Takk skal du ha - da slipper jeg å bruke over 60K på en 372.
Du er nok inne på noe der, Entropy.
Jeg lot latskapen ligge og bladde til side 42 i augustutgaven av WatchTime. I tillegg til at den er limitert så er den også en hyllest, og nærmest en tro kopi, av den gamle berømtheten 6152/1. Denne ble levert med et rolexverk cal 618. Osv osv.
Det var på forhånd sagt at det skulle produseres 3000 enheter av 372, men dette er allerede oppe i 3500. Den er visstnok vanskelig å få tak i allerede nå og jeg har kikket litt på chrono24 og eBay hvor noen forlanger mer enn nypris for en mint 2011 og 2012.
Det er NÅ Bjerke har den og kanskje de aldri får den inn igjen. Jeg føler meg fristet til å rydde unna et par Omegaer...
Sorry, my friends....PAM372 er
IKKE limitert, ergo leveres den heller ikke i spesial kassen, men i std. pæretre kasse.
Allerede på messen i 2010, da den ble presentert første gang, ble det av Richemont opplyst at et opplag på 3500 de første to år. Hva som ville bli produsert senere, ble det ikke sagt noe om. Dagens"
O" serie produseres i 3500 eks.
M.h.t. modellen 6152/1, så er det helt korrekt som Minuteman skriver, føyer til at den synlige forskjellen i første omgang er en noe mer
pute-formet kasse og
tykkere lugs en den opprinnelige modellen.
Derfor er det heller ikke riktig å si at 372 har en 1950-kasse, men en noe modifisert 1950-kasse
Iogmed 372, og forsåvidt de fleste andre PAM, har militære aner, synes jeg dette kan rettferdiggjøre min kombinasjon av en militær "bund"-rem
Flere nasjoner tilbyr sine militære mannskaper muligheten til å benytte en slik "bund"-rem. Ofte med en klaff over glasset for å hindre avslørende lume / reflekser.
God helg!