Hva leser dere om dagen?

Nå*leser jeg Turisten av Olen Steinhauer. Sinnsykt spennende bok som anbefales på det sterkeste!

Er nå godt inne i Knausgårds Min Kamp 3, som i hovedsak tar for seg barneårene på Tromøya. Er ikke lei ennå, og tipper jeg holder det gående gjennom alle 6.....

Leser for det meste krim, og har pløyd med igjennom Wallander-serien til Henning Mankell, Hole-serien til Jo Nesbø, og er nå godt i gang med tredje bok i serien til Camilla Läckberg.

Leste Jo Nesbø`s "Snømannen" mens jeg var på ferie. Er du fan av krim så er det en god bok.

Leste "Driven To Distraction" av Jeremy Clarkson i ferien. En fantastisk bok fra en av Englands mest syrlige samfunns og bilkritikere. Et MUST for de som liker biler...eller humor.

Prøver å dra øynene gjennom de siste sidene i boka om Olav Thon av Hallgrim Berg. En bok som maler et bilde av Onkel Skrue fra Hallingdal som aldri har gjort en flue fortred og som elskes av nesten alle - tror forfatteren har fått godt betalt for denne boken. Anbefales ikke.

tatt en pause i turisten og har påbegynt "Med mandat til å drepe" Boken er skrevet av anonyme norske skarpskyttere og handler om deres tid i afghanistan. Har bare lest to sider av boken, men det blir spennende å se hva som skjer videre med tanke på at Forsvaret mener at forfatterne har brutt taushetsplikten..

tatt en pause i turisten og har påbegynt "Med mandat til å drepe" Boken er skrevet av anonyme norske skarpskyttere og handler om deres tid i afghanistan. Har bare lest to sider av boken, men det blir spennende å se hva som skjer videre med tanke på at Forsvaret mener at forfatterne har brutt taushetsplikten..

Det blir den neste boken som skal leses, uten tvil. Noen som har lest VG-Nett idag?

«Her sendes vi krigere til fjerne himmelstrøk for å drepe ekstremister, samtidig som de verste av dem alle går på fôr hjemme, for eksempel mullah Krekar. Logikken er fascinerende. Rent hypotetisk skulle man ønske at en velstående landsfader slengte et par millioner på bordet, så skulle vi kanskje tatt en nærmere kikk på pakket gjennom optikken vår»

Ferdig med Min kamp 5, og venter spent på nr. 6. Mannen kan virkelig skrive.

Begynt å lese Donald Spoto sin biografi om Grace Kelly, "High Society: Grace Kelly and Hollywood". Forsåvidt grei så langt, men er nok ikke helt i målgruppen ;) I det minste kan det kanskje være et samtaleemne når man underholder fruentimmere.

Av litt mer "fornuftig" litteratur leser jeg også Leonard Mlodinows "Drunkards Walk: How Randomness Rules Our Life". Meget interessant lesning som er litt i samme gate som Nassim Nicholas Talebs "Black Swan" og "Fooled By Randomness".

Ferdig med Min kamp 5, og venter spent på nr. 6. Mannen kan virkelig skrive.
Jeg er snart ferdig med nr. 5 selv og jeg er helt enig - mannen kan virkelig skrive! Håper ikke det blir så lenge å vente på nr. 6.

Har helt glemt å skrive her. Boken er en fin skildring av hva de diver med. Intet mer, intet mindre. Håper for guds skyld at gutta som har skrevet boken er flinkere til å skyte enn det å skrive bøker :)

Jeg er snart ferdig med boka. Synes den kanskje er litt cocky skrevet, men det er jo bare morsomt da.

nettop ferdig med "Shooter" av Gunnery SGT. Jack Coughlin. Helt ok bok om en amerikansk skarpskytter i Irak.

Neste bok ut er en bok jeg har hatt lyst til å lese lenge, nemmelig Koranen. Nettop lastet ned til iPad'en. Skal bli spennende å lese hva som står i den :)

I hundenes vold og Frankie Machine av Don Winslow. Nettopp ferdig med begge. Knallbra begge to.

Neste bok ut er Blodmeridianen av Cormac McCarthy, forventninger til denne.

nettop ferdig med "Shooter" av Gunnery SGT. Jack Coughlin. Helt ok bok om en amerikansk skarpskytter i Irak.

Neste bok ut er en bok jeg har hatt lyst til å lese lenge, nemmelig Koranen. Nettop lastet ned til iPad'en. Skal bli spennende å lese hva som står i den :)

kap 9 vers 31 sier jeg....

Har kommet inn i en ond sirkel hvor jeg bestiller eller kjøper flere bøker enn jeg rekker å lese, og fristes til å legge vekk bøker som "blir kjedelige" til fordel for noe nytt :oops:

Forsøkte meg på Umberto Ecos "Foucalt's Pendulum", men denne la jeg fra meg etter 20-ish sider. Mulig jeg har misforstått noe, men opplever språket som unødvendig tungt, og referansebruk som nesten virker litt pseudo-intellektuell.

Nå leser jeg "Red One" av Cpt. Kevin Ivison. Han skriver om sin tid som ATO i Irak. Ganske spennende bok, men samtidig får du følelsen av hvor jævelig krig egentlig er.

Forsøkte meg på Umberto Ecos "Foucalt's Pendulum", men denne la jeg fra meg etter 20-ish sider. Mulig jeg har misforstått noe, men opplever språket som unødvendig tungt, og referansebruk som nesten virker litt pseudo-intellektuell.

Jeg leste både Foucalts pendel og Rosens navn i studietida og elsket dem. Eco er ikke spesielt lett tilgjengelig, men jeg synes det betaler seg. Hadde gjort et forsøk til om jeg var deg!

Jeg har i den senere tid gjort meg ferdig med den foreløpig siste i Knausgårds Min Kamp-serie, samt lest hans to første om igjen. Det var interessant å lese disse i lys av Min Kamp, særlig gjorde Ute av verden inntrykk på denne måten. Men nå er det nok Knausgård for en stund, og på tide med litt lettere stoff. Har derfor kastet meg på en bunke med bøker jeg arvet fra en kompis, de to første er The God Delusion av Richard Dawkins, og Why we believe weird things av Michael Shermer. Temaet for tidens lesning er vel opplagt:)