Hvorfor Panerai frister...

Sorry, my friends....PAM372 er IKKE limitert, ergo leveres den heller ikke i spesial kassen, men i std. pæretre kasse.
Allerede på messen i 2010, da den ble presentert første gang, ble det av Richemont opplyst at et opplag på 3500 de første to år. Hva som ville bli produsert senere, ble det ikke sagt noe om. Dagens"O" serie produseres i 3500 eks.

M.h.t. modellen 6152/1, så er det helt korrekt som Minuteman skriver, føyer til at den synlige forskjellen i første omgang er en noe mer pute-formet kasse og tykkere lugs en den opprinnelige modellen.
Derfor er det heller ikke riktig å si at 372 har en 1950-kasse, men en noe modifisert 1950-kasse ;)

Iogmed 372, og forsåvidt de fleste andre PAM, har militære aner, synes jeg dette kan rettferdiggjøre min kombinasjon av en militær "bund"-rem :D

Flere nasjoner tilbyr sine militære mannskaper muligheten til å benytte en slik "bund"-rem. Ofte med en klaff over glasset for å hindre avslørende lume / reflekser.

God helg!

Takk for informasjonen.
Skjønner at jeg ikke kan stole på alt jeg leser - hverken på nettet eller i WatchTime.
372 står fortsatt øverst på Paneraiønskelisten min.

Hadde noe ledig tid og en blokk med is....the rest is history ;)

PDay2-7.jpg

Tror det det er P-day i London i dag..
Paneristi Public Forum: P Day part2 The Dirty Duck...............

Og jeg som trodde jeg var begynt å nærme meg en liten oversikt over det forskjellige modellene og seriene .. Frem og tilbake er like langt.

Jeg hadde et ur foran meg sist jeg var ute å reste , men husker selvfølgelig ikke hvilket da Panerai ikke stod på hanlelisten den gang.
1950 kasse, sandwich dial , brun/ tobakksfarget skive og gule armer. Mener bestemt den var 44mm som nok eksluderer nevnte 372. ( men kan ta feil). Noen med en ide.

Mange ur ser tilsynelatende helt identiske ut ved første øyekast men har en gjennomsnittlig bruktbil i prisforskjell.

Såfremt du mener en gjennomsnittlig bruktbil koster rundt 800' så er jeg enig:p Eks: PAM372 vs 6152-1 og PAM 21 vs 232.

Helt fantastisk mange forskjellige modellbetegnelser å lete i.

Heldigvis er den nye hjemmesiden litt til hjelp:)

Fook me :cool:

8697153626_0e8c02f8c8_c.jpg

@Hopalong - må du ikke bare ha deg en sånn? Nevermind størrelsen (sa brura) :D Vintage PAMene har jo Rolexverk (men er "litt" dyre) :D

Redigert av en moderator:
Det er flotte klokker, og jeg kunne godt tenke en Panerai, vintage eller ei. Problemet er størrelsen. Jeg måtte enten valgt en ordentlig PAM i mannestørrelse og sett ut som en konfirmant som har lånt pappas klokke, eller en i 40mm og blitt møtt med hånlatter og buksevann på hvert eneste GTG. Panerai er, i likhet med de vakreste IWCene, VCene APene med flere rett og slett for store for meg. Jeg får nøye meg med bildene.

Pøh!

Disse veggurene med skinnreim som alle skal prakke på meg hver bidige gang jeg sier at jeg har ikke helt sansen for Panerai på min hånd.

....men, så prøver man....venner seg til det....og...ja,ja

Det er flotte klokker, og jeg kunne godt tenke en Panerai, vintage eller ei. Problemet er størrelsen. Jeg måtte enten valgt en ordentlig PAM i mannestørrelse og sett ut som en konfirmant som har lånt pappas klokke, eller en i 40mm og blitt møtt med hånlatter og buksevann på hvert eneste GTG. Panerai er, i likhet med de vakreste IWCene, VCene APene med flere rett og slett for store for meg. Jeg får nøye meg med bildene.

Det skal være stort, og etter en uke føles det helt naturlig. 2ww diver vet du :) En Base (er det 000) hadde passet deg utmerket! Og så begynner reimmoroa :) Ps hadde ikke mobbet en 40mm PAM

Fant ut at du bør følge opp denne tråden, du startet med ditt andre alterego;)
Underarm- hvordan bygge tykkere håndledd?ooo

Jeg ser at en av teoriene er at man ved å trene håndleddene kan øke tykkelsen på sener og bein og dermed få større diameter på leddet selv om det ikke er noen muskler der. Dersom det stemmer vil jeg faktisk få tykkere håndledd om jeg skulle stroppe fast en diger PAM. Men for å beholde kroppens symmetri må jeg vel da ha en på hver side? Dette blir for komplisert.

mortimermus23 skrev:
Ps hadde ikke mobbet en 40mm PAM

Det var det de sa til stakkars Rune i skolegården også, for å lure ham til å spise meitemark. De løy.

Hopalong; jeg skulle tro vekten på paneraien du har på venstre hånden, vil sammenfalle med vekten av de forskjellige fiskene du kommer til å bære hjem med høyre hånden.