Hva leser dere om dagen?

Leser for tiden "Drep ikke en sangfugl" av Harper Lee. Boken følger en familie fra en småby i Alabama på 1930-tallet og tar for seg byens forhold til rase og klasseskille. Fin bok som tar for seg mye viktig! :)
 
Noen som har noen lesverde ur-blogger?

Selv har jeg bare HODINKEE og OceanicTime i readern og Arnes Nerdorama selvsagt og så Tidssonen-feeden da
 
Jeg prøver meg på en liten unboxing her...

Fra England, det er jo lovende...
yqunuvup.jpg



En bok!?
vytahe6y.jpg


Dodger :)
re5ejyqy.jpg


Signert :D
ga8a2evy.jpg

Sent from my U8860
 
Siden jeg er historienerd leser jeg denne om dagen: "The Battle For Singapore: The true story of the greatest catastrophe of World War II" skrevet av Peter Thompson. Har bare kommet 100 sider inn, men interessant som fy hvis man liker å lese bøker om 2. verdenskrig :)
 
Siden jeg er historienerd leser jeg denne om dagen: "The Battle For Singapore: The true story of the greatest catastrophe of World War II" skrevet av Peter Thompson. Har bare kommet 100 sider inn, men interessant som fy hvis man liker å lese bøker om 2. verdenskrig :)

Ahh en likemann, så kjekt. Leser nå Egil Ulateigs ; Jakten på massemorderene. Nettopp ferdig med Joseph Goebbels dagbok og Terje Emberlands ; Religion og rase. En interessant studie i nasjonalistiske og Pangermanske strømninger i Norge før annen verdenskrig.
 
Ahh en likemann, så kjekt. Leser nå Egil Ulateigs ; Jakten på massemorderene. Nettopp ferdig med Joseph Goebbels dagbok og Terje Emberlands ; Religion og rase. En interessant studie i nasjonalistiske og Pangermanske strømninger i Norge før annen verdenskrig.

To likemenn, så kjekt! ;)

Ble akkurat ferdig med Alf R. Jacobsens "Angrep ved daggry", som handler om det britiske destroyerangrepet på Narvik i 1940, og hendelsene rundt. Har tidligere lest Jacobsens to andre bøker om krigen i Norge i 1940: "Kongens Nei" og "Krysseren Blücher." Fantastisk velskrevne bøker alle tre, og jeg gleder meg vilt til neste bok i serien, som vil handle om felttoget i nord.
 
Noen som har noen lesverde ur-blogger?

Selv har jeg bare HODINKEE og OceanicTime i readern og Arnes Nerdorama selvsagt og så Tidssonen-feeden da

Her er noe fra Readeren min:
100% Rolex
aBlogtoRead.com
The Breitling Watch Blog
Yeoman's Weblog
Ed's Corner
WristWatchReview.com
HOROLOGY CRAZY
Nicholas Hacko Watchmaker
Jake's Rolex Watch Blog
Time Tapestry
I Already Have a Watch.
Watchismo Times - A reliquary of obscure timepieces from bygone eras as well as the cutting-edge designs of today
FratelloWatches RSS
Hodinkee
Lervik Ur
Kristian Haagen's Watch Blog
Watchuseek.com
Yeoman's Weblog
Yeoman's Watch Review

Jeg bare dumpet dette ut, håper alle linkene virker.....

edit: Jaha, det som kom ut her er selvsagt feed-linkene, dvs at de må/bør limes inn i Google Reader for å kunne brukes. Anbefaler uansett alle å bruke en blogg-reader!
 
Like før midten i andre boken Game of Thrones. Slurvet med lesingen en stund nå

Ah, du har så mye bra lesning foran deg! Har fullført alle 5 nå og nettopp begynt på ny. Er halveis inne i første bok. Andre gjennomgang er kjekk på en annen måte, da jeg har alle navn, steder og relasjoner mer klart for meg, men spenningen kan jo ikke bli den samme. Skulle ønske jeg kunne "slette" de kritiske delene av historien fra hjernen og få førstegangsopplevelsen på ny. :p
 
Leste nylig Hauk og due av Henrik Langeland. Den var ok, men ikke noe mer. Neste bok ut er Korsbæreren av Tom Kristensen
 
Siden forrige post har jeg lest følgende bøker:

1. Vulcan 607 av Rowland White (meget interessant bok om Operation Black Buck I)
2. A Bucket of Sunshine: Life on a Cold War Canberra Squadron - Mike Brooke ("A Bucket of sunshine" var kallenavnet på den vesle atombomben Canberra-flyene skulle slippe i tilfelle krig)
3. My Favorite Navy Flying Stories - John Allsup


Holder nå på med følgende:
1. 32 Battalion: The Inside Story of South Africa's Elite Fighting Unit - Piet Nortje
2. X-15: Extending the Frontiers of Flight - Dennis R. Jenkins
 
Leste "Brobyggerne" av Jan Guillou i helga. Synes ikke den var så verst, selv om den ble nedsablet i Dagbladet.
 
Siden sist har jeg, noget ufrivillig satt Piet Nortje's mesterverk om 32 Batallion på pause, og fullført følgende bøker:

Skygods - The Fall of Pan Am av Robert Gandt (som i mange år var flyger i Pan American Airlines)
747: Creating the World's First Jumbo Jet and Other Adventures from a Life in Aviation av Joseph Sutter og Jay Spenser (Joseph Sutter var Chief Engineer på 747-prosjektet hos Boeing - det var bl.a han som bestemte at 747 skulle være en widebody - det vil si to midtganger istedenfor en - og ikke en dobbeltdekker, som Pan Am først ønsket seg).


Skygods - The Fall of Pan Am kan virkelig anbefales for den som lurer på hva som foregikk i dette megaselskapet mens det led en sakte og smertefull død og til slutt gikk "Tango Uniform (Tits Up)" som Pan Ams egne kalte det.
 
Ahh en likemann, så kjekt. Leser nå Egil Ulateigs ; Jakten på massemorderene. Nettopp ferdig med Joseph Goebbels dagbok og Terje Emberlands ; Religion og rase. En interessant studie i nasjonalistiske og Pangermanske strømninger i Norge før annen verdenskrig.

Ble ferdig med boken igår kveld. Visste en del om slaget om Singapore fra før, men ikke hvor inkompetente noen av de britiske generalene egentlig var..

Ellers er jeg glad i krigslitteratur og da spesielt, bøker skrevet av soldater om deres tid i forskjellige krigssoner. Veldig mye som er skrevet er ikke mesterverk, men dog, veldig interessante.

Noen jeg anbefaler er:
House to House: A Tale of Modern War
The Red Circle
American Sniper: The Autobiography of the Most Lethal Sniper in U.S. Military History
Eight Lives Down
My War: Killing Time in Iraq

Ellers er jo alle bøkene til Stephen Ambrose knallbra :cool:
 
FedEx

Har egentlig nistirret mest på FedEx sin tracking-side de siste dagene. Kjøpte klokke fra USA så

New York - Memphis - Paris - Skedsmokorset ..

On FedEx vehicle for deliver kl 11 i dag. Bare timer til utpakking

Skal bli godt å få den klokka levert så får jeg konsentrert meg om noe annet :)
 
Leser practical watch repairing av donald de carle - lånt av et annet medlem... Intrigen er forsåvidt grei, men jeg er sikker på at jeg skjønner plottet allerede...;)