Hva fa.. er poenget med Rolex

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Nå gjør jeg meg nok mektig upopulær her inne, men det får stå til

Jeg ser stadige utpakkinger av - og dagens klokke bilder av Rolex, eller skal vi si LOLex, jeg skjønner ikke hvorfor noen er fasinert av dette (fante-)merket??

I mine øyne er det som regel nydelige evighetsmaskiner som bare stiger i verdi. Hvor skal man dumpe pengene sine da?? Hvorfor svi av skarve 50k på et ikon når man kan svi av 250k på en rosa tutti frutti Hublot?

Nei, dette er kjipe greier, som jeg ikke skjønner at noen gidder å bruke pengene sine på
 
Nå gjør jeg meg nok mektig upopulær her inne, men det får stå til

Jeg ser stadige utpakkinger av - og dagens klokke bilder av Rolex, eller skal vi si LOLex, jeg skjønner ikke hvorfor noen er fasinert av dette (fante-)merket??

I mine øyne er det som regel nydelige evighetsmaskiner som bare stiger i verdi. Hvor skal man dumpe pengene sine da?? Hvorfor svi av skarve 50k på et ikon når man kan svi av 250k på en rosa tutti frutti Hublot?

Nei, dette er kjipe greier, som jeg ikke skjønner at noen gidder å bruke pengene sine på

Da regner jeg med at de to du har selges til en latterlig lav pris?:p
 
Gjør som meg, selg Rolexene og kjøp OL-pins for alle pengene!!

Gøyere er det og, og mye festligere gtg's.

Starter i disse dager Pinssonen.no ---> følg med!
 
Litt moro for meg å lese dag etter dag at Rolex kjøpes ofte fordi "det holder seg så bra i valuta eller bare i plus-valuta!"...
Da ser jeg en karusell av kjøp og salg av Rolex klokker på Finn of forumet som er ganske intens man må si: Og mange av disse er kjøpt noen få måneder siden helt ny på AD og solgt videre (med litt tapt selvfølgelig)...
Men hvorfor disse folk selger så rask sin Rolex hvis det er bestandig snakk on den "ultimat klokke" ?
Ser ut som vi snakker ofte om rask forelskelser som faller fort som en kûk etter en små kjappis...
Jeg prøver ikke å bli kynisk: Jeg spør for ekte! Hvorfor så mye kjøp og salg, vips vips vips?
Jeg tror at alt for mange tror at Rolex skal tilfredstille dem klokketørst: Men det skjer ikke så ofte som man skulle trur...

Det er ingen dårlig investering å kjøpe en Patek for eksempel: Men Patek får ikke mye skrytt på det når man sammeligner til Rolex.
Faktisk Rolex får skrytt for alt: Bestandig. Den tåler alt, i uendelig tider etc...Uten service...
Men sannheten er ikke helt som i internet legender...
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=71661
http://www.qualitytyme.net/pages/service.html

Vel vel. Rolex har en rotor problem og har bare godkjent det på sin siste urverk som erstatet den Primero fra Zenith(tar jeg feil?) : Med kulelager... Huff...Det var på tid.
Og de andre urverk? Nei, da må vi modifisere så mye i kjedemontering system at det blir kjedelig...?
Å holde på dårlig design når man prøver å profilere seg som "top notch" er ikke riktig.
Noen som anklager Rolex for det? NEI. Rolex er alltid best.
Vel: Ikke i mine øyner.
Beklager.
Jeg har en tull billig 2824-2 eta i min Certina DS3 : 10 år på alle fisketur og mange turer på fjell og inn i det 5 år på daglig bruk.
Alt i alt: 10 år av god service uten noen urverk service(Ja, jeg vet, jeg har vært slurv...) Og den går fortsatt + 10 sec per dag maks...
Blir den å få skrytt på alle forum for det? Nei. Klart ikke.
Men hvis det hadde vært en Rolex Sub, hadde det vært mye holalalala på det.
Jeg må si at det er trist og urettferdig.
Men er det noen som hører der?

PS
Beklager for min dårlig norsk...
 
