HahahaSå det vil si at 4 av 5 kan kjøpe en Rollie! I rest my case
Her blir jeg litt nysgjerrig.. Har hatt DJ, Explorer I og II samt en 5513 diver i tillegg til et par Tudors. Kan ikke minnes at de opplevdes som mer robuste enn dagens VC Overseas, Chopard Mille Miglia, en Panerai Luminor eller Breitling jeg ikke husker navnet på men er vanntett til 3000 meter (holder med 3 for meg). Eneste grunnen til at jeg angrer på at jeg solgte de er den voldsomme prisøkningen som jo nå er noe redusert..Enig. Positive sider ved Rolex.
2. Robusthet ift de andre.
Som jeg nevnte tidligere, er det en del aktører i bransjen som produserer pålitelige klokker på mye lavere pris.
Hele greia rundt Rolex sine konstante verdens unike prestasjoner, og soliditet, er en myte Rolex og mange naive mennesker har vært med å bygge.
Sannheten er at Rolex har ingen monopol på sånne faktorer,
Godt du har litt humor igjen, det er jo bedre hvis alle er vennerHahaha
Jeg bare viser til at denne type populariteten handler ikke om den beste påliteligheten man kan få for prisen.Men det er likevel et faktum at Rolex har en helt unik standing i markedet. At det er «urettferdig» at andre kvalitetsklokker ikke er like populære er det ikke så lett å gjøre noe med. Jeg er sikkert litt enkel, men historiene rundt de ulike Rolex-modellene, og den unike merkevaren, er noe som fascinerer meg. Og når man kombinerer dette med god kvalitet, god bærekomfort og at verdien holder seg (i motsetning til andre merker), så er det ikke vanskelig å skjønne posisjonen Rolex har. Men jeg har mange andre merker også, og finner glede i et spekter av klokker.
Og jeg var ikke klar over at det var så dårlig stilt med sambygdingene dine på Oslo vest med smal S.
Men jeg er rimelig sikker på at det er flere som ikke må det, og som kanskje kunne kjøpt en Rolex i stedet for en campingvogn.
Folk må slutte å ta seg så jævlig nær av alt mulig!
Fullstendig korrekt, det tar jeg meg overhodet ikke nær avJeg har, som nevnt, flyttet. På landet. Og jeg har blitt skikkelig glad i folket her, selv om de ikke har Rolex.
Ja, det er jo nesten 80 % av befolkningen som har råd til "en uforutsett utgift". Og jeg er ganske sikker på at det er mange av de lokale barna som skulle ønske at pappa hadde Rolex istedenfor campingvogn, slik at de hadde statussymbol istedenfor ferie.
Jeg synes det er skikkelig ekkelt å høre noen i 2024 si at "nordmenn flest kunne hatt kjøpt seg en Rolex om de prioriterte annerledes". Og jeg synes det sier fryktelig mye om karakteren til personen som sier det, eller mangelen på sådan. Men, som en vis mann nylig sa;
... så det tar du deg neppe nær av.
Kikket for moro skyld på finn nå og campingvogner er jo faen i meg på PP-prisnivå. Og det har'em rå teJeg har Rolex, men akkurat nå i disse dyrtider og juletider, er jeg langt unna å ha råd til campingvogn…
Takk! Det var ikke verre enn det.Enig… La oss avstå fra negative personkarakteristikker.
Begrepet «folk flest» byr kanskje på semantiske utfordringer, men jeg er også av den oppfatning av at «folk flest» i Norge kunne kjøpt seg en Rolex hvis det virkelig var det de ønsket å prioritere. La meg forklare hvorfor:
Intuitivt tenker jeg at «folk flest» i denne sammenheng er voksne arbeidsføre mennesker som eier egen bolig og bil. Kanskje er «folk flest» til og med gift eller samboer. Økonomien til «folk flest» er med andre ord ikke så aller verst.
Videre tenker jeg at de samme menneskene har en hobby eller interesse de bruker mye penger på (reise, motorsykkel, landeveissykkel, stereoanlegg, snus, øl, restaurantbesøk etc). «Folk flest» klarer mao å spare 500-1000kr pr mnd i 5-10 år.
Forstår selvsagt at «folk flest» heller vil prioritere litt bedre råd i hverdagen til andre ting enn Rolex.
…. eller gjør jeg egentlig det
Nå er du på ballen!! I hvertfall i første avsnitt og har du rett i den andre skal jeg personlig kjøre opp til Troms med en flaske absint til deg. Og hvis jeg er heldig så kanskje jeg ikke er ihjelslått så jeg kan kjøre ned igjen ogsåDet er meg som har monopol på de villeste konspirasjonsteorier som foregår i landet.
Inkludert med med at Rolex skal gå konkurs i morgen kl16:56 (Sveitsisk tid altså).
Du er velkommen.
Det er også her på forumet jeg ble kalt for en sjørøver når jeg anbefalte å kjøpe gul når prisen var en tredjedel av det som er nå.Nå er du på ballen!! I hvertfall i første avsnitt og har du rett i den andre skal jeg personlig kjøre opp til Troms med en flaske absint til deg. Og hvis jeg er heldig så kanskje jeg ikke er ihjelslått så jeg kan kjøre ned igjen også
Jeg skjønte det, og det var en liten humoristisk undertone hos meg ogsåDet er også her på forumet jeg ble kalt for en sjørøver når jeg anbefalte å kjøpe gul når prisen var en tredjedel av det som er nå.
Ikke frykt for Rolex, jeg kødder med deg...
Jeg tror du hoppet over kontorbordet, jublet som en gal fotballspiller, og trodde klokkene dine skulle bli samlerobjekt over helgen.Jeg skjønte det, og det var en liten humoristisk undertone hos meg også