Hvilket eksklusivt klokkemerke tror du vil gå i grava først?

Det var en frisk spådom ;)

Jeg vil gjerne høre hvilke merker du klassifiserer som "eksklusive", og noe argumentasjon bak hvorfor du tror LVMH-eide Zenith – oppfinneren av den selvtrekkende kronografen, og fanebærer for LVMH-gruppens satsning på "Zenith Oscillator" – går i graven først :)

Skavisee, bytter design oftere enn folk bytter skjorte, dyr service, vanskelig service, man finner utgående modeller til fjollesalg typ 75% avslag osv. Kunder flest i deres prisklasse driter i historie, de vil ha noe som skriker status. På toppen av det hele ser pilotklokkene deres ut som noe diesel har designet.

Så ja, zenith går dunken først. Louis Vuitton går snart lei av å pumpe penger i det pengehullet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
U. Nardin har aldri solgt godt de siste ‘moderne’ årene.

Denne støtter jeg.... Dette merket har jeg ikke fanget opp så mye om siste årene. Nå har jeg ikke søkt dem opp eller s3tt etter reklame fra dem. Uansett, hvis det har vært noe, så har det ikke klart å trenge gjennom hjernebarken.

8

Vanskelig å kunne komme med et fornuftig svar, med mindre man har inngående kjennskap til bransjen, ville jeg tro. Men én kandidat i mine øyne er Montegrappa sitt forsøk på markedsdel i segmentet luksus-ur. Selv en RAV ville vel ha vegret seg med et røverkjøp på over 100.000 for noe som ser ut til å følge med i Kelloggs eske...grøss

Forøvrig sikkert diskutabelt om dette kan kalles et eksklusivt ur merke.....
R03_092_O.jpg

Franck Müller har jeg ikke noe imot at går heden. Vet ikke hvordan det står til med Girard Perregaux, men hørt lite fra den kanten siden Laureato. Hadde imidlertid, i motsetning til førstnevnte, vært veldig synd om de skulle forsvinne, da de etter min mening har et noe uforløst potensiale.

GP uforløst potensiale? Laureato kom i 1975. De plukker priser omtrent årlig på GPHG, Ulysse Nardin også for den del. Franck Muller selger vel fortsatt som hakka møkk om jeg ikke husker feil.

GP uforløst potensiale? Laureato kom i 1975. De plukker priser omtrent årlig på GPHG, Ulysse Nardin også for den del. Franck Muller selger vel fortsatt som hakka møkk om jeg ikke husker feil.
Dvs. kommersielt potensiale, skulle presisert det. Er ikke akkurat klokker som hvermansen har kjennskap til. Inntrykk av at de som regel havner i skyggen av de andre produsentene i samme prissjikte. Hodinkee omtaler jo også GP slik:

"If there were a special Academy (or whomever) Award for most underappreciated watch brand, at least in the U.S., I am pretty sure that Girard-Perregaux would be on the list"

Nå snakker jeg selvfølgelig om Laureato re-edition, som kom i 2016, og som skapte en del buzz.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Rolex verkar ju slita ordentligt med produktionen på speciellt stål sportisarna om dagen - och dom kommer ju aldrig överleva på allt annat tjafs.. :p

Heja Zenith btw
IMG_3706.JPG

On topic:
Vad med Linde Werdelin. Kan ju omöjligen vara jätte ekonomi i det märket. Även om dom gör häftiga ur.

En ting er sikkert, det blir ikke Patek Philippe. De videreføres som kjent til neste generasjon.
Muligens det blir denne Vacheron`en? Eid av egyptisk familie, og de tar som kjent med seg litt av hvert i graven.

Vedlegg

• Skjermbilde 2017-11-17 kl. 10.42.15.png
    Skjermbilde 2017-11-17 kl. 10.42.15.png
    631,7 KB · Visninger: 0
Jeg kommer også til å tenke på disse små "som prøver å være eksklusive" merkene. Selv oppfatter jeg merker som Bruvik etc i denne kategorien. Dette, med sine sidestilte, kan vel ikke leve lenge...?

8