Litt moro for meg å lese dag etter dag at Rolex kjøpes ofte fordi "det holder seg så bra i valuta eller bare i plus-valuta!"...
Da ser jeg en karusell av kjøp og salg av Rolex klokker på Finn of forumet som er ganske intens man må si: Og mange av disse er kjøpt noen få måneder siden helt ny på AD og solgt videre (med litt tapt selvfølgelig)...
Men hvorfor disse folk selger så rask sin Rolex hvis det er bestandig snakk on den "ultimat klokke" ?
Ser ut som vi snakker ofte om rask forelskelser som faller fort som en kûk etter en små kjappis...
Jeg prøver ikke å bli kynisk: Jeg spør for ekte! Hvorfor så mye kjøp og salg, vips vips vips?
Jeg tror at alt for mange tror at Rolex skal tilfredstille dem klokketørst: Men det skjer ikke så ofte som man skulle trur...

Det er ingen dårlig investering å kjøpe en Patek for eksempel: Men Patek får ikke mye skrytt på det når man sammeligner til Rolex.
Faktisk Rolex får skrytt for alt: Bestandig. Den tåler alt, i uendelig tider etc...Uten service...
Men sannheten er ikke helt som i internet legender...
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=71661
http://www.qualitytyme.net/pages/service.html

Vel vel. Rolex har en rotor problem og har bare godkjent det på sin siste urverk som erstatet den Primero fra Zenith(tar jeg feil?) : Med kulelager... Huff...Det var på tid.
Og de andre urverk? Nei, da må vi modifisere så mye i kjedemontering system at det blir kjedelig...?
Å holde på dårlig design når man prøver å profilere seg som "top notch" er ikke riktig.
Noen som anklager Rolex for det? NEI. Rolex er alltid best.
Vel: Ikke i mine øyner.
Beklager.
Jeg har en tull billig 2824-2 eta i min Certina DS3 : 10 år på alle fisketur og mange turer på fjell og inn i det 5 år på daglig bruk.
Alt i alt: 10 år av god service uten noen urverk service(Ja, jeg vet, jeg har vært slurv...) Og den går fortsatt + 10 sec per dag maks...
Blir den å få skrytt på alle forum for det? Nei. Klart ikke.
Men hvis det hadde vært en Rolex Sub, hadde det vært mye holalalala på det.
Jeg må si at det er trist og urettferdig.
Men er det noen som hører der?

PS
Beklager for min dårlig norsk...
Jeg er enig i mye av det du sier @Hammerfjord, skal ikke motsi deg. Beste referansen jeg har på Rolex er min SeaDweller tripple 6 som siden sin tid i en trygg tilværelse i et glassmonter hos Bjerke i 1984 plutselig fikk en stressende tilværelse med operativ tjeneste både i Kosovo og flere turer til Afghanistan - sist i 2012. Den har fått så mye juling på trening i vann, tau, skytebane- og tjeneste at den ser for jævelig ut - men fungerer. Sikkert mange andre ur som kan levere det samme men jeg vet hva jeg har og vet jeg kan stole på denne uansett. Sitter du langt fra egne styrker som "last man standing" etter en helvetes TIC er det også en "gave" å kunne tilby en Rolex som en oppmerksomhet til Mullaen for å ha muligheten til "Respekt" og å overleve. :)
Tom
 
Redigert av en moderator:
Jeg er enig i mye av det du sier @Hammerfjord, skal ikke motsi deg. Beste referansen jeg har på Rolex er min SeaDweller tripple 6 som siden sin tid i en trygg tilværelse i et glassmonter hos Bjerke i 1984 plutselig fikk en stressende tilværelse med operativ tjeneste både i Kosovo og flere turer til Afghanistan - sist i 2012. Den har fått så mye juling på trening i vann, tau, skytebane- og tjeneste at den ser for jævelig ut - men fungerer. Sikkert mange andre ur som kan levere det samme men jeg vet hva jeg har og vet jeg kan stole på denne uansett. Sitter du langt fra egne styrker som "last man standing" etter en helvetes TIC er det også en "gave" å kunne tilby en Rolex som en oppmerksomhet til Mullaen for å ha muligheten til "Respekt" og å overleve. :)
Tom

@Tom Henriksen
Siden 91 når jeg på første gang møt en regiment fra Fremmed-Legion i Hyères(sør Frankrike) og over til 2000 året med alle Legionnaires jeg har frekventert, som til og med hadde signert opp til 3 ganger(altså 15 år) på FM, vært gjennom ex Yugo., Desert Storm, helle rotten Africa og i sørøst Asia for de-minering: Har jeg personlig aldri hørt eller sett noen skryter om noen Rolex...
Faktisk er det mer grusomme historier å hører fra folk som bærer en enkelt G-shock eller en "regiment klokke" enn noen andre.
Og ja, jeg er kjent om den der "...gir en Rolex så kan du berge livet..." men helt ærlig: Du vet som meg at ørkenen er full av "ragheads" som har en Rolex som tilhørte noen uheldig mennesker som ble tatt og som kunne ønske at de hadde en skjerpere kniv å gi til sin bøddel i sted av en klokke.
Poenget der som du sier det bra er "Sikkert mange andre ur som kan levere det samme..." og mitt poeng er at Rolex skal alltid få mer skrytt enn de andre på mediekanaler som internett: Uansett...
Du vet det, vi vet det... Ingen troll greie der: Jeg er aldri ut til å mobbe folk på forum... Jeg er ingen dum og arrogant 20 åring meg.
Men å har sagt en del ukomfortabelt sannheter, ja, det har jeg gjort mange ganger.
 
