Den eneste fordelen med å ha problemer med å sovne er at jeg får lest mye på sengen. Jeg er nettopp ferdig med "Skipslegens makker", syvende bind i Patrick O`Brians historisk korrekte og svært underholdende serie om Aubrey og Maturin. Før det leste jeg "The Road" av Cormac McCarthy. Jeg har lest og likt de andre bøkene hans svært godt, men denne var hakket bedre dem alle, og den beste boken jeg har lest på lenge. I kveld gleder jeg meg til å begynne på "Comanche Moon" av Larry McMurtry. Bortsett fra skjønnlitteratur går det mye i historie, i aviser og i blader som National Geographic, Villmarksliv og Shooting Gazette.
Ellers gleder det en gammel serieleser å se at både Arne And, Rocky, Chr. Nielsen og Pondus er nevnt allerede. Og anbefalingen av "Shantaram" er jeg enig i, selv om jeg nok mistet interessen for hovedpersonen litt underveis. For den som vil lese mer fra India, er "Balansekunst" av Rohinton Mistry et storartet valg.
Ellers gleder det en gammel serieleser å se at både Arne And, Rocky, Chr. Nielsen og Pondus er nevnt allerede. Og anbefalingen av "Shantaram" er jeg enig i, selv om jeg nok mistet interessen for hovedpersonen litt underveis. For den som vil lese mer fra India, er "Balansekunst" av Rohinton Mistry et storartet valg.