Ja, vi elsker nato-rem

Eller løfte masse vekter med venstrearmen, slik at remmene passer ;)

Men, seriøst; å modde en natorem er jo verdens enkleste sak!

For min del skulle jeg ønske at remmene var litt lenger, mangler gode to cm for å få den tilbake i den første spenna (?)

Takk for alle komplimenter, er veldig fornøyd med de nye remmene. Jeg opplever dessverre at remmene er litt korte, men det får jeg bare leve med.

For min del skulle jeg ønske at remmene var litt lenger, mangler gode to cm for å få den tilbake i den første spenna (?)

Har vel ganske ordinære håndledd selv, og har aldri vært borti en NATO (fra noen produsent) jeg har kunnet trekke enden tilbake til den første holderen. Dette avhenger selvfølgelig litt av størrelsen på klokken, men stort sett så er enden akkurat lang nok til å kunne brettes ned i holderen nærmest klokken.

Har vel ganske ordinære håndledd selv, og har aldri vært borti en NATO (fra noen produsent) jeg har kunnet trekke enden tilbake til den første holderen. Dette avhenger selvfølgelig litt av størrelsen på klokken, men stort sett så er enden akkurat lang nok til å kunne brettes ned i holderen nærmest klokken.

+1

Da er de helt normale, stemmet det at TS-natoen er litt lenger?

Da er de helt normale, stemmet det at TS-natoen er litt lenger?

Japp, TSene ble laget litt lenger.

Jeg liker (i likhet med deg) masse rem, men tror ikke det er alle som deler det synet. Ser jo enkelte som kutter remmen slik at den ikke bør brettes tilbake osv. En smakssak I guess .)

Er det ikke slik at remmene ofte er lengre jo bredere de er? Jeg har en del 22mm liggende og de er hvert fall lengre enn de jeg har på 20mm. Mulig dette bare er tilfeldig :confused:

Forige helg vant jeg 2 valgfrie natostraps fra crown and buckle. ( http://crownandbuckle.com/ )
Jeg har tidligere oversett dette firmaet med vilje da hjemmesiden er noe rotete og produktene virker ikke veldig ekslusive (Typ fake, dårlig kinakvalitet).
Jeg ble mildt sagt overasket da jeg mottok remene idag. Kvaliteten er nylonet er på høyde med "The real grey bond" (som koster rundt $40), mens hardware virker noe svakere (Kansje mest psykisk da jeg vet prisforskjellen). Alikavel kjemperemer til en billig penge! Anbefales.

Fikk et par nye natoer i posten i dag, fra Gnomon.

Tärnan på ekte bond
2011-09-07175657.jpg

Og Seastar på matchende blå
2011-09-07175749.jpg

(Og, ja... Til den oppmerksomme; jeg har ikke stilt dem :p )

Det ble jo kjempe tøft med den natoen på Seastar'en;) Den får du nok et blikk eller fjorten på ute blandt folk;)

Det er noe ved denne jeg liker, men kan ikke helt forstå hva det er.
Ble iallefall skikkelig tøff med den remmen.

Alt ved Seastaren stemmer :) Detaljene, kvaliteten, utseendet... Og jeg ble veldig positivt overrasket over hvor bra den remmen matchet de blå detaljene på klokken. Jeg ble nyforelsket i nyforelskelsen ;)

Chronomat+Nato?

Et kjetteri? Jeg synes de går sammen. For å ikke nevne behagelig følelse med Nato rundt armen.

IMAG07361.jpg

Men jeg er fortsatt IMOT Chronomat og gummi dykkerreim.

Som NATO-frelst tar jeg herved intiativet til FFÅFMTÅSSSPN, dvs Folkeaksjonen for å få Moore til å sette samlingen sin på Nato :D

Å kom igjen da, Moore :) ;)

Kanskje vi kan stemme over farger/ur-kombinasjoner og greier ;)

Som NATO-frelst tar jeg herved intiativet til FFÅFMTÅSSSPN, dvs Folkeaksjonen for å få Moore til å sette samlingen sin på Nato :D

Å kom igjen da, Moore :) ;)

Kanskje vi kan stemme over farger/ur-kombinasjoner og greier ;)

+1

Det hadde vel en gang for alle bevist at alle klokker kler NATO....

Bortsett fra Milsub finnes det ikke en klokke som kler Nato. Jeg håper virkelig ikke du tar denne oppfordringen til deg, Moore. La oss slippe synet av nylonvandalismen på dine smykker!
Som jeg tidligere har sagt er Nato klokkenes joggebukser IMO, og bør ikke benyttes i sammenhenger hvor noen ser deg... På en Lange eller Patek tror jeg det er forbudt ved lov.

Bortsett fra Milsub finnes det ikke en klokke som kler Nato. Jeg håper virkelig ikke du tar denne oppfordringen til deg, Moore. La oss slippe synet av nylonvandalismen på dine smykker!
Som jeg tidligere har sagt er Nato klokkenes joggebukser IMO, og bør ikke benyttes i sammenhenger hvor noen ser deg...

Jeg ser heller ikke for meg Lange 1 på et Bond-NATO, men skal man først komme med en bukseanalogi ville jeg sagt klokkenes cargo pants...:D