Hvor mange og hvilke klokker tar du med på ferie?

Kun en for min del. Ikke komfortabel med å legge igjen dyre klokker på hotellrommet. Safe eller ei. Siden årets ferie byr på bading og forhåpentligvis dykking blir det en av disse:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Tok med SKX009 og Orient DayDate til Kypros tidligere i sommer, delte selvfølgelig broderlig med min bedre halvdel ;) 009'en er den perfekte badeklokke, jeg hadde aldri tørt å hoppe i bassenget med en Rolex uansett :D

 
Finnes ingen bedre alternativer enn denne

5EF60AEF-A38B-43D6-997F-BEC150BF1675_zpsqjnof0k0.jpg


Perfekt for 3 uker i Hellas. Trenger ikke å vite tiden mens jeg bader, så det er viktigere med en behagelig brun Nomos skinnrem (skulle det skje en ulykke er den jo vanntett til 100m)
 
Redigert:
Skal kjøre fra Vancouver til Vegas via Napa, San Francisco og Santa Barbara om et par uker. Tror nok det blir polaren som blir med på tur. Gleder meg til å besøke HQ Milton, Fourtane i Carmel og diverse butikker i Vegas på veien.
 
Skal kjøre fra Vancouver til Vegas via Napa, San Francisco og Santa Barbara om et par uker. Tror nok det blir polaren som blir med på tur. Gleder meg til å besøke HQ Milton, Fourtane i Carmel og diverse butikker i Vegas på veien.
Har du vært i dialog med Milton?
Sist jeg var i SF var de kun åpen "by appointment".
 
  • Liker
Reaksjoner: Canuck
Jeg tok med 2 i år. SD116600 og SKX007. Den siste tok jeg med for å bruke i basseng og på sandstrand. Jeg mener i utgangspunktet at Rolexen skal brukes og tåle alt men pyset ut i år. I praksis ser jeg at SKX'en blir liggende 9 av 10 ganger jeg går ut. Jeg tar den på litt for å få variasjon når jeg først har den med. Neste år tar jeg kun med en Rolex + evt noen natoremmer. Da slipper jeg også oppbevaringsproblematikken.



 
Mulig jeg har verdens mest ensformige og kjipe ferier, men ett ur på tur holder lenge for meg. Forskjellige klokker til forskjellige formål er sikkert greit nok, men å ha med 2-3 dykkerur skjønner jeg ikke helt poenget med. Venter i spenning på en 116610 fra ad, men hvis den ikke kommer før ferien bruker jeg nok i år en speedmaster co-axial 44,25mm. Fin allrounder, og vanntett til 100m skulle jeg "falle" i sjøen eller i bassenget ☺
 
Ble to med i år, Daytona og 16570. Exploreren har blitt okkupert av samboeren da hennes klokken er på service. Årets badeklokke ble da Daytona. Mistenker en del flere hairlines etter leking på sandstrand med to små turboer, men klokkene er jo laget for å bli brukt.

IMG_20160711_190548_zpsuhd2osyb.jpg