Jaeger-LeCoultre-tråden

Aha. My bad. Men mener det er slik at den til venstre, som da altså er hvitt gull, er BE, mens ss er tilgjengelig "overalt"?

Jeg mener det er motsatt, hvitt gull og rosé gull er tilgjengelig overalt, mens stål kun er tilgjengelig i JLC Boutique.
Se her: http://www.jaeger-lecoultre.com/WW/en/watches/master-ultra-thin-perpetual/130842J#/t2

Det er også forskjellig farge på viserne, de mørke er på hvitt gull versjonen
Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin%20Perpetual-Calendar-4.jpg


Et helt fantastisk ur
 
Redigert:
Jeg må mase litt mer om denne. Kjøp av storebror chrono har ikke akkurat gjort lysten mindre. Dette må være verdens fineste klokke!




En opprinnelig fra 1959. Stønn!

 
Fant noen bilder på nettet @Tore
Begynner å like denne modellen jeg også, virkelig flott.




 
Redigert av en moderator:
Noen som har erfaringer med Master ultra thin small seconds? Vurderer et dressur om en stund og dette er nok en av de heteste kandidatene :)
 
Jeg har forsøkt å få kloa i denne. Tidemann sa da at det er en Boutiqué Edition (?), og at de kun "håpet" å få den inn. Som du sier, en skikkelig snasen klokke!

Ryktene skal ha det til at de kan ta bestilling på en eller to MUT perpetual i stål (Boutiqué Edition) i disse tider... sånn til info...
 
Noen som har erfaringer med Master ultra thin small seconds? Vurderer et dressur om en stund og dette er nok en av de heteste kandidatene :)
@Torjus Jeg har Master Grande Ultra Thin, og er veldig fornøyd. Den er vanskelig å fotografere, så den er mye flottere i virkeligheten enn på bilder. Også utrolig presist verk, hvis det har betydning. Hva er kriteriene dine?
 
Redigert av en moderator:
@Torjus Jeg har Master Grande Ultra Thin, og er veldig fornøyd. Den er vanskelig å fotografere, så den er mye flottere i virkeligheten enn på bilder. Også utrolig presist verk, hvis det har betydning. Hva er kriteriene dine?

Kriteriene mine er ikke helt faste, men her er noen kriterier for dressklokke: Tynn kasse og ikke så stor diameter. Annerkjent merke trekker ikke ned. Helst inhouse.
Men jeg er ikke helt sikker ennå, men tror faktisk at jeg bikker mot sportklokke. Jeg konfimeres om litt under et år, og da har jeg planer å kjøpe klokke. En sportklokke som tåler litt mer er kanskje litt bedre da?
 
Redigert av en moderator:
Kriteriene mine er ikke helt faste, men her er noen kriterier for dressklokke: Tynt kasse og ikke så stor diameter. Annerkjent merke trekker ikke ned. Helst inhouse.
Men jeg er ikke helt sikker ennå, men tror faktisk at jeg bikker mot sportklokke. Jeg konfimeres om litt under et år, og da har jeg planer å kjøpe klokke. En sportklokke som tåler litt mer er kanskje litt bedre da?

I din alder tror jeg en sportklokke er mer anvendelig, så kan du jo satse på dressklokke ved myndighetsalder?
 
Ja, tror jeg bikker mer mot det :)

Tror nok det er lurt, @Torjus ! Hadde selv en Jaeger LeCoultre Reverso Grand Taille som hovedur en periode og fant vel ut at det ble litt mye (selv i en alder av 23..). Så her ville jeg brukt pengene på et pent sportsur, og heller ta dressuret noen år fram i tid! Heldigvis er det mange flotte sportsur å velge mellom, men siden man er på sonen er nok fasiten "sub" og "jo eldre og mer rusten jo bedre) ;)
 
Redigert av en moderator:
Tror nok det er lurt, @Torjus ! Hadde selv en Jaeger LeCoultre Reverso Grand Taille som hovedur en periode og fant vel ut at det ble litt mye (selv i en alder av 23..). Så her ville jeg brukt pengene på et pent sportsur, og heller ta dressuret noen år fram i tid! Heldigvis er det mange flotte sportsur å velge mellom, men siden man er på sonen er nok fasiten "sub" og "jo eldre og mer rusten jo bedre) ;)

Sub er på toppen av listen, og etter den er det expl. 1/2. Men listen endres såpass mye at det er vanskelig å si hvor den er om et halvt eller et år. :)

Edit: beeklager hvis jeg fører tråden litt på villspor.
 
Redigert av en moderator:
Sub er på toppen av listen, og etter den er det expl. 1/2. Men listen endres såpass mye at det er vanskelig å si hvor den er om et halvt eller et år. :)

Begge klokker er gode valg, men kanskje en knapp på Explorer 1/2 som førsteklokke? De lærde strides, men jeg vil si den passer godt )om ikke bedre enn sub) til de fleste anledninger.

ps. legger ved et bilde av min gamle reverso for å holde tråden på riktig spor.
 
Noen av fordelene med å komme hjem til jul, er å kunne byttelåne med far! :) Treet er pyntet, alt er klart for julekvelden! Ble også oppringt av Tidemann som sa at min Grande Reverso Duo er klar for levering, så Tux'en kommer på til unboxingtråd senere til uken!



 
På tide å vekke denne tråden igjen :)
Dette er min nyinnkjøpte Master Calendar, og min første JLC.

Skiva er ikke hvit, men sølv og "sunray-brushed" (børstet fra midten og ut).









 
Redigert: