Hvilke ur bør en samling inneholde...?

En samling bør ikke konsekvent inneholde en Rolex. Masse andre klokker der ute. Hvorfor er det kun Omega, Rolex, Royal Oak (de andre til AP er da mer interessante imo) og Panerai som forumistene på Tidssonen ser som det ypperste?

Saueflokkmentaliteten slår til igjen.

Hvor tar du dette fra???

Er det ikke masse lekre Patek, Eterna, VC, IWC, JlC osv på listene til folk?

Og: Hvorfor la seg provosere av andres smak i det hele tatt? Get a grip :p

Hvor tar du dette fra???

Er det ikke masse lekre Patek, Eterna, VC, IWC, JlC osv på listene til folk?

Og: Hvorfor la seg provosere av andres smak i det hele tatt? Get a grip :p

<sett inn merke og modell>. Alle samlinger må ha en <sett inn merke og modell>. Now, let's roll... :mrgreen:

Hehe.

Ville vært særdeles fornøyd med følgende merker representert i samlingen;
Perrelet, Omega, breguet, zenith, Jaeger, patek, lange , audemars og panerai.

Uten at vi trenger å bli helt opphengt i merker.;)
Her er mine forslag:
Chrono: Zenith El Primero, Omega Speedmaster, Breitling Navitimer B01 (kan gå som posørklokke også), Rolex Daytona.
Beater: Seiko diver.
Dressklokke: Noe under 40mm i gull. F.eks. en Cartier Tank, JLC Master Control, IWC Portofino.
Allrounder: BP FF, Sub, Pam 312, Seamaster, Longines LD.

Det er bare å ta en titt på Dagens klokke så ser du hvorfor.

Og problemet ditt med det er?

Ser det faktisk som naturlig at det er flest Rolex og Omega på sonen når du ser på internasjonale markedsandeler blant mekaniske ur. Det ville forundret meg mer om Norge skilte seg ut...

Ser også at du tar bla Panerai med i samme rennet. Litt morsomt akkurat det. Vet du hvor mange klokker Panerai lager pr år? Er det plagsomt mye Panerai på sonen?? Hvorfor leser du i Panerai, Omega og Rolex forum om disse nærmest provoserer deg?

Spørsmålet mitt blir hvorfor du gidder å være på sonen om andres klokkeglede plager deg.

Eller leker jeg litt med tanken på å skaffe meg noe ikke "alle" har.
For eksempel noe så sprekt som en Franck Muller.:p
Synes faktisk denne er litt morsom.

franck_muller_color_dreams_crazy_hours_7851_ch_side.JPG

For meg må folk like akkurat hva de vil,men det er ikke i TS ånd å spy galle om hva andre liker og viser på TS/Dagens klokke :)

En samling bør ikke konsekvent inneholde en Rolex. Masse andre klokker der ute. Hvorfor er det kun Omega, Rolex, Royal Oak (de andre til AP er da mer interessante imo) og Panerai som forumistene på Tidssonen ser som det ypperste?

Jeg får da inderlig ikke håper noen ser på overnevnte merker som det ypperste:p

Nå får vi tråden tilbake til start her folkens. La TS-høfligheten råde nok en gang.

Og problemet ditt med det er?

Ser det faktisk som naturlig at det er flest Rolex og Omega på sonen når du ser på internasjonale markedsandeler blant mekaniske ur. Det ville forundret meg mer om Norge skilte seg ut...

Ser også at du tar bla Panerai med i samme rennet. Litt morsomt akkurat det. Vet du hvor mange klokker Panerai lager pr år? Er det plagsomt mye Panerai på sonen?? Hvorfor leser du i Panerai, Omega og Rolex forum om disse nærmest provoserer deg?

Spørsmålet mitt blir hvorfor du gidder å være på sonen om andres klokkeglede plager deg.

Traff jeg et ømt punkt mikke?

Omega og Rolex er størst, men jeg tipper at mindre en én promille av alle klokkekjøpere av de store merkene leser/skriver på div klokkeforaer. De som gjør det har som regel en interesse eller hobby i klokker, og har kanskje en noe utvidet klokkeinteresse til og også omfavne andre og ikke like kjente produsenter. Slik er det ofte på andre foraer jeg er innom.

