Jaeger-LeCoultre-tråden

Sikler noe voldsomt etter et JLC ur om dagen, særlig Master compressor memovox. Skrik ut dersom noen har en slik, eller en annen modell som du vurdere å la gå videre ;)
 
Sikler noe voldsomt etter et JLC ur om dagen, særlig Master compressor memovox. Skrik ut dersom noen har en slik, eller en annen modell som du vurdere å la gå videre ;)

I Master Compressor serien må jeg slå et slag for MC World Extreme Alarm, eller noe slikt. Veldig bra kvalitetsfølelse; kan ikke
tenke meg at man får mer klokkekvalitet for pengene. Ser mye bedre ut live enn på bilder; denne er notorisk vrien
å ta bilder av, kanskje fordi glasset ikke har AR coating på begge sidene? Uansett, her høres alarmen greit, og kommer med
lekker karbonfiber-skive:



 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Føler JLC er blitt ganske populært på Tidssonen de siste årene, så hadde vært kjekt med et eget underforum ja. Men nå er det jo lav aktivitet på Zenith og Panerai forumet, så kan være en utfordring å opprettholde aktiviteten i et JLC forum?
 
Endelig en JLC Master Memovox.......

Jeg forstår ikke helt hvorfor ikke flere syntes at dette er det perfekte allround klokke.

8E27C406-94DB-4658-B8E8-C11B44F864C0_zpsu5mqtqns.jpg
[/URL][/IMG]

598CACE2-A788-4230-8777-23268C43355A_zps0uey5sb9.jpg
[/URL][/IMG]

BB361D0D-2A52-4FC6-801A-016C33A87565_zps2dzsmqyw.jpg
[/URL][/IMG]
 
Endelig en JLC Master Memovox.......

Jeg forstår ikke helt hvorfor ikke flere syntes at dette er det perfekte allround klokke.

8E27C406-94DB-4658-B8E8-C11B44F864C0_zpsu5mqtqns.jpg
[/URL][/IMG]

598CACE2-A788-4230-8777-23268C43355A_zps0uey5sb9.jpg
[/URL][/IMG]

BB361D0D-2A52-4FC6-801A-016C33A87565_zps2dzsmqyw.jpg
[/URL][/IMG]

Den er flott! Gratulerer!
Føles den like stor som master compressor memovox på armen (bare tynnere), eller føles den også mindre og lettere?
 
Var innom Tidemann i dag - de hadde akkurat fått inn en Master Geopraghic. Nydelig klokke som gjorde at Visa-kortet ble litt svett. "Heldigvis" var den bestilt til kunde. Noen her som venter på denne lekkerbiskenen?
 
Var innom Tidemann i dag - de hadde akkurat fått inn en Master Geopraghic. Nydelig klokke som gjorde at Visa-kortet ble litt svett. "Heldigvis" var den bestilt til kunde. Noen her som venter på denne lekkerbiskenen?


Hvis du har lyst på klokka bør du bestille den nå. For hvis den må bestilles, så kan ventetiden være på over et år.
 
Jeg venter på denne, tror jeg kunne vært fornøyd med kun denne i boksen + beater.

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin%20Perpetual-Calendar-3.jpg

Jeg har forsøkt å få kloa i denne. Tidemann sa da at det er en Boutiqué Edition (?), og at de kun "håpet" å få den inn. Som du sier, en skikkelig snasen klokke!
 
Jeg har forsøkt å få kloa i denne. Tidemann sa da at det er en Boutiqué Edition (?), og at de kun "håpet" å få den inn. Som du sier, en skikkelig snasen klokke!

Ser ut til at SS modellen har en litt annen skive enn gullmodellene(?) For meg ser det ut til at den i SS har mer type sunburst dial, kontra den matt hvite skiven til gullmodellene. Har uansett svært lyst til å se disse live. Perpetual calendar mener iallefall jeg er det ypperste av komplikasjoner på en klokke.
 
Den selges så vidt jeg har lest kun i JLCs egne butikker. Her er de tre variantene, to i stål og en i rødt gull.

Hodinkee-Jaeger-LeCoultre-Post-3-1.jpg
 
Ser ut til at SS modellen har en litt annen skive enn gullmodellene(?) For meg ser det ut til at den i SS har mer type sunburst dial, kontra den matt hvite skiven til gullmodellene. Har uansett svært lyst til å se disse live. Perpetual calendar mener iallefall jeg er det ypperste av komplikasjoner på en klokke.

Den selges så vidt jeg har lest kun i JLCs egne butikker. Her er de tre variantene, to i stål og en i rødt gull.

Hodinkee-Jaeger-LeCoultre-Post-3-1.jpg

For å oppklare evt. uklarheter, så er det SS-modellen som ifølge Tidemann er BÉ. Ser ut til at SS-skiven har "stjernedryss-effekt".
 
^^^ Det er to ss modeller. Den til venstre er BE, mens den til høyre selges overalt. Beklager hvis jeg var uklar.
 
Den selges så vidt jeg har lest kun i JLCs egne butikker. Her er de tre variantene, to i stål og en i rødt gull.

Hodinkee-Jaeger-LeCoultre-Post-3-1.jpg

Den er så utrolig lekker, men her er det hvitt gull, rosé gull og stål. @Bjorn Forskjellen ser du enklest på fargen på månen:)
 
Redigert av en moderator:
Aha. My bad. Men mener det er slik at den til venstre, som da altså er hvitt gull, er BE, mens ss er tilgjengelig "overalt"?