Ja, vi elsker nato-rem

Jeg har ikke testet shiznit, men det ser ut som at vevingen og stoffet er helt annerledes enn de vanlige n80's. N80'ene er behagelige i bruk, men stoffet er nesten (presset) bomullaktig. -ganske likt stoff som pakkestroppene på Forsvarets sekker/bag'er (eller andre halvgamle sekker for den saks skyld). De er derimot ganske slanke, og jeg har ikke noe negativt å si om dem.

Derimot har jeg fått testet phenomenatoen en del nå, og jeg må si at innen "setebeltekategorien" eller "glatte" natoreimer, så er den i en helt annen klasse enn noe jeg har har prøvd. -Samme hvor mye du drar og bretter reima så er den like fin. -Må nok kjøpe noen flere farger av disse etterhvert.

Holder de godt i hullene? Hadde en nato fra Phoenix og hullene ble ødelagt (dratt) etter kun et par dagers bruk.
 
Jeg har ikke testet shiznit, men det ser ut som at vevingen og stoffet er helt annerledes enn de vanlige n80's. N80'ene er behagelige i bruk, men stoffet er nesten (presset) bomullaktig. -ganske likt stoff som pakkestroppene på Forsvarets sekker/bag'er (eller andre halvgamle sekker for den saks skyld). De er derimot ganske slanke, og jeg har ikke noe negativt å si om dem.

Derimot har jeg fått testet phenomenatoen en del nå, og jeg må si at innen "setebeltekategorien" eller "glatte" natoreimer, så er den i en helt annen klasse enn noe jeg har har prøvd. -Samme hvor mye du drar og bretter reima så er den like fin. -Må nok kjøpe noen flere farger av disse etterhvert.

Skal komme flere farger fra phenomenato i løpet av våren! Har ikke teste disse remmene selv, men bestilte en rem herfra i begynnelsen av mars; den ble postlagt i går så da er det vel bare et par uker igjen før den havner i postkassa. Drøyt med så lang leveringstid. Uansett, gleder meg til å teste denne da de får så mye skryt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Holder de godt i hullene? Hadde en nato fra Phoenix og hullene ble ødelagt (dratt) etter kun et par dagers bruk.

Mine Phoenix-reimer har ikke blitt nevneverdig dratt i hullene, så det er mulig at jeg ikke sliter så mye på reimene mine som du gjør. -Man ser ikke hvilket hull som er brukt på phenomenatoen min ihvertfall.
 
Har testet Phoenix, Phenomenato og Omega ...og en del andre som Geckota etc...

Phenomenato knuser alle på kvalitet og står på samme høyde som Omega etter min mening.
Prisen er også mye lettere...

Omega sin 20mm er egentlig ikke 20mm : de er mer som 19mm.
Da er det litt synlig mellomrom på 20mm "lugs" klokkene, altså reimen kommer ikke helt til kantene.
Jeg er ikke den første som har notert dette og jeg bare lurte hvorfor Omega skulle gjør dette.
Da tenkte jeg en hel natt på det og fikk ikke å sove...(just kidding):D
Nei... Jeg gikk på toppen av et mystisk fjell og møt en gammel mann som sagt : det gjelder salg og profitt min sønn.:D
Og det er enkelt: Omega har mange 21mm "lugs" klokker og en 19mm reim ville aldri sitte bra på disse da må du kjøpe Omega sin "21mm" utgave.
1mm kan lett dele seg på sidene men 2mm blir bare tull.
Hadde Omega reimen vært riktig 20mm, kunne den tilpasse seg uten problem på en 21mm "lugs" klokke (akkurat som en 19mm går på en 20mm "lugs") og Omega hadde aldri solgt disse 21mm reimer.
Der står vi med en Omega reim som er rett under størrelsen fordi Omega skulle selge mange reimer.
Fuck that shit and long life to Phenomenato.:cool:
 
Omega sin 20mm er egentlig ikke 20mm : de er mer som 19mm.
Da er det litt synlig mellomrom på 20mm "lugs" klokkene, altså reimen kommer ikke helt til kantene.
Jeg er ikke den første som har notert dette og jeg bare lurte hvorfor Omega skulle gjør dette.
Da tenkte jeg en hel natt på det og fikk ikke å sove...(just kidding):D
Nei... Jeg gikk på toppen av et mystisk fjell og møt en gammel mann som sagt : det gjelder salg og profitt min sønn.:D
Og det er enkelt: Omega har mange 21mm "lugs" klokker og en 19mm reim ville aldri sitte bra på disse da må du kjøpe Omega sin "21mm" utgave.
1mm kan lett dele seg på sidene men 2mm blir bare tull.
Hadde Omega reimen vært riktig 20mm, kunne den tilpasse seg uten problem på en 21mm "lugs" klokke (akkurat som en 19mm går på en 20mm "lugs") og Omega hadde aldri solgt disse 21mm reimer.
Der står vi med en Omega reim som er rett under størrelsen fordi Omega skulle selge mange reimer.

Fuck that shit and long life to Phenomenato.:cool:

Personen hos Omega som kom på dette fikk nok en saftig bonus den dagen!

giphy.gif
 
Redigert:
Jeg har tre klokker med 19 mm reimbredde og lurer på om noen kjenner til noen "premium" nato i den dimensjonen?

Både 18 og 20 kan brukes på et vis men noe som passer helt ville vært bedre. Evt underdimensjonerte 20 mm. Omtrent som de flotte fra Tudor

Lars Birger
 
Har hatt Blushark Alphashark på min SKX ei stund no, og merkeleg nok så får eg ikkje heilt godkjensla med den.

20180407_023449.jpg


Brukar primært natoreim på arbeid, og medan reima har holdt ganske bra stand så er det liksom noko med den.

20180407_021521.jpg


Hardwaren er for klumpete (og børsta stål hadde sett bedre ut, men det er min eigen feil) og sjølve stoffet er på ein måte litt for glatt og blankt/strigla i forhold til den ganske mykje rimelegare "premium"-utgåva eg har frå CNS.

20180407_021553.jpg


Kvaliteten virkar dog å vere ganske bra. Litt "fraying" på tampen og i dei mest brukte hola. Ved neste korsveg prøvar eg nok Toxicnato si Shiznit N80-reim med herringbone-tekstur. :)

20180407_022038.jpg
 
Har du blitt en erfaring rikere som du kan dele med oss? :)
Etter å brukt dem noen uker, så synes jeg de er ganske gode. Myke og behagelige å ha på, ikke for tykke, men de kunne godt vært bitte litt lenger. Ikke helt setebelte stoff som phenomenato eller blushark slim, men fortsatt ett par hakk over deres andre natoreimer. Skal se om jeg klarer å laste opp noen bilder i morgen
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 5295