Ja, vi elsker nato-rem

Jeg opplever at kvaliteten på straps.no-Natoene ikke er helt topp. Mulig jeg har blitt noe kresen som mangeårig Nato-fan, men jeg synes at de remmene TS-webshop kaller Mod-straps og ikke minst Maratac-natoer er vesentlig mer holdbare og slitesterke. Jeg foretrekker for øvrig også rlt og Gnomon sine fremfor straps.no.

Jeg opplever også maratac-natoene et par hakk over de andre jeg har. Synd det er litt begrenset utvalg i farger.

Problemet med stort sett alle natoer er at det er aaalt for langt mellom bøylene (det området klokken sitter på). Ser helt teit ut. Det er bare MOD som har dette på stell og Maratac er i nærheten. Alle andre jeg har sett er for lange.

Hvor kjøper dere Maratac NATO?

Jeg vet at Westcoasttime selger, men han er bad guy i mine øyner etter to bestillinger. 6-8 ukers leveringstid, alltid en eller to remmer som er feil i forhold til hva jeg bestilte, og svarer aldri på mail etter at jeg har sendt pengene.

Endte opp med dispute fra Paypal på siste handel med Howard.

MOD remmene har den absolutt beste finishen. De er ekstremt myke og behagelige. Ulempen er at levetiden på disse remmene er veldig kort i forhold til Maratac NATO.

Såkalte "østen nato" fra f.eks Gnomon er engangs-remmer. Greit som back-up :)

Hvis du ser på linken i posten min, så går den til Chronoworld, som har noe Maratac, selv om sortimentet deres svinger litt. Jeg har handlet med dem uten problemer. Men jeg handler alltid Maratac direkte av Howard på Westcoastime, jeg har sikkert kjøpt av ham 7-8 ganger, uten noen problemer av noe slag. Han sender superfort (i postkassen min etter 4-5 virkedager), er alltid kort, men hyggelig på mail og har gode priser. Han pleier t.o.m fra tid til annen å maile meg i etterkant for å høre om jeg er fornøyd, og etterspørre bilder av remmene på klokke!

Jeg husker det var litt diskusjon om dette for en stund siden, mulig han hadde en dårlig periode eller noe. Jeg handlet uansett med ham for en måneds tid siden sist, og det gikk uten problemer. Jeg forholder meg kun til ham på mail, og ikke på Ebay, for øvrig. Mailadresse info ætt westcoastime dått com.

Tester Nato på gull-GMTen i dag, valget står mellom svart, olivengrønn, vinrød og blå.

DSC_3780.jpg

DSC_3782.jpg

DSC_3783.jpg

DSC_3784.jpg

DSC_3785.jpg

Ser riktig bra ut på oliven :D

DSC_3787.jpg

• Liker
Reaksjoner: christoball
Et lite spørsmål angående natorem. Jeg har en omega speedmaster 3210.50.00, så tenkte jeg å få en norgesnato og andre remmer etterhvert. Men når jeg har målt den og sett på nettet etter bredde på lenken står det 19mm. Bør jeg gå for 20mm eller 18mm når jeg skal bestille nato? Eller bør jeg bare la det være.? Håper noen svarer på mitt desperate rop om hjelp :)

Et lite spørsmål angående natorem. Jeg har en omega speedmaster 3210.50.00, så tenkte jeg å få en norgesnato og andre remmer etterhvert. Men når jeg har målt den og sett på nettet etter bredde på lenken står det 19mm. Bør jeg gå for 20mm eller 18mm når jeg skal bestille nato? Eller bør jeg bare la det være.? Håper noen svarer på mitt desperate rop om hjelp :)

Om du ikke finner i rett størrelse ville jeg ha gått opp i størelse, da jeg ikke synes det er noe fint når man kan se springbaren :)