Hva fa.. er poenget med Rolex

Jeg har sett en god del Rolex reklame på TV : Discovery Channel for eksempel.
Alle i Norge som har kabel TV eller satellitt har sikkert sett disse også. Også på mange sport arrangement.
Hvis du basere deg på NRK etc... Da ser du ingen Rolex.
Og dessuten, Norge er ett liten land av bare 5 millioner innbygger: Rolex satser ikke på Norge spesielt.
Rolex er ikke så populær i Frankrike som i Norge: Det kan jeg si.
Det har kanskje noe å gjør med den Amerikansk kultur som står nærmere Norge en Frankrike: Fordi i USA, Rolex er på toppen av sin fjell siden den Wall Street golden-boys era fra 80-90 taller...

Har ørten kanaler via parabol, men ser kun på en brøkdel av dem. Kona og ungene derimot ser på en del kanaler - og Rolexreklamene på de kanalene kan tydeligvis ikke være så effektve, for det er kun meg som ikke ser reklamene for Rolex som anskaffer og snakker om Rolex. De andre bryr seg døyten om Rolex (heldigvis). :mrgreen:

Kan være at Norge er et lite land, men nå tolker jeg at majoriteten på forumet som har Rolex bor i dette lille landet og at selv om det er lite er det mest relevante for diskusjon om poenget med Rolex. Hvis tråden er ment som en global diskusjon, ja da kan det stille seg litt anderledes.

Selvsagt er Rolex hypet. det er også PP, AP, Hublot, Omega og en haug andre. Det gjør ingenting så lenge man vet det er hypet. Til og med vintage er hypet. Det gjør heller ingenting.
 
Redigert:
Jeg forstår ikke at dette er noe å diskutere :confused:
Der er alltid noen som vil forsøke å argumentere mot at noe her i verden er suverent best i en eller annen kategori. Når vi snakker klokker, uansett type verk, kan det da vel ikke være noen tvil om at Rolex er i en egen klasse?!? Rolex har en fantastisk historie og et tidløst design. I tillegg til å være tidløst er det enormt spenstig og tidsriktig uansett tiår. Designet passer til alle anledninger og kan brukes til alle antrekk. Ingen andre kan stille opp mot det. Med det produksjonstallet som Rolex ligger på er det klart at man til tross for en av industriens ypperste kvalitetskontroller kan oppleve enkelte verk med småfeil. Jeg er likevel sikker på at prosentandelen med feil er den laveste i markedet. I tillegg har Rolex aldri bekreftet at det har vært problemer. De bildene som brukes i propaganda mot Rolex kan like godt være falske eller resultat av at ukvalifiserte har fiklet med verket. Vel, tilbake til klokkene. Bærekomforten er i en klasse for seg selv. Det er ikke uten grunn at lenken er kopiert av utallige andre fabrikanter. Finish på klokkene er helt i topsjiktet, bare se på det nydelige og klare skillet mellom fargene i keramikken på bezelen på den nye GMT Masteren. Få andre kan klare det. Den tekniske løsningen på claspen på Submarineren, glidelock, er inovasjon av beste sort. Lenken justeres flere cm med millimeterpresisjon på sekunder. Det kan nok nevnes mye mer, men det tror jeg er unødvendig. De fleste skjønner tegninga. Bottom line er at Rolex er referansepunktet i klokkeverden, har utrolig god kvalitet og appelerer til de fleste.
 
Redigert:
antakelig det luksusmerket som tilbyr færrest antall komplikasjoner. De har ingen moon phase, tourbillion, open case back, retrograde, big date, osv. modeller.
De mest kompliserte modellene i dag er Sky-Dweller, Yachtmaster II og Daytona (vennligst korriger meg hvis det er feil).

Joda @Waldemar Piquet. De har elegant sun and moon day/night indicator. Bare se på denne nye Rolex´en Cellini Dual Time: http://www.rolex.com/watches/cellini-dual-time/m50525-0004.html
 
Redigert av en moderator:
Av en eller annen grunn minner dette meg om Kiss-diskusjonene vi hadde på ungdomskolen på 80-tallet. Jo, de er best! Nei for det atte! Så det så! :)

Men for all del: Kjør debatt!
 
Jeg har to Rolexer, eller Råålæx som jeg egentlig liker å si da. Det er de to desidert mest behagelige og "nice-feeling" urene JEG har hatt/har.
Jeg kjører også en Chevrolet Tahoe. Jævlig bra bil, fy faen. Mange vil kanskje si de har kjipt interiør og en noe tørst motor, men JEG digger den.
Bor i Bergen gjør jeg også. Verdens beste by, det kan vel ingen si noe på? JEG har det helt fantastisk her.
Min nyfødte sønn er desidert verdens vakreste. Det synes JEG.

Disse folkene som kjører Mercedes og BMW og mener at min bil er noe drit gidder jeg ikke bry meg så mye med.. Haha, stakkars folk, må være noen mindreverdighetskomplekser inne i bildet når de bare skal bruke tid på å snakke om Chevyen.
 
