Jeg vil ha samlingen din Celter!
Siden det er en umulig oppgave å objektivt finne hvilke klokker en samling bør inneholde, vil jeg komme med et subjektivt innspill på hvilke klokker samlingen
min bør inneholde
Jeg føler jeg fremdeles er i startfasen av klokkesamlingen, så jeg er langt fra i mål ennå.
I prioritert rekkefølge:
1. Jeg skal ha en Sub en vakker dag! IMO et av de urene med mest historie, påvirkning på både klokkeverdenen og kultur, og selveste referanseuret når det kommer til dykkerklokker og deres design. Og så er det så utrolig anvendelig
2. 1-2 Omegaer. Hvertfall en Seamaster, og muligens en Speedmaster.
3. Et par beatere som gir godfølelsen, men ikke i så stor grad at jeg ikke tør å bruke de i røffe aktiviteter.
4. Et par flippere, for å gi nye impulser og sikre at samlingen ikke stagneres.
5. Når/hvis økonomien strekker til, ønsker jeg en litt penere og eksklusiv klokke. Eks Jaeger eller IWC.
Dressklokker har jeg ikke så stort behov for. Jeg går sjelden i dress, og de få gangene i løpet av et år jeg gjør det, får en av de andre klokkene duge. Som dere ser er jeg ikke fanatisk over at ting må matche
Som dere ser av listen min, vil ikke samlingen bli særlig unik, den er jo fylt med mange av de vanligste urene på TS. Men den vil være spesiell for meg
Interessant Sub-diskusjon tidligere i tråden, og et tema som ofte dukker opp. Hvis du genuint ikke liker klokken, er det en ærlig sak. Hvis du ikke liker klokken fordi det kan tenkes at andre ikke vil like den eller dømme deg for det, står du imo ikke støtt nok på egne ben.
Submariner er ved siden av Datejust, et av de vanligste "eksklusive" urene der ute. Og ulike mennesker har ulik motivasjon for å kjøpe den. Noen kjøper den pga den vanvittige flotte klokken den er. Noen kjøper den som statussymbol. Hvorfor skal jeg la meg styre av det? Jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for, og det er nok for meg. Fordomsfulle personer som vil kunne dømme deg for at du har en Sub, vil uansett finne noe å dømme for, f.eks bilen du kjører, dialekten du snakker, klærne du går i osv. Haters will be haters. Usikre individer som må dømme andre for å føle at de hever seg selv.
Hvis du bærer klokken din som en selvfølgelighet uten å flashe den, vil nok de færreste bry seg. Og hvis noen bryr seg, er det strengt tatt deres problem. Og som sagt tidligere i tråden, de aller færreste legger merke til klokken du har på deg, og langt færre kan identifisere den.
Whats not to like?