- Medlem
- 25. nov. 2008
Nå*leser jeg Turisten av Olen Steinhauer. Sinnsykt spennende bok som anbefales på det sterkeste!
Leste Jo Nesbø`s "Snømannen" mens jeg var på ferie. Er du fan av krim så er det en god bok.
tatt en pause i turisten og har påbegynt "Med mandat til å drepe" Boken er skrevet av anonyme norske skarpskyttere og handler om deres tid i afghanistan. Har bare lest to sider av boken, men det blir spennende å se hva som skjer videre med tanke på at Forsvaret mener at forfatterne har brutt taushetsplikten..
«Her sendes vi krigere til fjerne himmelstrøk for å drepe ekstremister, samtidig som de verste av dem alle går på fôr hjemme, for eksempel mullah Krekar. Logikken er fascinerende. Rent hypotetisk skulle man ønske at en velstående landsfader slengte et par millioner på bordet, så skulle vi kanskje tatt en nærmere kikk på pakket gjennom optikken vår»
Det blir den neste boken som skal leses, uten tvil. Noen som har lest VG-Nett idag?
Jeg er snart ferdig med nr. 5 selv og jeg er helt enig - mannen kan virkelig skrive! Håper ikke det blir så lenge å vente på nr. 6.Ferdig med Min kamp 5, og venter spent på nr. 6. Mannen kan virkelig skrive.
Har helt glemt å skrive her. Boken er en fin skildring av hva de diver med. Intet mer, intet mindre. Håper for guds skyld at gutta som har skrevet boken er flinkere til å skyte enn det å skrive bøker
nettop ferdig med "Shooter" av Gunnery SGT. Jack Coughlin. Helt ok bok om en amerikansk skarpskytter i Irak.
Neste bok ut er en bok jeg har hatt lyst til å lese lenge, nemmelig Koranen. Nettop lastet ned til iPad'en. Skal bli spennende å lese hva som står i den
Forsøkte meg på Umberto Ecos "Foucalt's Pendulum", men denne la jeg fra meg etter 20-ish sider. Mulig jeg har misforstått noe, men opplever språket som unødvendig tungt, og referansebruk som nesten virker litt pseudo-intellektuell.