Jeg forstår ikke at dette er noe å diskutere :confused:
Der er alltid noen som vil forsøke å argumentere mot at noe her i verden er suverent best i en eller annen kategori. Når vi snakker klokker, uansett type verk, kan det da vel ikke være noen tvil om at Rolex er i en egen klasse?!? Rolex har en fantastisk historie og et tidløst design. I tillegg til å være tidløst er det enormt spenstig og tidsriktig uansett tiår. Designet passer til alle anledninger og kan brukes til alle antrekk. Ingen andre kan stille opp mot det. Med det produksjonstallet som Rolex ligger på er det klart at man til tross for en av industriens ypperste kvalitetskontroller kan oppleve enkelte verk med småfeil. Jeg er likevel sikker på at prosentandelen med feil er den laveste i markedet. I tillegg har Rolex aldri bekreftet at det har vært problemer. De bildene som brukes i propaganda mot Rolex kan like godt være falske eller resultat av at ukvalifiserte har fiklet med verket. Vel tilbake til klokkene. Bærekomforten er i en klasse for seg selv. Det er ikke uten grunn at lenken er kopiert av utallige andre fabrikanter. Finish på klokkene er helt i topsjiktet, bare se på det nydelige og klare skillet mellom fargene i keramikken på bezelen påden nye GMT Masteren. Få andre kan klare det. Den tekniske løsningen på claspen på Submarineren, glidelock, er invasjon av beste sort. Lenken justeres flere cm med millimeterpresisjon på sekunder. Det kan nok nevnes mye mer, men det tror jeg er unødvendig. De fleste skjønner tegninga. Bottom line er at Rolex er referansepunktet i klokkeverden, har utrolig god kvalitet og appelerer til de fleste.

Har du noen mekanisk eller urmaker kunnskap? Tror ikke det... At du kommer med påstand sånn er rett og slett å rulle seg på gulvet av.
Jeg er kanskje ikke urmaker men alle roterende og tung deler som driver seg rundt en monobloc aksling, inntrykker enorme krefter, stress og slitasje på det: Alt på en alt for fokusert punkt.
Derfor bruker vi kulelager: Fordi vi deler disse ulemper mellom 5 punkter eller mer i sted av ett.
Det gjelder hele industri det. Jeg prøver å forklare det på en enkelt og idiot-proof måte der: Ok?
Og igjen poster jeg dette for disse som kanskje ikke giddet å lese: http://www.thepurists.net/forum/gp/gp_cb/gp_ceramics.htm

Lykke til med din "fikling" teori TomB.
Se der: Han måte også få byttet sin rotoraksling etter 6 års bruk.
http://www.tidssonen.no/forum/klokk...deepsea-116660-norsk-nyservet-nypolert-26162/
Nå kan du anklage han for fikling også.
Jeg hadde ikke tatt deg inn i den ingeniør team jeg jobber med.

Og dessuten har aldri Rolex bekreftet noen dritt på noen dritt: Det er ultra kjent fra Rolex det.
Rolex er som en stengt "vault" og utrykker seg aldri på noen design spørsmål. Alle som kjenner varemerket vet det.
Nå er jeg lei av alt av det der må jeg si: Da er det på tid å si ADIOS.
En gang til.
 
Nei, dette er kjipe greier, som jeg ikke skjønner at noen gidder å bruke pengene sine på

Vel..Nå vet jeg ikke med dere andre her inne, men jeg har fått uhorvelige mengder med damer på grunn av Rolex'en min.
Gjerne i kombinasjon med åpen skjorte og trange skinnbukser.
Jeg tror jammen meg noen karer også har vært på nippet til å "hoppe over gjerdet" ved et par anledninger også...
 
Jeg gir total f*** i hvordan Rolexklokka mi ser ut innvendig. Den virker og er mekanisk. Jeg ser mest på utsiden, fordi jeg er ikke urmaker. :mrgreen:
 
Som om jeg skulle sagt det selv! Smaken er som baken. Jeg liker ikke alle ur selv, men da holder jeg det for meg selv. Jeg er oppdratt slik, jeg fikk beskjed fra tidlig alder at hvis jeg ikke hadde noe pent og si, kunne jeg like gjerne ikke si det.
Tidssonen har siden jeg startet alltid hatt en hyggelig tone, der det ble fokusert på det positive. Håper for guds skyld det fortsetter slik.

Så har man de tilfellene da du møter en helt ukjent fyr på en pizzeria i lillestrøm som sier hva hans personlige mening er om Breitling, og vips så har du flippet flere klokker enn jeg noensinne hadde trodd.

Noen ganger er talefrihet positivt, andre ganger ikke. Jeg er veldig spent på hva du synes om min kommentar sett i dagens lys;)
 
Så har man de tilfellene da du møter en helt ukjent fyr på en pizzeria i lillestrøm som sier hva hans personlige mening er om Breitling, og vips så har du flippet flere klokker enn jeg noensinne hadde trodd.