Har jeg skrevet at andres klokkeglede plager meg? Det gjøre den absolutt ikke.

Vet ikke hvor mange klokker Panerai lager i året. Har sett tall fra 10-70000. Tipper 10-15000?
Panerai var kanske litt forhastet.

Hva er vitsen med et diskusjonsforum om man ikke kan være uenige?

For meg er det knekkende likegyldig om du ikke liker A eller B og at du ikke vil se disse i Dagens klokke, det jeg synes er uheldig er å karakterisere de som ikke har din smak som en saueflokk, la dem føle seg uønsket osv.

Jeg prøver ikke å få deg til å like Rolex og Omega, hvis det er det du frykter.

Det er mange måter å bidra til mangfold på. Én kunne jo være å poste spennende klokker, lage reviewer av ur man ellers ikke ser.
For min egen del lagde jeg noe om Seiko Sarb, som jeg også skaffet meg.

Ømt punkt?

Nei. Heller at jeg vil bevare TS sin inkluderende og positive tone.

I rest my case:p

Jeg elsker en ærlig mening Chalshus, takk for det!

Som eier av flere Rolex-klokker, en Omega pluss en Panerai, har jeg garantert blitt påvirket av diverse klokkefora. Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg er en sau i flokk sånn sett. Likevel hadde jeg ikke kjøpt noe jeg selv ikke likte. Dette AP og vintage-hysteriet f.eks. kan dere putte langt opp i.......
Stygge 70-talls klokker og gamle herreur i dame-størrelser blir besvart med et stort og rungende nei takk. Men det handler kun om personlig smak. Jeg har all respekt for andre selv om de ikke har samme smak som meg.

Jeg håper alle med råflotte klokker ikke publiserer bilder av dem hyppig. Plutselig oppfattes det som om ALLE har det merket og det blir dyrt gitt!

Så Moore, takk for at du gjør deg flid med tekst og bilder, og særskilt takk for at det ikke skjer for ofte!

Ang saueflokken, finnes det ikke flere flokker her inne? Burde vi ikke ha en flokk-off?

Det er bare å ta en titt på Dagens klokke så ser du hvorfor.

Jeg har ikke hatt samme inntrykk som deg at Dagens klokke kun består av Rolex, Omega, Royal Oak og Panerai, så jeg talte opp hvilke klokker som er blitt presentert på Dagens klokke den siste uke. Ikke overraskende er det merket som er blitt presentert flest ganger Rolex, på de neste plassene følger Omega, IWC, Helson, Panerai, Seiko, (Tag) Heuer og AP. Det interessante er imidlertid at totalt er det presentert 39 ulike merker. Det vil jeg påstå vitner om alt annet enn saueflokkmentalitet.

Du er jo i din fulle rett til å mene akkurat hva du vil, men hvis du ikke har fakta å backe det opp med blir det fort troling.

Jeg har ikke hatt samme inntrykk som deg at Dagens klokke kun består av Rolex, Omega, Royal Oak og Panerai, så jeg talte opp hvilke klokker som er blitt presentert på Dagens klokke den siste uke. Ikke overraskende er det merket som er blitt presentert flest ganger Rolex, på de neste plassene følger Omega, IWC, Helson, Panerai, Seiko, (Tag) Heuer og AP. Det interessante er imidlertid at totalt er det presentert 39 ulike merker. Det vil jeg påstå vitner om alt annet enn saueflokkmentalitet.

Du er jo i din fulle rett til å mene akkurat hva du vil, men hvis du ikke har fakta å backe det opp med blir det fort troling.

Bare sånn at fakta blir riktig - håper du også talte den flotte Tudor Submarineren som ble vist. Nydelig klokke, og det mener jeg!

Men i denne konteksten blir jo akkurat den litt morsom.

Sauflokk much?

kelso-burn.jpg

;)

Siden denne tråden uansett har sporet helt av kliner jeg til med følgende kjennsgjerning:

Liker ikke Rolex:
10_1.jpg

Liker Rolex:
15052.jpg

;)