Jaeger-LeCoultre-tråden

Nokon som har erfaring med JLC Calibre 699?
Vurderer ein Master Control 1548420, men synes verket støyar veldig når den trekker opp. Armen min låg på bordet, og ved rolig bevegelse så var det tydeleg når den "trakk opp".
Uret er heilt nytt, så det skal sikkert være slik, men kjekt om noko kan bekrefte/avkrefte dette.

Du gjør helt riktige vurderinger av klokke! Vurderer en slik selv:) makan til vakkert ur. Jeg har tittet på denne flere ganger og jeg har lagt merke til samme lyd. Det har vært samme lyd i alle klokkene som jeg har tittet på i forskjellige butikker så det skal sikkert være sånn. Forøvrig syntes jeg dette bare er en "godlyd". Har også erfart at enkelte pateker lager ganske tydelige lyder ved bevegelse av klokken.
 
Min MUT moon har en hørbar, summende rotor. Det skyldes de keramiske kulelagrene , samt at den roterer fritt i den ene retningen. Etter at jeg fikk vite dette (at det er normalt og en påminner om kvalitet) setter jeg pris på lyden :)
 
Kjør på @Jørn
Nekter å tro det støyer mer enn PP cal 324 som sitter i Nautilus, Aquanaut og Calatrava. Det støyer det:eek:
Veldig fin den Control modellen der.

Skille

Hva er det du har på gang @Greg?
 
Redigert av en moderator:




URL=http://s1243.photobucket.com/user/rolexsubmariner1680/media/Dagens%20klokke/20141114_163457_zpsduhi2y65.jpg.html]
20141114_163457_zpsduhi2y65.jpg
[/URL]

URL=http://s1243.photobucket.com/user/rolexsubmariner1680/media/Dagens%20klokke/20141114_174059_zps6tgcijtn.jpg.html]
20141114_174059_zps6tgcijtn.jpg
[/URL]

Er en Mark X tror at mark XI blir å komme den også etter hvert.

Den har en fantastisk historie og fortjener så avgjort en egen post hvor den blir presentert litt nærmere men stikkordet er "dirty dozen" , den andre verdenskrig samt ekte militærur. Britiske forsvarsministeriet bestilte tolv forskjellige merker til hæren mot slutten av wwii. De kommest sannsynlig rett etter krigens slutt og ble brukt av soldatene i mange år. Det mest spennende her inne er kanskje at pilen på skive kaltes for "BROAD ARROW"... Kan det hende at et merke siden har begynt å bruke dette navnet på viserne sine. .? ;)

Svaret er JA. Dette er "opprinnelige Broad Arrow. Altså merkingen på skiven. Dette er uavhengig av klokkemerke som ble benyttet til formålet. Det vil komme mer. Akkurat nå skal den bare nytes. Snart sytti år. Viserne lyser fortsatt. Og før puristene kommenterer re-lume og den slags... Halveringstiden på gørra på viserne er vel rundt tusen år. Der omkring i hvert fall.
 
Er en Mark X tror at mark XI blir å komme den også etter hvert.

Den har en fantastisk historie og fortjener så avgjort en egen post hvor den blir presentert litt nærmere men stikkordet er "dirty dozen" , den andre verdenskrig samt ekte militærur. Britiske forsvarsministeriet bestilte tolv forskjellige merker til hæren mot slutten av wwii. De kommest sannsynlig rett etter krigens slutt og ble brukt av soldatene i mange år. Det mest spennende her inne er kanskje at pilen på skive kaltes for "BROAD ARROW"... Kan det hende at et merke siden har begynt å bruke dette navnet på viserne sine. .? ;)

Svaret er JA. Dette er "opprinnelige Broad Arrow. Altså merkingen på skiven. Dette er uavhengig av klokkemerke som ble benyttet til formålet. Det vil komme mer. Akkurat nå skal den bare nytes. Snart sytti år. Viserne lyser fortsatt. Og før puristene kommenterer re-lume og den slags... Halveringstiden på gørra på viserne er vel rundt tusen år. Der omkring i hvert fall.

WOW, denne var passe fantastisk @Greg ;) Gleder meg til å høre mer. Helt klart den tøffeste av "the dirty dozen"
 
Redigert av en moderator:
Er en Mark X tror at mark XI blir å komme den også etter hvert.

Den har en fantastisk historie og fortjener så avgjort en egen post hvor den blir presentert litt nærmere men stikkordet er "dirty dozen" , den andre verdenskrig samt ekte militærur. Britiske forsvarsministeriet bestilte tolv forskjellige merker til hæren mot slutten av wwii. De kommest sannsynlig rett etter krigens slutt og ble brukt av soldatene i mange år. Det mest spennende her inne er kanskje at pilen på skive kaltes for "BROAD ARROW"... Kan det hende at et merke siden har begynt å bruke dette navnet på viserne sine. .? ;)

Svaret er JA. Dette er "opprinnelige Broad Arrow. Altså merkingen på skiven. Dette er uavhengig av klokkemerke som ble benyttet til formålet. Det vil komme mer. Akkurat nå skal den bare nytes. Snart sytti år. Viserne lyser fortsatt. Og før puristene kommenterer re-lume og den slags... Halveringstiden på gørra på viserne er vel rundt tusen år. Der omkring i hvert fall.

Steintøft, Greg. Steintøft. Gleder meg å se den i levende live. Hardcore vintage. :cool::cool::cool::cool:
 
Ehhhhh? Leser, eller skum(leser) vi trådene isdag @adamskater? :mrgreen:

Eventuellt, til mitt forsvar, venter jeg to timer fra første lesing til posting av purringen :)

Dette var gledelig å se, grattis med en dirrrty sak. Håper og satser på å få til tur utover om kort for live-check
 
Redigert av en moderator:


Ai ai!

Kiler i rognepåsan. Var hos Tidemann i dag og tafset litt. Overasket over hvor mange av de kompliserte Jaegerne de hadde der. Men den som ga meg hakeslepp var denne.
 
Jeg er full av respekt for moderne JLC-er, men f.. heller. Jaeger rocka skikkelig i gamle dager. :cool:
 


Ai ai!

Kiler i rognepåsan. Var hos Tidemann i dag og tafset litt. Overasket over hvor mange av de kompliserte Jaegerne de hadde der. Men den som ga meg hakeslepp var denne.

Var antagelig deg jeg snakket kort med hos Tidemann i dag da- har en DeepSea som jeg er veldig fornøyd med. Ikke fullt så fornøyd med at jeg måtte levere inn min nye VC Overseas fordi den rett og slett har stoppet :(
 
Var antagelig deg jeg snakket kort med hos Tidemann i dag da- har en DeepSea som jeg er veldig fornøyd med. Ikke fullt så fornøyd med at jeg måtte levere inn min nye VC Overseas fordi den rett og slett har stoppet :(

Hehe. Det var nok meg ja. Lurte litt på om du kunne være en fra sonen ;)

DeepSea er absolutt en favoritt til en fremtidig drøm/realisering.
 


Ai ai!

Kiler i rognepåsan. Var hos Tidemann i dag og tafset litt. Overasket over hvor mange av de kompliserte Jaegerne de hadde der. Men den som ga meg hakeslepp var denne.

Fikk prøvd denne selv i går. Den var langt over forventning, helt rå klokke!
 
Siden det tydeligvis bare er black & white dager på IG om dagen benyttet jeg dagen til å ta noe bilder av Reversoen.
Post #360, dessverre kan klokken bare vris 180 grader:mrgreen:
lBSAjjH.png

4uHoG3u.png

pKWDvPQ.png

icPVK7u.png