaer er fra damer. Gjerne i 30-40 åra som har meninger om sjefen som har Rolex.
Kan ha truffet bortpå et par ;)

Faktisk vil jeg påstå at de fleste stigmaer er fra damer. Gjerne i 30-40 åra som har meninger om sjefen som har Rolex.
Kan ha truffet bortpå et par ;)
Du skrev tidligere:
"Som andre i denne tråden. Jeg gjemmer Rolexen når jeg bruker den. Ikke at noen bryr seg uansett."

Forklar nærmere "meningene" disse damer har: det er tross alt virkelig on-topic :sneaky:

At trusene faller for Rolex er nok i beste fall en myte som står for fall. Men i noen miljøer kan man sikkert finne noen. De er nok ikke akkurat de man gifter seg med, men det er nok noen av de der ute.

At trusene faller for Rolex er nok i beste fall en myte som står for fall. Men i noen miljøer kan man sikkert finne noen. De er nok ikke akkurat de man gifter seg med, men det er nok noen av de der ute.
Kjøpte du din første Rolex før eller etter du møt kona di?
Jeg spør for en venn...
Om du lurer, når jeg møt kona mi, kjørte hun Porsche Boxter og jeg tok bussen :ROFLMAO:
Ingen Rolex var involvert: da var min beste klokke min Certina DS3 nevnt tidligere i tråden.
Men tydeligvis ble hun imponert med noe:unsure:
Og nei, det var ikke aksenten...

Jeg måtte jobbe ræva av meg i 10 år før jeg tok meg råd til min første Rolex ( eller luksusklokke for den saks skyld ). Da hadde vi vært sammen i 10 år og hadde tre barn. Så jeg valgte kone av andre kriterier enn at hun digger Rolex 😂 men at det finnes noen golddiggers der ute som liker det er jeg ganske sikker på 😅

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord

-Jeg har fått kommentarer fra det såkalte svake kjønn om armbåndsurene mine eksakt tre ganger.

Den ene gangen var det fruen som lurte på hvor mange jeg egentlig hadde.

Den andre gangen var ekspeditrusen hos Gassan som ga meg et kompliment for Speedmasteren min.

Den tredje gangen, og den som er relevant i denne sammenhengen, var langs et fortau i Balongan, Indonesia, der en, øh, selvstendig næringsdrivende i et meget liberalt yrke ropte 'Ah, mistah Rolex, wanna have good time?' til meg.

Jeg hadde en PO på meg, og fyren som gjette damer ute på fortauet, gløttet ned på håndleddet mitt og observerte 'Not Rolex. Omega. Very, very nice watch, still.'

Det ble ikke good time på meg, men om det var manglende betalingsvilje eller manglende Rolex som gjorde utslaget, vites ikke.

Kollegaen min var litt snurt over at hans langt mer blingy Nixon eller.no gulldoublé i 58mm ble ignorert både av damen og halliken.

-Jeg har fått kommentarer fra det såkalte svake kjønn om armbåndsurene mine eksakt tre ganger.

Den ene gangen var det fruen som lurte på hvor mange jeg egentlig hadde.

Den andre gangen var ekspeditrusen hos Gassan som ga meg et kompliment for Speedmasteren min.

Den tredje gangen, og den som er relevant i denne sammenhengen, var langs et fortau i Balongan, Indonesia, der en, øh, selvstendig næringsdrivende i et meget liberalt yrke ropte 'Ah, mistah Rolex, wanna have good time?' til meg.

Jeg hadde en PO på meg, og fyren som gjette damer ute på fortauet, gløttet ned på håndleddet mitt og observerte 'Not Rolex. Omega. Very, very nice watch, still.'

Det ble ikke good time på meg, men om det var manglende betalingsvilje eller manglende Rolex som gjorde utslaget, vites ikke.

Kollegaen min var litt snurt over at hans langt mer blingy Nixon eller.no gulldoublé i 58mm ble ignorert både av damen og halliken.
Må gi pimpen kred for klokkekunnskapen da 😎

• Liker
Reaksjoner: Isolasjon
For meg har Rolex vært noe litt sånn som en alvorlig kollisjon på motorveien, man klarer ikke helt la være å bli fascinert, samtidig som man ikke ønsker seg en.
Men! På sist GTG her i Bergen, fikk jeg tatt Daytonaen (hvit ceratona) til en annen asylant i nærmere øyesyn, og jeg må si jeg fikk oppriktig lyst på en.
Tvers igjennom solid følelse, behagelig lenke og særlig skrukronen og trykkerne var noe som satt igjen som imponerende. Dessverre kommer realitetssjekken temmelig kjapt, mtp. et useriøst prisnivå som brukt og man må ha et rimelig uoppnåelig kundeforhold til Bjerke for å få kjøpe en ny (og selv da er den ganske dyr, for meg glemmesak).
Er jeg omvendt på Rolex?
Tja, kanskje ikke. Ennå.
Men på Daytona? Definitivt!
Hva er poenget? Man bør håndtere en Rolex og få ‘klå’ litt skikkelig på de før man gjør seg opp en mening. For de er definitvt kvalitet. My2cents.

Jeg fikk komplimenter for skjorten min på jobben i dag, men ikke for Speedmasteren som tydeligvis lå gjemt under.
Hyggelig blondine som holdt stødig på en dobbel G kopp mens jeg holdt på lille kaffekoppen min :oops:
(Tror ikke det var viskelær).
Jeg har observert at Speedmasteren tiltrekker seg en del blikk blant damene, men det skjer oftest uten kommentar.
Siste gang var det på en jobb møte.
De tenker sikkert at jeg er en månelanding ekspert....
Og da var det en gang på en bar når jeg fikk "Det er en dyr klokke..." angående min Girard Perregaux Seahawk 2Pro.
Deretter snakket jeg henne ihjel om klokkens attributtene...Stakkars kjæring.
Sånn som skjer etter nok mange pils skylt med tequila :ROFLMAO:

Det må ha noe med eieren å gjøre @TomB - Porsche og Rolex er jo bankers :mrgreen: :mrgreen:

• Haha
Reaksjoner: TomB og GrimReaper
Nå ligger lista lavt dere. Som andre har påpekt er det visse temaer og måter å omtale andre på som går igjen i flere tråder for tiden. Mye morro, men også mye flaut og litt vondt å lese. Tar meg ein liten pause og håper at dette går over.

• Liker
Reaksjoner: Henrik C og Ivar
Jeg liker Explorer 36mm. Men jeg har lyst på en egen helt ny klokke. Det begrenser seg hvor ofte man gidder å spørre om de har den inne for salg. Så jeg har lagt det på hyllen en stund. Enten er jeg ikke «god nok» i deres øyne, eller så er jeg bare veldig uheldig. Man vil jo gjerne ha det man ikke kan få. Det ligger vel noe i det der.

Det kan jo være at jeg ikke hadde satt pris på den hvis jeg nå skulle fått kjøpt en, men man vet jo ikke før man har opplevd klokken.

Nå har jeg jo fått prøvd noen andre modeller i serien deres. Og de likte jeg godt. Vel vel, vi får se. Det er nok av andre fristelser der ute. Man kjøper jo først å fremst en klokke som man selv liker, ikke fordi andre liker den. Det er nå en regel jeg syns er viktig.

• Liker
Reaksjoner: RoW, DJ41 og holmby