Redigert av en moderator:
Gjør som meg, selg Rolexene og kjøp OL-pins for alle pengene!!

Gøyere er det og, og mye festligere gtg's.

Starter i disse dager Pinssonen.no ---> følg med!

Hei hei hei hei. Jeg har for en god stund siden registrert domenet og varemerket: Stingedbypins.no og .com og satser stor på det umettelige pins-markedet. Don`t rip off my rip off idea!

--------
Det mest paradoksale med å gi en Rolex til en mullah er at han skal hate vesten, samtidig som han elsker den vestlige luksus og overdådighet.

Det sagt, hvorfor rette kritikk til merker man ikke liker? Hvorfor ikke fokusere på klokkemodeller og merker man faktisk elsker.
 
Redigert:
Klart Rolex er hypet. Som så mye annet her i verden. Selv hatt den glede av å jobbe med Fremmedlegionen noen ganger.
Her lå vel også myten flere steg foran virkeligheten. Det var vel ingen som ble imponert..

Men over til sak. Klart Rolex er hypet. De lager gode ur men det gjør mange andre også. Det er helt klart at en kunne klart seg gjennom det meste med nesten hva det skulle vært av ur. Så får man bare gratulere Rolex med å ha bygget en helt vanvittig hype rundt seg selv, godt hjulpet av menigheten.

For meg er denne tråden egentlig ganske interessant. Fordi den for meg gjennom @ hammerfjord og @Tom Henriksen har fått frem det at man egentlig ikke trenger en gigantisk eller dyr kasse for å klare seg.
Jeg samler ikke på ur. Har bare et og slik forblir det. Synes det er litt søtt at mange kjøper dyre Rolexer eller hva det skal være. Klokker som tåler pryl. Men som behandler dem som om de ikke tåler sollys.

Sånn synes jeg ikke det skal være. Et ur er en bruksgjenstand uansett pris ( ja mener ikke at du skal dykke med din Portugese) og derfor fortjener den å brukes. I mitt tilfelle samme hva.

Jeg blir derfor alltid så glad når jeg møter folk med svindyre klokker som er godt slitt.

Så skal det sies at jeg personlig tjener på andres forsiktighet og sikkerhetsskap og silkehanske oppbevaring gjennom å kunne kjøpe dyre ur her innimellom som gjerne er fem seks år gamle men som ikke har sett sollys.

@Hammerfjord du må legge ut bilder av GPen din oftere, nydelig ur. Godt å ha deg tilbake på forumet!
 
Redigert av en moderator:
Hei hei hei hei. Jeg har for en god stund siden registrert domenet og varemerket: Stingedbypins.no og .com og satser stor på det umettelige pins-markedet. Don`t rip off my rip off idea!

--------
Det mest paradoksale med å gi en Rolex til en mullah er at han skal hate vesten, samtidig som han elsker den vestlige luksus og overdådighet.

Det sagt, hvorfor rette kritikk til merker man ikke liker? Hvorfor ikke fokusere på klokkemodeller og merker man faktisk elsker.

Her er tråden http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/rolex-submariner-appreciation-tr%E5d-9770/
Med 365 svar og 52387 visninger så langt...
 
...Et ur er en bruksgjenstand uansett pris... og derfor fortjener den å brukes. I mitt tilfelle samme hva.

Det samme gjelder mye. Biler, hus, klær, mat og drikke. Man kunne laget mange f***-tråder m.a.o. Poenget er vel at det er flott man ser ulikt på ting, men kjernen i alle resonnementer er egentlig like uansett "objekt" (e.g. hus, etc). Det finnes overprisede objekter i alle produktsegmenter. De fleste har helt sikkert kjøpt et produkt som er de facto er overpriset - men ikke nødvendigvis et ur. Hvorfor gjortde de det? Svaret er likt uansett; de hadde bare lyst.