Må si jeg ble veldig fornøyd med hvordan Hamiltonen så ut med grønn Nato. Passer veldig fint med den militære tool watchstilen.Vis vedlegg 67381
Helt enig
En av mine sier hei, her på Haveston M1936:
Må si jeg ble veldig fornøyd med hvordan Hamiltonen så ut med grønn Nato. Passer veldig fint med den militære tool watchstilen.Vis vedlegg 67381
Fikk en sort og en grå reim fra Toxic Natos i dag, helt rå kvalitet til 18 USD. Tok en drøy ukes tid fra bestilling til levering, godkjent
Vis vedlegg 76178
Ganske sure de dropsene også
Mine erfaringer.
Jeg har de siste 3 årene vært igjennom det meste av Nato reimer, både high end og billige. Jeg har prøvd ut mye noe som gjenspeiler seg i antall annonser jeg har lagt ut her med Nato reimer til salgs her på forumet
Tenkte derfor jeg skulle dele mine subjektive erfaringer på de jeg har vært igjennom, rangert fra best og nedover
1. Omega OEM Nato
I en klasse for seg selv. Både mykhet på reimen, veving, hardware, bevegelig keeper etc.
2. Phenomenato
Nesten like bra som Omega sin. De er også veldig like. Stoffkvaliteten er nesten like bra som Omega og de ser ut som om de får levert keepers til reimen fra samme sted som Omega, for de er kliss like med unntak at på Omega sin reim er Omega inngravert på en av keeperne. Keeper er her også bevegelig.
3. Timefactors / ToxicNato
Reimene fra disse produsentene er veldig like, de bruker samme type hardware. Av andre nevneverdige forskjeller er Toxic ca 1 cm lengre en Timefactors. Etter min mening ligger Timefactors littegrann foran ToxicNato da stoffkvaliteten oppleves mer solid
4. BluShark
God og solid materialkvalitet og hardware. Det som trekker litt ned hos meg er at stoffet er litt for stivt i forhold til mine preferanser.
5. Zuludiver/WatchGecko
Denne er litt vanskelig å rangere, da det selges reimer av forskjellig kvalitet under dette navnet. Noen er følgelig dyrere enn andre og kvaliteten er desto bedre. På grunn av manglende gjennomgående konsistens i kvalitet så havner denne på en 5.plass.
6. Generiske premium Nato fra Cheapestnatostraps
Grei kvalitet til en rimelig penge.
7. Natos fra Gnomon watches
Selges under Dievas navnet. Dårlig stoffkvalitet - styr unna.
Dagens reimbeholdning som jeg har valgt å beholde består av, Omega OEM (den som fulgte med Speedy'en), Timefactors, Phenomenato og Norgesnatoen fra TS.
Legger forøvrig inn dobbeltpost fra dagens, min Speedy på Phenomenato
Vis vedlegg 77925
Tre bokstaver til deg.. OEM. Kjøp Omega sin, og du vil aldri angre. Tipper det er litt å hente nå under salget hos Bjerke og.Jeg har to reimer fra Timefactor, de ser bra ut men syntes de er litt stive. Er det Phenomenato som er veien å gå? Hvordan er lengden på disse @dhk?
Planet Ocean med Timefactor, viktig med litt bilder.
Vis vedlegg 78286
Vet at de er bra, har en svart 20mm. De kunne vært litt lengre. Det er vel egentlig lengde og pris som gjør at jeg ikke bare kjøper litt forskjellige.Tre bokstaver til deg.. OEM. Kjøp Omega sin, og du vil aldri angre. Tipper det er litt å hente nå under salget hos Bjerke og.
Jeg har to reimer fra Timefactor, de ser bra ut men syntes de er litt stive. Er det Phenomenato som er veien å gå? Hvordan er lengden på disse @dhk?
Planet Ocean med Timefactor, viktig med litt bilder.
Vis vedlegg 78286
Jeg har prøvd Omega sin over flere år nå, og den er like fin.Phenomenato kommer i en kort og lang versjon, man velger lengde når man bestiller så her får man det som man ønsker @Kenneth R
Jeg greier heller ikke å se stor forskjell på Phenomenato og Omega OEM @Preacher.
Min subjektive mening er at disse reimene er 99% like. Opplevd kvalitet samsvarer også veldig likt. Penger å spare på å kjøpe en Phenomenato
Når det gjelder Timefactor er jeg enig i at premium reimen som du har avbildet @Kenneth R er for tykk. Jeg har hatt den reimen og solgt den igjen av den grunn. De vanlige fra Timefactors i sort grå og grønn er de jeg har tenkt på i min rangering overfor, tynnere og skikkelig kvalitet.
Jeg er enig på lengde, at de med fordel kunne vært 15mm lengre.Vet at de er bra, har en svart 20mm. De kunne vært litt lengre. Det er vel egentlig lengde og pris som gjør at jeg ikke bare kjøper litt forskjellige.
Det er sant det, fornuft hadde vært å bytte batteri på den gamle Seikoen som ligger i skuffen og vært fornøyd med detJeg er enig på lengde, at de med fordel kunne vært 15mm lengre.
Pris? Hvem sa noe om fornuft?
Jeg har prøvd Omega sin over flere år nå, og den er like fin.
Om du mener den andre er like god, kom igjen om 3 år
Noen som har testet både "Toxic N80" og "Toxic ShizNit N80", og som kan si noe om forskjellen på disse? Har en Shiznit og denne har en helt rå kvalitet, men med sine 1,4 mm så bygger den litt mye. Ser at Toxic N80 kun er 1,2 mm så vurderer å teste denne.
Vet at Phenomenato er 1,2 mm, men her er det full stopp på produksjonen en frem til mai og såååå tålmodig er jeg ikke.
Sub på Toxic ShitNit N80
Vis vedlegg 85131