Jaeger-LeCoultre-tråden

Du aner nok ikke hva du har startet nå ;) denne galskapen/lidenskapen gir seg ikke så lett. Og du har garantert tent en flamme i han når du kjøper et så flott ur.
Han er en heldig fyr :)

IMG_5379.JPG
IMG_5374.JPG

Sommeren står for turen (den gjorde i hvert fall det siste uke), og i den anledning har jeg trykktestet min JLC Deep Sea Chrono, da jeg har alle intensjoner om å nedsenke mitt legeme i et svømmebasseng om noen måneder ikledd en klokke. Trykktesten besto klokken med glans, meg jeg kom i tanke om at den orginale remmen klokken blir levert med ikke nødvendigvis er bestevenn med dihydrogenmonoksid. I den anledning har jeg tenkt meg frem til at det ikke ville vært verdens dårligste idé å gå til anskaffelse av noen gummiremmer som kan herjes litt med i løpet av sommeren, og da støer man på det evindelige 21-mm-JLC-problemet. Jeg vet at "stående ordre" når det kommer til NATO-remmer er at en 22 mm NATO i nylon vil passe 21-mm, men vil det samme gjelde for gummiremmer? Er det noen eiere av DSC som har innspill her, både hva gjelder "vanntetthet" for originalrem og tilkjøp av andre remmer? @Lien @FMS @uret

Jeg har spesifikt sett meg ut denne og denne.

Alle tips og råd mottas med takk! :)

Sommeren står for turen (den gjorde i hvert fall det siste uke), og i den anledning har jeg trykktestet min JLC Deep Sea Chrono, da jeg har alle intensjoner om å nedsenke mitt legeme i et svømmebasseng om noen måneder ikledd en klokke. Trykktesten besto klokken med glans, meg jeg kom i tanke om at den orginale remmen klokken blir levert med ikke nødvendigvis er bestevenn med dihydrogenmonoksid. I den anledning har jeg tenkt meg frem til at det ikke ville vært verdens dårligste idé å gå til anskaffelse av noen gummiremmer som kan herjes litt med i løpet av sommeren, og da støer man på det evindelige 21-mm-JLC-problemet. Jeg vet at "stående ordre" når det kommer til NATO-remmer er at en 22 mm NATO i nylon vil passe 21-mm, men vil det samme gjelde for gummiremmer? Er det noen eiere av DSC som har innspill her, både hva gjelder "vanntetthet" for originalrem og tilkjøp av andre remmer? @Lien @FMS @uret

Denne selgeren på ebay har natoer i 21mm. Også gummi nato ;)
http://m.ebay.com/sch/i.html?sid=yellowdogwatchstraps&_pgn=1&isRefine=true

• Liker
Reaksjoner: thomask
24mm Gummi fra Hirsch skilr rett på min FF som 23. Regner med at det samme vil gjelde med 22 mm gummirem på 21mm selv om jeg ikke har erfart det selv-.

• Liker
Var litt utålmodig, så endte opp med å kjøpe de i 22mm. Var klin umulig å finne de på én og samme side in-stock, så en rem kommer fra USA og en fra UK. Begge med express-delivery, så spennende å se hvem som leverer raskest. Skal gi feedback @uret på hvor godt klokken fungerer i det våte element. Første vending sydover blir primo-juni, stay tuned ;)

• Liker
Reaksjoner: uret
@thomask Jeg har en racing style gummireim jeg fikk med klokken, som har vært brukt til bading på ferie. Er ganske sikker på at denne er 22 mm, men med 21 mm springbars. Vær obs på at de originale spring bars er buet, og sansynligvis ikke kan brukes sammen med gummireim.

Min likner mye på disse, godt mulig den er handlet på eBay i sin tid.
GT3SiliconWatch-1.jpg

• Liker

Dessverre har jeg ikke funnet noe bra alternativ selv. Jeg var i den oppfatning at originalreimen fungerte fint i vann, og det gjorde den også en tid - men etter diverse møter med både saltvann med påfølgende solsteik og kjemikalier i basseng og boblebad der jeg vel også har tatt litt lett på vedlikehold har den blitt noe slitt.

Kan legge til at jeg har forsøkt både mørkebrun kalv, golden croco og sort croco på DeepSeaen, og selv om de er helt ok ender jeg med å tenke at det ikke blir helt det samme som originalreimen (som oser boardroom to beach), så nå er jeg på jakt etter ny originalreim.

Når det er sagt, så har jo DeepSeaen min fått kjørt seg med vanlig skinnreim også, senest nå i påsken med både boblebad-kjemikalier og et par svømmeturer i sjøen på sørlandet - etter at jeg nylig ble mobbet for å være for redd for å bade med klokkene mine. :D

IMG_0893.jpg

Dessverre har jeg ikke funnet noe bra alternativ selv. Jeg var i den oppfatning at originalreimen fungerte fint i vann, og det gjorde den også en tid - men etter diverse møter med både saltvann med påfølgende solsteik og kjemikalier i basseng og boblebad der jeg vel også har tatt litt lett på vedlikehold har den blitt noe slitt.

Kan legge til at jeg har forsøkt både mørkebrun kalv, golden croco og sort croco på DeepSeaen, og selv om de er helt ok ender jeg med å tenke at det ikke blir helt det samme som originalreimen (som oser boardroom to beach), så nå er jeg på jakt etter ny originalreim.
Godt å høre at det også fungerer med den orginale. Jeg endte opp med å bestille blandt annet denne, på bildet ser den jo ganske så lik ut som JLC sin (på tross av at dette er gummi), men skal gi tilbakemelding og poste bilder av den på klokken når den kommer. Den har blitt sendt fra Seattle til Istanbul, via LA, så litt spent på når jeg kan forvente den her i DK.... :)
61F8K44PozL._UX679_.jpg

Dama sin JLC med standard auto 899-urverk oppfører seg underlig. Den trekker opp naturlig, går helt nøyaktig, men får ikke til med quick set dato. Der klarer jeg å stille en dag frem, men så vil den ikke mer.

Ok, jeg vet jo egentlig svaret: dra til en urmaker. Men er det noen som vet om dette er fullstendig og akutt krise, eller er det easy fix som kan tas når det passer?