Noen ganger er talefrihet positivt, andre ganger ikke. Jeg er veldig spent på hva du synes om min kommentar sett i dagens lys;)

Hva folk sier i Lillestrøm skal du ikke ta for tungt.
Hilsen oss i Klanen:)
 
Et ord: WOW!!! Kan vi ikke samle alle Rolex Haters og andre haters ting i egen tråd. Jeg foreslår navn på tråd: søppelkassen?? En ting er å si sin mening. Men det blir litt kjedelig i lengden. Gang på gang på gang på gang på gang. På en annen side, hver gang Rolex blir nevnt er det jo PR ja nettopp for Rolex. Jeg får bare mer lyst på Rolex tror jeg.
 
Jeg er likevel sikker på at prosentandelen med feil er den laveste i markedet. I tillegg har Rolex aldri bekreftet at det har vært problemer. De bildene som brukes i propaganda mot Rolex kan like godt være falske...

Yes! Kjør konspirasjonsteorier! :mrgreen: @Hammerfjord? Hadde ikke du noe her, bare andre veien? Rolex-ledelsen er vel sentrale i Bilderberg-gruppen?
 
Redigert av en moderator:
Et ord: WOW!!! Kan vi ikke samle alle Rolex Haters og andre haters ting i egen tråd. Jeg foreslår navn på tråd: søppelkassen?? En ting er å si sin mening. Men det blir litt kjedelig i lengden. Gang på gang på gang på gang på gang. På en annen side, hver gang Rolex blir nevnt er det jo PR ja nettopp for Rolex. Jeg får bare mer lyst på Rolex tror jeg.

Jøss. Hvordan er det du leser innleggene i denne tråden? De fleste som skriver her er jo fanboys. Bortsett fra @Hammerfjord da. :)
 
Redigert av en moderator:
Rolex er en bauta i klokkeverdenen, å mange andres produsenter skuler på de.
Ser på de og lærer av de. Jeg har selv mange Rolexer og er en stor fan av Rolex.

Men som en ihuga klokkesamler, blir jeg ikke imponert av nye Rolexer.
Ikke misforstå, jeg liker nye Rolexer. Men jeg kommer ikke i snakk med noen med en ny Rolex, fordi de har den på armen.
Derimot er en Iwc,patek,ap,Lange,panerai,Jlc eller en Blancpain for meg med engang en icebreaker.
Ser jeg noen med en av de ovennevnte merkene eller en Vintage Rolex så kommer jeg isnakk med
De med engang, For da vet jeg at de er interessert i klokker.
 
Men som en ihuga klokkesamler, blir jeg ikke imponert av nye Rolexer.
Ikke misforstå, jeg liker nye Rolexer. Men jeg kommer ikke i snakk med noen med en ny Rolex, fordi de har den på armen.
Derimot er en Iwc,patek,ap,Lange,panerai,Jlc eller en Blancpain for meg med engang en icebreaker.
Ser jeg noen med en av de ovennevnte merkene eller en Vintage Rolex så kommer jeg isnakk med
De med engang, For da vet jeg at de er interessert i klokker.

Dæven. Det var bra sagt.

+1!!!
 
Så har man de tilfellene da du møter en helt ukjent fyr på en pizzeria i lillestrøm som sier hva hans personlige mening er om Breitling, og vips så har du flippet flere klokker enn jeg noensinne hadde trodd.

Noen ganger er talefrihet positivt, andre ganger ikke. Jeg er veldig spent på hva du synes om min kommentar sett i dagens lys;)

Haha, stemmer det @Entropy! Du pakket det jo inn pent den gangen, og fikk meg heller over på bedre tanker med Panerai. Dette har jo også noe med at smaken endrer seg utfra hva slags inputs man får. Så i dette tilfellet var det utvilsomt positivt. Ikke pga hva negativt du nevnte med breitling, men pga alt det positive du sa om Panerai.
Dessverre er jeg uten Panerai nå, men Rolex, det har jeg!
 
Redigert av en moderator:
Jøss. Hvordan er det du leser innleggene i denne tråden? De fleste som skriver her er jo fanboys. Bortsett fra @Hammerfjord da. :)

Ja jeg er ikke fanboy. Men jeg er fæn ikke en hater eller.
Hvis det fins noen som leser tråden uten sine Rolex briller, kan de se at jeg kritisert "fjellet" som er bestandig gjort av ett varemerke som er bare 109 år gammel og som har utmerket seg mer enn alle andre i markedsføring og effektivisert produksjon ENN i innovasjon på design og korrektering av sine egen svak mekanisk deler.
Den tidligere dykker historie fra Rolex(som er langt unna til å bli ett monopol faktisk) kan ikke gi unnskyldning for alt nytt.
Rolex er treg som en snegle men fortsatt får skrytt for innovasjon: Feil.
Jeg vil ha rettferdighet på Rolex varemerket: Ikke syke foreskelser "som transformerer en biatch i en prinsesse":rolleyes:
Hvis folk er alt for forelsket for å forstår det, kan jeg ingenting for de...
Litt pragmatism man må ha i livet: Eller er vi bare blomster-menneske som lever av impulsiv følelser? Piss&love liksom:confused:
@SpaceCowboy, jeg håper at du trenger ikke mer mine intervensjoner her: Jeg har en glass vin som jeg må angripe snart:p
 
Redigert av en moderator: