Litt moro for meg å lese dag etter dag at Rolex kjøpes ofte fordi "det holder seg så bra i valuta eller bare i plus-valuta!"...
Da ser jeg en karusell av kjøp og salg av Rolex klokker på Finn of forumet som er ganske intens man må si: Og mange av disse er kjøpt noen få måneder siden helt ny på AD og solgt videre (med litt tapt selvfølgelig)...
Men hvorfor disse folk selger så rask sin Rolex hvis det er bestandig snakk on den "ultimat klokke" ?
Ser ut som vi snakker ofte om rask forelskelser som faller fort som en kûk etter en små kjappis...
Jeg prøver ikke å bli kynisk: Jeg spør for ekte! Hvorfor så mye kjøp og salg, vips vips vips?
Jeg tror at alt for mange tror at Rolex skal tilfredstille dem klokketørst: Men det skjer ikke så ofte som man skulle trur...
Det er ingen dårlig investering å kjøpe en Patek for eksempel: Men Patek får ikke mye skrytt på det når man sammeligner til Rolex.
Faktisk Rolex får skrytt for alt: Bestandig. Den tåler alt, i uendelig tider etc...Uten service...
Men sannheten er ikke helt som i internet legender...
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=71661
http://www.qualitytyme.net/pages/service.html
Vel vel. Rolex har en rotor problem og har bare godkjent det på sin siste urverk som erstatet den Primero fra Zenith(tar jeg feil?) : Med kulelager... Huff...Det var på tid.
Og de andre urverk? Nei, da må vi modifisere så mye i kjedemontering system at det blir kjedelig...?
Å holde på dårlig design når man prøver å profilere seg som "top notch" er ikke riktig.
Noen som anklager Rolex for det? NEI. Rolex er alltid best.
Vel: Ikke i mine øyner.
Beklager.
Jeg har en tull billig 2824-2 eta i min Certina DS3 : 10 år på alle fisketur og mange turer på fjell og inn i det 5 år på daglig bruk.
Alt i alt: 10 år av god service uten noen urverk service(Ja, jeg vet, jeg har vært slurv...) Og den går fortsatt + 10 sec per dag maks...
Blir den å få skrytt på alle forum for det? Nei. Klart ikke.
Men hvis det hadde vært en Rolex Sub, hadde det vært mye holalalala på det.
Jeg må si at det er trist og urettferdig.
Men er det noen som hører der?
PS
Beklager for min dårlig norsk...