Callahan
Støttemedlem
Ut fra bildene synes jeg designet ser svært generisk ut og at Ingy sitt særpreg er borte... Og 7750-oppsettet har aldri appellert til meg heller. Så dette var - i mine øyne - ikke helt vellykket.
Trehånds koster kr. 48.000,- med rem og kr. 58.000,- med lenke. Chronographen kommer kun med lenke og koster kr. 83.000,- Sport modellen med 89361 verket koster kr. 117.000,-Pen klokke, MEN mangler Ingenieur DNA'et spør du meg.....
Hva vil prisen være på disse @JørgenO ?
Vis vedlegg 34031
Vel. Så lenge verket er utviklet av IWC og produseres innomhus, så er det vel per definisjon er manufacture verk. Fra forsiden skiller verket seg fra 7750 ved at sekundviser til klokken er flyttet til kl 6 mens timeviser til stoppeklokken står ved kl 9. Grunnen til at de har opprettholdt grunndesignet til 7750 er å kunne bruke modulene som de allerede har utviklet til dette, for eksempel splittsekund. Når det er sagt så må jeg si at klokkene er flotte i live og de er særdeles behagelige på armen.Manufaktur og manufaktur - det dreier seg vel om en videreutvikling av den velkjente 7750 baserte arbeidshesten med column-wheel som den viktigste endringen. IWC trenger uansett ikke å smykke seg med den slags merkelapper, urverket er 'drop-dead gorgeous'. Rundt 7k $ spekuleres det i. Gunstig.
Denne nye Chrono Sport modellen i titan liker jeg enda bedre og den har virkelig fått et nytt kaliber løft (IWC Caliber 89361) og et layout med skivedetaljer som er nydelig. Eneste er at den med 44mm er litt i største laget
Hva som er definisjonen av manufaktur skal jeg ikke gå inn på. IWC har definitivt tatt modifikasjon og videreutvikling av 7750 til et så høyt nivå og med så mye videreutvikling at det rettferdiggjør prisen. Det er de heller ikke alene om som denne glimrende 7750 watchtime artikkelen fra Gisbert Brunner viserJørgenO skrev:Vel. Så lenge verket er utviklet av IWC og produseres innomhus, så er det vel per definisjon er manufacture verk.
Synes du må koste på deg et bilde i "dagens vintage", @holmby Vintage only-gutta går jo glipp av denne godbiten!